טירוף! למשחק The Witcher 3, שיצא במאי 2015, נרשם שיא של 103,000 שחקנים ששיחקו בו-זמנית במשחק – בינואר 2020. זה אומר שחמש שנים לאחר השקתו, יותר שחקנים משחקים ב-The Witcher 3 מבכל חודש אחר מאז שיצא.

CD Projekt הפולנית צייצה לאחרונה שהרווח מכירות המשחק בסטים בלבד, מאז אוקטובר 2018, חצה את רף 50 מיליון הדולר. כתוצאה מכך, הנתח שהחברה מקבלת מכל מכירה על הפלטפורמה עלה ל-80%, לעומת הנתח הסטנדרטי של 70%.

במקביל, נטפליקס הודיעה שהסדרה The Witcher היא המצליחה ביותר מבין כל העונות הראשונות ששידרה. הסדרה הביאה לעליה במכירות של המשחק והספרים ואף הביאה לעולם להיט ויראלי שזכה להרבה עיבודים של מעריצים.

הנה אחד שאני מחבב במיוחד, מערוץ היוטיוב של Violet Orlandi.

כעת, CD Projekt, שעובדת במלא המרץ על Cyberpunk 2077, היא מפתחת המשחקים השניה בגודלה באירופה אחרי Ubisoft. שוויין של החברות עומד כרגע על 8 מיליארד דולר ו-9.6 מיליארד דולר בהתאמה. המניה של CDP ממשיכה להציג עלייה מתמדת ומשמעותית מאז 2017.

מודה שאני נהנה לראות שחברה שזוכה לפופולאריות בקרב קהל הגיימינג מצליחה לתרגם את זה גם לרווחים. וזה עוד לפני שיצא Cyberpunk 2077 שעפ"י הציפיות (ובעיקר התקוות) אמור להמשיך את המגמה החיובית. האם זה הזמן להרים טלפון לבנק ולבקש להשקיע בחיסול מפלצות? תעשו מה שאתם רואים לנכון, אבל אין לראות בכתבה זו המלצה לפעולה כלשהי מצידכם. גם כי זה אסור עפ"י חוק, וגם כי גיא העורך יהרוג אותי.

אחרי כל זאת נותר לנו לתהות: האם הכסף הגדול ישים את CD Projekt במסלול של חברות הענק שקיבלו בשנים האחרונות תדמית של חברות כלכליות יותר מאשר חברות גיימינג? האם החברה תיכנע ותעבור לצד האפל? חובה עלינו לזכור את המילים האלמותיות של גראלט:

"He who fights with monsters should be careful lest he thereby become a monster. And if thou gaze long into an abyss, the abyss will also gaze into thee."

או אולי זה בעצם של פרידריך ניטשה. מה זה משנה, הייתם מאמינים ממילא.