Breach הוכרז בדיוק בזמן ל-Gamescom 2018 ואנחנו בהיותנו סקרנים מטבענו, התיישבנו עם המפתחים מQC Games בעת התערוכה.
נפגשנו עם מפיק המשחק דאלס דיקנסון, וה-CCO גייב אמטנג'לו, שסיפרו לנו עוד אודות משחק האקשן-מבוכים והמולטיפלייר האסימטרי שלו. יצא לנו אפילו לשחק במשחק וכמובן שניצחנו באופן מוחץ את השד האימתני ומפלצותיו.
עם Breach, המפתחים QC Games התמקדו על חווית ה-co-op. המטרה שלהם היא "לעשות co-op כמו שצריך" תוך כדי שמירה על תחרותיות. כאן נכנס מצב ה4v1 לתמונה. ארבעה משתתפים משחקים כגיבורים כששחקן אחד תופס את תפקיד השד. המטרה של הגיבורים היא לנקות את המבוך מאויבים ולנצח את הבוס. השד (השחקן החמישי) חייב לעצור אותם בעזרת הנחת מלכודות ויצירת מפלצות חזקות.
אם הנ"ל נשמע לכם מוכר מעט, זה בגלל שאולי שמעתם על משחק מבוטל של BioWare בשם Shadow Realms. זה לא צירוף מקרים מאחר ודיקנסון ואמטנג'לו עבדו על המשחק לפני שהוא בוטל. הצטרפנו אל דיקנסון ועוד שני חברים בסטודיו בתפקיד גיבור מהיר בעל יכולת התחמקות כשאמטנג'לו שיחק בתור השד. שחקנו בסוג הAorus Gladiator, חלקית בגלל שהוא מבוסס על דאנטה מסדרת Devil May Cry אבל בעיקר בגלל שזו הייתה הדמות שניתנה לנו בתחילת הדמו.
במשחק המלא שחקנים יוכלו ליצור דמויות מאפס ולבחור מתוך עשרות קלאסים מכמה סגנונות "School of Magic" עיקריים. למשחק יש מערכת קלאסים פתוחה שאומרת שהשחקנים יוכלו להחליף בין סוגי דמות באמצע מבוך ואפילו ליצור סגנון משלהם תוך בחירה ביכולות המיוחדים שלהם.
Aourus Gladiator היא דמות התקפתית השייכת לסגנון School of Magic של קרב. התפקיד שלו הוא לשים למטרה את האויבים הגדולים יותר ולהביס אותם עם קומבואים מוחצים. כדי לעשות זאת, היו לנו כמה סקילים לשימושינו: יכולנו להעיף אויב לאוויר בעוצמה, להחזיר אותו בחבטה חזרה לאדמה, לבצע תרגיל סיבוב שפוצע אויבים מספר פעמים ולהשתמש בשרשרת כדי למשוך אויב קרוב אלינו – סקורפיון סטייל.
שימוש ביכולת הנכונה בזמן הנכון היא המפתח לקומבו ארוך ומוצלח. בהתחלה העפנו אויבים אל האוויר והטחנו אותם בעוצמה אל הריצפה, רק כדי להחזיר אותם בחזרה מעלה בעזרת השרשרת וחוזר חלילה. אך במהירות למדנו עוד ועוד מהלכים וקרענו מפלצות לגזרים בקלות יתרה. מערכת הקומבואים היא מאוד אינטואיטיבית והיא מתאימה בדיוק למשחקיות מלאת האקשן. אפשר אפילו לשלב מתקפות ממספר דמויות במקביל כדי ליצור קומבואים חזקים וארוכים יותר. אנחנו מרגישים שחשוב להדגיש בנקודה זו ש-Breach הוא לא משחק MOBA או MMORPG – אלא אקשן-RPG אמיתי שהשחקן תמיד נמצא בשליטה מיידית על ההתקפות של הדמות, התנועה שלה ותזמון המקשים.
יש לשחקן את החופש להתאים אישית את המראה של הדמות שלו, הקלאס, הנשקים והתכונות. השחקן יכול אפילו לבחור את הבונוס שמשיגים כאשר עושים עבודה טובה במבוך. ה"מיני-תגמול" הזה נותן לדמות שלך אקסטרה כוח בדומה לMOBAs. הם לא מועברים בין משחקונים אך כן ממשיכים לקבל עוד מהם כשמשלימים מבוך. התגמולים הם דרך של Breach לדחוף את השחקן לנסות קלאסים שונים. אחרי כל קרב, פותחים סקילים חדשים, פריטים ונשקים, אבל לא כולם שייכים לקלאס שאתם כרגע משחקים. אז בשעה שיש לכם את הבחירה להשקיע את המשאבים בקלאס הנוכחי, זה כנראה מועיל יותר (וכנראה גם יותר כיף) לגוון ולערבב בין הקלאסים, וזה כבר הרבה יותר אפקטיבי נגד השד.
למרות שלא שחקנו בתור השד עצמו, אמטנג'לו הסביר לנו כל מה שאנחנו צריכים לדעת עליו ועל התפקיד שלו במשחק. לשד אין צורה גשמית ולא יכול לפגוע בגיבורים באופן ישיר. הוא רק יכול לזמן מפלצות ולשלוט בהם או להכין מלכודות שמאטות את תנועת הגיבורים ופוגעות בהם. אם השד לא יכול להרוג את הגיבורים בלאכתם, הוא יכול לנסות ולמנוע מהם להגיע אל סוף המבוך ולסיים יעדים מסויימים.
לכל חלק במבוך יש מטרה שחייבים להשלים לפני שהגיבורים שלנו יוכלו להמשיך במסעם. מטרות אלו משתנות מלהרוג את כל האויבים לתפיסה של נקודות ציון והגנה על NPC או מז"לט. לפחות אלו היו המטרות שלנו בשלב "טוקיו"
היות שהמפלצות במשחק מבוססות על אגדות ומיתולוגיות, בשלב "טוקיו" הן היו מבוססות על הפולקלור היפני. לדוגמא, הבוס האחרון במבוך זה הוא מפלצת Oni ענקית, טרול ענק ומרתיע מהמסורת היפנית העתיקה. אנחנו כבר יודעים על שלבים אחרים המבוססים על מצריים ואוקראינה עם מפלצות כמו האל אנוביס והרוח הרעה קיקימורה, שלא כדאי לכם לקרוא עליה לפני השינה.
אנחנו חושבים ש-Breach הוא משחק מבטיח ונהנינו במיוחד להתמודד נגד השד ולנצח את טרול ה-Oni היפני עם עוד שלושה שחקנים, בעיקר תודות למערכת הקרב הגמישה והשליטה האינטואטיבית והמשחקיות האסימטרית שפשוט עובדת. QC Games מתכננים לשחרר אלפא טכני בקרוב ואפשר להירשם באתר המשחק הרשמי על מנת לקבל קוד גישה לאלפא. זה לא בגדר המלצה, נסו בעצמכם!