בימים האחרונים קהל המעריצים של סדרת DOOM מסתובב כועס ברחבי האינטרנט ומתמרמר על המפתחת Id Software ובעיקר על המפיצה Bethesda Softworks על אכזבתם מפרסומת הטלוויזיה של DOOM Eternal. נחזור לכך בסוף, אבל למקרה שאתם נמנים עם אותם מעריצים, אספנו קצת מידע ונזכרנו בזמן שלנו עם הדמו של המשחק ב-Gamescom19 כדי להבהיר לכם ש-DOOM Eternal מגיע עוד פחות מחודש כדי לעשות דבר אחד – RIP & TEAR!

אז באיזה אבדון אנחנו הפעם?

בתערוכת גיימסקום 2019 הזדמן לנו לשחק בדמו של DOOM Eternal – הכותר הבא בסדרה שרצה כבר 26 שנה מאז DooM המיתולוגי שיצא ב1993 ומכרה כבר מעל 10 מיליון עותקים. המשחק DOOM Eternal הוא המשחק השני מאז האיתחול השני בסדרה שהתרחש ב-2016 שענה לשם DOOM.

לאלו מכם שפחות שולטים בקורות הפרנצ'ייז, DooM 3, שיצא בשנת 2004 היה בעצם האיתחול הראשון, והוא לא המשיך את עלילות שני המשחקים הקודמים – DooM ו-DooM II: Hell on Earth.

הפעם, עם יציאתו של DOOM Eternal המפתחים החליטו לקחת את יכולותיו של ה-DOOM Slayer צעד קדימה, באופן שישפיע על המשחק עצמו, ואפילו המציא איזה סאב ז'אנר חדש של Action-RPG-FPS-Platformer על סטרואידים. ARFPS? נראה לי שעליתי פה על משהו.

במשחק החדש תבצעו את חיסול השדים והמפלצות שלכם במהירות מסחררת, תוך כדי יצירת קומבואים מטורפים בין הנשקים השונים והיכולות שתפתחו במהלך המשחק. בנוסף, הפעם ה-Doom Slayer יכול לקפוץ בין פלטפורמות, לעשות Dash בעודו באוויר וכמובן לשלב את ה-Glory Kills שהכרנו במשחק הקודם.

אם זה לא מספיק – הפעם ה-DOOM Slayer יהיה מצויד גם בתותח כתף שיכול לשמש גם כלהביור, להב נשלף מהזרוע, וגם חרב מגניבה שניתן להבחין בה בטריילר. עדיין לא מספיק? לא רק שתוכלו לשדרג את הנשקים השונים, תוכלו להלביש עליהם מודים שהופכים את חווית ההרג למוצלחת במיוחד.

זו הייתה תחושה מאוד מספקת לבצע ירי עם ה-Meat Hook לעבר שד רנדומלי, לצמצם את הפער במהירות ואז לפוצץ אותו לכל הרוחות עם טונה של עופרת ישר לתוך הפרצוף. תוכלו גם לעקור גפיים, לפרק פיסות שיריון וכמובן – להרוויח נקודות חיים, תחמושת וכח להטענת היכולות השונות באמצעות שילוב ה-Glory Kills, שהפעם יהיו אקסטרה אלימות וייחודיות לשדים השונים.

DOOM Eternal - סקירה
הפעם ה-DOOM Slayer יהיה מצויד גם בתותח כתף שיכול לשמש גם כלהביור

מלבד הנשקים, תוכלו להשקיע גם ביכולות שונות של ה-DOOM Slayer עצמו. כמו כן, ייתכן ושתמצאו את עצמכם מבצעים פלטפורמינג בשלבים שונים במשחק, כולל משטחי מקפצה ותרנים לקפוץ אליהם ומשם אל אויבכם. לכן בעינינו DOOM Eternal כבר מזמן יצר לעצמו ז'אנר משלו.

מצב מרובה משתתפים – גם בקמפיין השחקן היחיד

ב-DOOM Eternal תוכלו לנסות ולבדוק את יכולת השמדת השדים שלכם אל מול חבריכם. שני מצבים מרובי משתתפים קיימים במשחק, המעניין יותר הוא מצב ה-Invasion.

