Sekiro: Shadows Die Twice הוא אחד משני הכותרים שהחברה From Software עובדת עליהם כרגע. החברה ידועה במיוחד בתור המפתחת של סדרת Dark Souls שמשלבת עולם מרתק, בוסים מגניבים ורמת קושי גבוהה במיוחד.

ב-Gamescom 208, זכינו לשחק בדמו של המשחק המתקרב. מתנו יותר מפעמיים, אבל בכל פעם חזרנו חזקים וחכמים יותר, וסך הכל נהננו מאוד.

במבט ראשון, Sekiro נראה יותר כמו משחק אקשן-תפקידים טיפוסי מאשר המשך רוחני לסדרת Dark Souls. אבל אחרי מספיק זמן משחק רואים את הקשר בין השניים מצד אחד, ומה מייחד את המשחק מצד שני.

בדמו אתם מתחילים למרגלות טירה הממוקמת על צד הר. האסתטיקה היפנית במשחק נראית מדהימה כבר ממבט ראשון, ובכל מקום שתסתכלו לעברו תוכלו לראות ארכיטקטורה יפנית ועצי סאקורה שלכתיים, והכל פשוט יפהפה. כאן אפשר כבר להשתמש באחת מהיכולות של הדמות הראשית, מה שתמיד מגניב בכל משחק – grappling hook.

ניתן להשתמש בכלי זה בשביל לטפס על בניינים, קירות ועצים או פשוט לקפוץ מסביב לעולם המשחק. שימוש פרקטי אחר של זה הוא בשביל לברוח מהר מקרב, אם למשל היריב צובר יתרון עלייכם.

Sekiro: Shadows Die Twice grappling hook

מהר מאוד אנחנו מטפסים על כמה בניינים עד שאנחנו מוצאים את עצמנו מעל פטרול של סמוראים. ניסינו להתנקש באחד מהלוחמים על ידי קפיצה עליו אבל זה הזעיק את הסמוראים האחרים ונאלצנו להלחם בהם.

מערכת הקרב ב-Sekiro היא בבסיסה סטנדרטית לז'אנר. אתם מתחמקים ממתקפות היריב ומתזמנים מתקפות נגד מבלי לחשוף את עצמכם יותר מדי תוך כדי התמקדות באיומים הגדולים ביותר. המשחק מחדש בכך שהוא נותן לכם לקפוץ באופן נורמלי ולהתקיף אויבים גם מהאוויר.

מה שלא שמנו לב אליו כשהתחלנו לשחק בדמו, הוא כל הקטע של חסימה של התקפות אוייב. סקירו יכול להדוף מתקפות של אויבים על ידי תזמון מדויק של הגנה ברגע הפגיעה. כשאנחנו מצליחים להדוף את המתקפה, אנחנו צוברים "מד ההתנקשות". הרעיון הוא שבמשחק יש שתי דרכים ראשיות להרוג אויבים: לגרום להם נזק עד שמד החיים שלהם מגיע לאפס, או למלא את מד ההתנקשות ולהרוג אותם במכה אחת. ודרך זו עובדת גם על בוסים (ואני לא אופתע אם בהמשך נראה בוסים שניתן להרוג רק בדרך זו), אבל כמובן שחלק מהם יהיו מסוגלים לשרוד כמה התנקשויות לפני שהם נופלים.

אז אחרי התנסות בקרב, המשכנו לטפס על חוצות הטירה. שם נתקלנו באויבים חזקים וחמושים ביותר שכיאה לז'אנר הרגו אותנו ללא הרבה בעיות. למזלהו, כאן מגיע החלק השני של שם המשחק – המשחק נותן לכם למות יותר מפעם אחת.

Sekiro: Shadows Die Twice combat

אחרי שמתים, מקבלים שתי אפשרויות: לחזור לחיים או לחזור חזרה למקדש האחרון שביקרתם בו. חזרה לחיים היא כרטיס חופשי חד פעמי בשביל להימנע ממוות. החלק המעניין הוא שהאופציה לחזרה לחיים לא מוגבלת לפעם אחת ואפשר לאורך השלבים לאסוף חיים נוספים, שבוודאי יהיו שימושיים בקטעים הקשים יותר במשחק. זהו מנגנון מאוד שימושי למתחילים כך שבמקרה והם נתקעים מול אויב, הם מקבלים עוד אופציה לנסות טקטיקה אחרת נגדו.

