אחת מהתוספות החדשות והמרשימות ביותר של Assasin's Creed Odyssey היא קרבות הConquest. מדובר בקרבות ענק של 150 ספרטנים נגד 150 אתונאים שלוקחים את מערכת הקרבות של הסדרה שראינו לראשונה בAssasin's Creed Origins לשלב הבא.
מערכת הקרבות המשופרת מציגה גם יכולות אקטיביות של כלי הנשק הראשי והחץ וקשת המשניים שיעזרו לכם להתגבר על מספר האויבים העצום שתתמודדו מולם בכל אחד מהקרבות.
יצא לי לשחק בקרב Conquest בתערוכת Gamescom 2018, זה היה קטלני. כלומר, מתתי הרבה יותר מדי. הסיבה ההתחלתית היא שהייתי צריך ללמוד מחדש איך לשחק את המשחק מאחר ועבר זמן רב מאז ששחקתי במשחק הקודם בסדרה. אבל מיד אחר כך המשכתי למות הודות למערכת הקרבות שהייתה הרבה יותר קשה משציפיתי.
כל מי ששיחק במשחק הקודם בסדרה יודע שאין יותר אפשרות לשרוד רק ע"י חסימה מתמדת וזריקה של האויבים מעל גג בניין. אתם חייבים להיות חכמים, רבי-תושייה ולהיות מסוגלים להראות יכולות אמיתיות אם תרצו להביס אויבים במהירות.
אותה הלוגיקה חלה ב-Conquest של Odyssey אבל הפעם מוכפלת ב-150.
לחימה לצד ומול כל כך הרבה אנשים היא טריקית. אויבים יכולים בקלות להקיף אתכם, והדיפה של יותר משני אויבים בו זמנית יכולה להתברר כאתגר לא פשוט. למזלנו, Assasin's Creed Odyssey נותן כלים כדי לנסות ולשנות את יחסי הכוחות לטובתנו.
אלו היכולות האקטיביות והסקילים המיוחדות שקסנדרה (אין להזכיר בביתנו את השם אלקסיוס) יכולה להשתמש בקרב:
יצא לי לשחק עם כמה מהיכולות שלה. הראשונה היא המהלך שהוא סימן ההיכר של כל ספרטני המכבד את עצמו. הבעיטה הספרטנית המבוקשת. התקפה זו שולחת את האויב לאחור במהלך שובר חוט שדרה הפוצע את היריב ונותן לשחקן זמן לנשימה.
יכולת Shield Breaker נותנת אפשרות לגנוב מגן מידיו של האויב ולזרוק אותו על אחד אחר. אחרי שדרוג, המגן מתנפץ לחתיכות שפוצעות את האויבים כשזורקים אותו – שידרוג שימושי במצב בו אתה מוקף בעשרות אתונאים כועסים.
הסקיל השלישי בארסנל היכולות היה Rings of Chaos, אבל כמעט ולא השתמשתי בו. הוא יוצר פיצוץ שמהמם ופוצע כל מי שנמצא לידו. זה נשמע מועיל אך בפועל לא עוזר כל כך באמצע קרב. יכול להיות שאחרי שדרוג או שניים, ההימום נמשך ליותר זמן, מה שיכול ליצור חלון הזדמנויות משמעותי.
אחרון חביב הוא Second Wind, שהוא במידה רבה הטוב מבין הסקילים. זו יכולת ריפוי עצמי פשוטה אך היא הצילה את חיי מספר פעמים רב כל כך בזמן הדמו שאיבדתי ספירה.
לחץ וקשת יש גם סט סקילים שלם משלה. היחיד שיצא לי לנסות הוא Spread Arrow שיורה שלושה חצים בו זמנית. למרות זאת, אני יודע שקיימים סקילים אחרים שמאפשרים לעשות כל מה שהיה אפשרי ב-Origins כמו לירות חצי אש וחצי Predator.
כדי להשתמש ביכולות אלו צריך קודם כל לטעון את מד ה-Super. הוא עובד כמעט כמו שהוא עבד ב-Origin – הוא מתמלא תוך כדי קרב כשתוקפים או מתחמקים בזמן. ב-Odyssey לעומת זאת מד הסופר משמש יותר כמו מד מאנה – כל יכולת עולה אנרגיה כדי להשתמש בה. זה לא פיצ'ר פורץ דרך אבל זה נחמד לראות איך המד התפתח מעבר ליכולות שלו שהיו חזק מדי בעבר.
שינוי נוסף בקרב ששמתי לב אליו הוא החוסר במגנים. לאויב היו לא מעט מהם אבל לקסנדרה לא היה אחד משלה. Ubisoft כבר אישרה שהמגנים לא יחזרו ב-Odyssey, אבל עכשיו כשהייתה לי ההזדמנות לנסות את המשחק, אני יכול להבין כמה השינוי משמעותי והופך את המשחק למתאגר הרבה יותר.
ניתן עכשיו להתחמק מהתקפות וחצים מתקרבים בלבד, ואי אפשר לעשות זאת לעד. כתוצאה מכך הקרב מרגיש מיידי – אי אפשר יותר להתחבא מאחורי מגן, כך שחייבים להיות מודעים לחלוטין לעמדת האויב ותנועותיו.
מערכת הקרבות של Assasin's Creed Odyssey לוקחת צעד ענק קדימה ברמת הקושי ובגמישות שלה. היכולות החדשות, שאפשר לחלק מחדש את הנקודות שלהן שהרווחתם בדרך כדי לנסות סקילם חדשים בכל שלב במשחק, הם תוספות מעולות לפורמולה. אהבתי גם איך שהפוקוס החדש על יכולות ההתחמקות וההתקפה הופכות כל רגע לאינטנסיבי בהרבה, אך גם טקטי.
המשחק יוצא לאור ב-5 לאוקטובר ל-PC, PlayStation 4 ו- Xbox One.