במצב זה, אם תבחרו להפעיל אותו כאופציה, שחקנים אחרים יוכלו לפלוש לכם לקמפיין היחיד שלכם בתור שדים, ולחרב לכם את היום. DOOM Eternal לא מחדש בעצם הבאת מצב משחק זה, אותו אתם בטח מכירים מסדרת Dark Souls. הוא מחדש בכך שלא רק שחקן אחד בשר ודם יוכל לפלוש לעולם המשחק שלכם ברגע נתון.

DOOM Eternal - סקירה
הפעם ה-DOOM Slayer יהיה מצויד גם בתותח כתף שיכול לשמש גם כלהביור, להב נשלף מהזרוע, וגם חרב מגניבה שניתן להבחין בה בטריילר.

במשחקים אחרים שאפשרו פלישה בכל פעם שחקן יריב אחד יכל לפלוש לעולם השחקן האחר. הפעם 2 חברים יוכלו לשתף פעולה ולפלוש יחדיו לעולם המשחק של DOOM Slayer תמים שעסוק בחיסול שדים הנשלטים ע"י המחשב ברינה. מעבר לכך, כמובן שקיים גם מצב מרובה שחקנים קלאסי, עם חזרתו של מצב ה-BattleMode הכאוטי במיוחד.

DOOM Eternal – יותר מרק פסקול

המשחק החדש ייקח אתכם לסיבוב ברחבי הגלקסיה: אתם תילחמו בשדים לא רק על פני מאדים, אלא גם על Phobos, אחד מירחיו של מאדים ובגיהינום על פני אדמות בכדור הארץ, בפירוט מדהים של מנוע המשחק. לאורך כל זריעת ההרס הזו ילווה אתכם פס הקול המצוין של המשחק שנכתב על-ידי Mick Gordon.

כאמור, קהל המעריצים של המשחק מצא לעצמו סיבה חדשה לכעוס על Bethesda Softworks – פרסומת הטלוויזיה שעלתה לאוויר לפני כמה ימים, ולא לוותה ע"י מוסיקת מטאל מחרישת אוזניים, אלא על-ידי שיר מיינסטרימי למדי בשם Rebel Renegade.

Doom Eternal - סקירה
המשחק החדש ייקח אתכם לסיבוב ברחבי הגלקסיה: אתם תילחמו בשדים לא רק על פני מאדים, אלא גם על Phobos ובגיהינום על פני אדמות בכדור הארץ

אז למען הסר ספק – בתור מי שהתנסה במשחק: הטענה הזו אווילית למדי, ומדובר שוב במקרה בו האינטרנט מתעקש למצוא סיבה לכעוס על המפיצה, כי כיום האופנה היא לכעוס על מפיצות משחקי AAA על החלטות שנובעות מתאוות בצע.

ראשית – המשחק החדש DOOM Eternal מהווה קפיצת מדרגה מקודמו. הוא אלים, מהיר, רועש (גם בפסקול וגם באפקטים קוליים), מציג גרפיקה מדהימה ומנוע ה-id Tech 7 יכול לרוץ על קצב של 1000 פריימים לשניה.

שנית – הייתי אומר שDOOM Eternal הוא אפילו קצת יותר מדי Action. אני לא בטוח אם זה בגלל המשחק עצמו, או עקב ההליכה לכל אורכו של ה- Koelnmesse, אבל לאחר דמו של כרבע שעה הרגשתי שאני בעומס שגרם לי לעצור, לשבת ולנוח עוד רבע שעה נוספת בביתן של DOOM Eternal כדי לאסוף את המחשבות.

לצמצם את הביקורת על המשחק לכדי בחירה בשיר מיינסטרים עבור פרסומת שאמורה לפנות לקהל הרחב ביותר, זו פעולה של הקטנת המשחק שהמפתחת עומלת עליו קשה מאוד בצורה מאוד לא הוגנת, בעיקר כי עד כה לא רק שנראה כי הוא עומד בסטנדרטים של קודמו, אלא קובע סטנדרטים חדשים לחלוטין.

המשחק עתיד לצאת ב-20 למרץ 2020, במקביל ל-Animal Crossing, והוא יצא לכל הפלטפורמות כולל ל-Nintendo Switch, בפורט שמפותח על ידי Panic Button.

תוכלו לרכוש אותו מ-Amazon.com בסכום של כ-50$ לעותק פיזי.