החזרה לחיים בהחלט עזרה לנו בקרב נגד מפלצת ענקית. הניסיונות הראשונים שלנו לא הלכו ממש טוב, אבל בניסיון החמישי (!) למדנו איך להשתמש ביעילות באלמנט נוסף במשחק – היד המלאכותית של הגיבור.

בדמו שהוצג, זכינו להשתמש בשתי ידיים שונות. הראשונה היא יד עם גרזן שיכולה להכות בעוצמה, אבל תישבר אחרי כמה שימושים. היד השנייה, והמעניינת יותר, היא יד להביור, שכמו שמשתמע, יורה להבות על האויבים בשביל נזק מתמשך, אבל גם מאפשרת לכם להעלות את הקטאנה שלכם באש, ולגרום נזק אש בכל מכה.

כמו שכולנו יודעים, אם חרבות רגילות זה מגניב אז חרבות אש זה אפילו מגניב יותר. וכך הצלחנו, באמצעות התוספת לנזק וקצת טקטיקה, להביס את המפלצת. אבל לצערנו הרב זה היה רק מיני בוס, וחיכה לנו אויב אפילו יותר אכזרי מאוחר יותר בשלב.

Sekiro: Shadows Die Twice fire arm

כעת הגענו לגשר שבור, וברור היה לנו שצריך לחצות אותו בשביל להתקדם בשביל לחקור את שאר הטירה. לאחר חקירה קצרה גילינו שיש דרך לטפס למטה מהצוק. אבל לפני שהצלחנו להתקדם יותר מדי, התקיף אותנו נחש ענקי שכמעט והרג אותנו. למזלנו נותרה לנו דלעת ריפוי שיכולנו להשתמש בה בשביל לא למות. במשחק הולכים להיות שלל סוגי חפצים שונים ולא אופתע אם רוב החפצים מסדרת Dark Souls יחזרו בצורה כזו או אחרת.

אחרי בריחה מהנחש, מצאנו את עצמנו במערה ואחרי ניווט זהיר, הצלחנו למצוא את דרכנו עמוק יותר לתוך הטירה לעבר גשר נוסף. שם אנחנו פוגשים את הבוס של האזור – הנזיר המקולל. זוהי מפלצת חזקה במיוחד עם כוחות רוחניים וחרב ענקית. מד החיים שלה מופיע על המסך, וכמונו, גם לבוס יש כמה חיים שצריך לחסל לפני שהוא מת אחת ולתמיד.

ניסינו שלל טכניקות נגד הבוס, אך הן לא עבדו, גם לא חרב האש. אבל לשמחתנו, בעקבות רמז מהמפתחים לידנו, גילינו שלשלוט במנגנון החסימה במשחק יספק לנו סיכוי לנצח את הבוס, וזה כמובן דורש להצליח לצפות מראש מה הבוס יעשה ולהגיב בשנייה האחרונה.

וכך עשינו. ככל שאתם משתמשים במנגנון יותר, כך הוא הופך ליותר ויותר טבעי, עד שהיריב הופך לחסר אונים נגדכם. עם הטכניקה הזאת, הצלחנו לעצור את הבוס ולהתנקש בו. אבל כמו שאמרתי, יש לבוסים מספר חיים, ובמקרה הזה, לבוס יש עוד שני שלבים לפני שהוא מובס, וכל זה אחרי שהחלק הראשון היה מספיק קשה גם ככה.

לצערנו הרב, לא הספקנו להביס את שני השלבים הבאים של הבוס, שבהם הבוס נהיה עוד יותר חזק.

Sekiro: Shadows Die Twice Cursed Monk

אם לא התחברתם אף פעם לז'אנר ה-Souls-like, המשחק Sekiro: Shadows Die Twice עשוי לשנות את דעתכם. מערכת הקרב נותנת לשחקן מגוון אפשרויות איך לשחק, עם שיטות שונות של התנקשות וקומבואים חלקים שכיף לבצע. המשחק גם נראה מדהים, עם העיצוב של יפן העתיקה, ואני מת ליכולת לצלם תמונות תוך כדי (למרות שאיך שאני מכיר את From Software, אם הם יאפשרו את האופציה הזאת, זה יהיה רק על ידי שימוש בחפץ שממוקם בחדר סודי עם בוס קשה במיוחד שניתן להגיע אליו רק אחרי שעברתם את מרבית המשחק).

המשחק Sekiro: Shadows Die Twice צפוי לצאת ב-2019 ל-PC, Playstation 4 ו-Xbox One.