Assassin’s Creed Odyssey הוכרז באופן רשמי ב-E3 2018, אם כי אפשר להגיד שכבר ידענו מראש שזה הולך לקרות, עם כל ההדלפות והטיזרים.

אבל עכשיו כשקיבלנו סוף סוף טריילר נורמלי וסרטון משחקיות, ישר ממסיבת העיתונאים של Ubisoft ב-E3. המשחק נראה לא רע בכלל, ואם הוא ימשיך בדרך אותה התחיל לבנות Assassins Creed Origins, אנחנו צפויים לקבל עוד משחק נהדר לסדרה.

אז בואו נשים את החדשות הברורות מאליהן מאחורינו – Assassin’s Creed Odyssey הולך להתרחש ביוון העתיקה, במהלך המלחמה הפלופונסית בין ספרטה לאתונה.

אנחנו כעת בנקודה הרחוקה ביותר בהיסטוריה אליה הגיע הסידרה עד כה, בזמן בו הקשר אל "הציוויליזציה הראשונה" הוא החזק ביותר. אחרי הכל, היוונים הקדומים סגדו ל"ציוויליזציה הראשונה" כאלים- מינרבה וג'ונו הן אתנה והרה בהתאמה.

בפעם הראשונה במשחק Assassins Creed , תינתן לנו האפשרות לבחור בין שתי דמויות- אלקסיוס או קאסאנדרה. נכון, יכולנו להחליף בין דמויות ב-Assassins Creed Syndicate, אבל פה הדמות אותה תבחרו תלווה אתכם במהלך כל המשחק.

קסאנדרה (כאילו, אני מניח שאתם יכולים לבחור את אלקסיוס, אבל למה שתעשו את זה?) היא שכירת חרב אשר מחפשת בן משפחה נעדר, ואת האנשים האחראים על העדרותו.

לפי הטריילר, היא ספרטנית, אבל לא אחת פטריוטית במיוחד. במהלך המשחק תוכלו לבחור לסייע גם לספרטנים וגם לאתונאים.

במהלך המשחק תלחמו בקרבות עצומים בהם מאות חיילים בכל צד. האם הדבר רומז כי Odyssey יותר מוכוון-אקשן משאר המשחקים בסדרה? אנחנו יודעים כי המשחק מתרחש לפני Origins, אז לא אמורים להיות עדיין מתנקשים.

נראה כי האפשרות של השחקן לבחור היא מוטיב מרכזי ב-Odyssey. לא רק שנוכל לבחור איך לגשת לביצוע משימה מסוימת, אנחנו נוכל גם לבחור מה נאמר בשיחה ועם מי נפתח מערכת יחסים רומנטית. למעשה, Ubisoft כבר אישרו כי נוכל לפתח רומן עם מי שנרצה, לא משנה מה מינו.

נוכל לבחור גם בין מספר כלי נשק, ויכולות – כפי שהיה ב-Assassin’s Creed Origins. הכותר Odyssey מבצע את השינוי הסופי והפך למשחק אקשן RPG במלוא מובן המילה.

החפץ החשוב ביותר הנתון לרשותכם במשחק הוא "הכידון של ליאוניידס". זהו באמת הכידון שבו השתמש ליאוניידס בכבודו בעצמו (שהיה, דרך אגב, סבא שלכם) אבל זהו גם "חפץ עדן".

זהו דבר נוסף שמתרחש בפעם הראשונה בסדרה. אומנם בעבר כבר השתמשנו בחפצי עדן, אבל הפעם החפץ נמצא איתנו במהלך כל המשחק. ניתן לשדרג אותו ובכך לפתוח יכולות חדשות בנוסף ליכולות אותם תפתחו כאשר תעלו רמות.

ניתן יהיה אפילו להתאים אישית את הספינה שלכם, אשר תשרת בתור בסיס צף בזמן שאתם שטים מאי לאי אחר ביוון. אליה תוכלו גם לגייס חברי צוות חדשים מכל המקומות בהם תבקרו, או בכך שתבצעו משימות למציאתם. תוכלו אפילו לגייס שכירי חרב אשר נשלחו לחסל אתכם אם היכולות שלהם הרשימו אתכם.

המפתחים הבטיחו כי המשחקיות האיקונית של הסדרה עדיין נמצאת ותוכלו לטפס על בנייינים ולדקור אנשים בשקט. אפילו יש קו עלילה שמתרחש בהווה.

אם כל מה ששמענו על המשחק אמיתי, אז Assassin’s Creed Odyssey בהחלט לוקח את הסדרה לכיוון הנכון. השינוי לאקשן RPG באופן מלא הוא המהלך הנכון ביותר לסידרת AC, לדעתנו, זה היה החלק הטוב ביותר ב- Assassin’s Creed Origins, והוסיף לסדרה את השינוי שכל כך נדרש לאחר מספר משחקים שהרגישו כאילו השתמשו באותה התבנית ויוצקים תוכן חדש כביכול בכל שנה פשוט.

Assassin’s Creed Odyssey יוצא ב-5 לאוקטובר ל-PC, PlayStation 4 ול-Xbox One.