משעמם בבידוד? בתקופה הנוכחית, ישנם לא מעט משחקים שמחולקים בחינם, זמינים לתקופה מוגבלת בחינם, והיום הגיע הזמן של סימולטור הטיסה האהוב עלי. המשחק DCS World מציע לכל השחקנים להתנסות במשחק עם כל המודלים שלו בחינם למשך חודש החל מה-19 לאפריל ועד ה-19 למאי.

המשחק DCS World, שמפותח על ידי החברה Eagle Dynamics, הוא סימולטור טיסה מציאותי לחלוטין המתרחש בכמה זירות בעולם, כולל סצנות ממלחמת העולם השנייה. למשך החודש הקרוב, הוא יהיה זמין בחינם לכל מי שירצה להשתעשע בו.

המשחק בנוי על ביצוע משימות בכלי טיס קרביים הכוללים קרבות אוויר-אוויר והפצצות של מטרות קרקע. תוכלו להשתתף במשימות פרטיות או לשחק במצב מרובה משתתפים עם משימות דינמיות. המשחק הבסיסי כולל מודל חינמי של מטוס קרב משנות ה-70, מפה של איזור הקווקז וגאורגיה והמשחק הבסיסי שאומר בניית משימות, טילים ומטוסי אוייב.

במשחק DCS World יש שני סוגים של מטוסים, High Fidelity ו-Low Fidelity. המודל הראשון מכיל את כל הכפתורים, המתגים, והמסכים שקיימים במטוס אמיתי. הוא בנוי אחד לאחד כמו המטוס האמיתי, הן במבנה והן במודל התעופה, כפי שהרחבתי על כך בעבר. המודל השני הוא מודל פשוט יותר ובנוי לשחקנים חדשים המעוניינים לנסות את המשחק.

המודל הכלכלי של המשחק מתבסס על מכירה של דגמי מטוסים, מכירה של מפות ומכירה של משימות ספציפיות. לאחרונה ציינה החברה כי המודל של פיתוח משימות נעצר בשלב זה והשרביט הועבר לכל מפתח עצמאי שרוצה לבנות משימות ולחלוק אותן עם הקהילה בחינם או בתשלום. בנוסף לכך, יש למשחק קהילת מודים גדולה, וכן סקינים ושינויים אסתטיים שמפותחים על ידי אנשים עצמאיים. עבדכם הנאמן זכה לטוס ב-F-22 שפותח על ידי מפתח כזה.

DCS world f15

כיום יש במשחק למעלה מארבעים דגמים של מטוסים, מסוקים, ואפילו סוללות נ"מ וטנקים. הדגמים כוללים מטוסים ממלחמת העולם השניה, ועד מטוסים מודרניים כדוגמת ה-F-16 וה-F-18. בגזרת הדגמים הנמוכים יש אפילו את ה-F-15. כל דגם שכזה עולה לרוב בין $50 ל-$80 ומהווה מודל מושלם של המטוס, החל ממתג האורות וכלה במערכות לייזר להשמדת טנקים.

המשחק מציע מפות של נוואדה, המפרץ הפרסי, ונורמאנדי כדי לבצע גיחות קרביות באיזורים הללו. למהלך החודש הנוכחי, תוכלו לנסות את כל המפות וכל דגמי המטוסים בחינם. במהלך החודש הזה המודלים יוצעו ב-50% הנחה על כולם ללא יוצאים מן הכלל.

המבצע הזה מעניין מכמה סיבות. ראשית, הוא פונה בעיקר לשחקנים חדשים כי הוא מציע את כל הדגמים בחינם ומאפשר לשחקנים חדשים להתנסות במשחק. מצד שני, מדובר במשחק עם עקומת למידה תלולה מאוד, עם דרישות חומרה וציוד היקפי לא פשוטות.

התנעה של מטוס כמו ה-F-16 למשל, לוקחת כרבע שעה. רק להניע אותו, בלי להתקדם למסלול אפילו. כמובן שיש דרכים מסביב לזה, ועבדכם הנאמן מצליח להניע אותו בחמש דקות. אבל זה בהחלט לא המשחק הטיפוסי שבו ניתן פשוט להכנס ולטוס.

מעבר לכך, טיסה באמצעות מקלדת ועכבר בלבד איננה נוחה. מומלץ וצריך ג'ויסטיק, למרות שניתן לעקוף זאת גם עם בקר של קונסולה. הדבר הנוסף הוא שגם לשחקן מיומן תידרש תקופת למידה של מטוס חדש. להתרגל למתגים, לאופי הטיסה, ולמשימות שלשמן הוא נועד. מעבר לכך, ישנן מפות חדשות, אביזרים נלווים, ואף נושאת מטוסים שניתן לצאת ממנה לתקיפות.

מי שבכל זאת רוצה לנסות, יכול לשחק במצבים השונים של המשחק שאותם ניתן לבחור בהגדרות, ולהפוך אותו לידידותי יותר למשתמש. מצבים אלה כוללים התנעה אוטומטית, ביטול השפעות G על הטייס וכל מיני הגדרות שיהפכו אותו ליותר ידידותי למשתמש החדש.

DCS World הוא אחד המשחקים היותר יפים שנתקלתי בהם וטיסה פשוטה מנקודה לנקודה, או המראה משדה התעופה הבינלאומי באבו דאבי עם 3 טון פצצות זו חוויה משכרת. ניתן להוריד את המשחק דרך אתר החברה, או לחלופין, דרך החנות של Steam.