סדרת התפקדים YS היא מותג וותיק בקרב משחקי התפקידים וראשיתה אי שם בשנת 1987 בעוד הכותר האחרון בסדרה שוחרר בשנת 2009. אתמול שוחרר המשחק החדש בסדרה, YS VIII: Lacrimosa of DANA לקונסולת הסוויטץ'.

YS היא סדרת משחקי תפקידים ופעולה. משחקי הסדרה עד כה התמקדו בגיבור אדול כריסטין (Adol Christin) וביצר ההרפתקנות שלו.

ב-YS VIII: Lacrimosa of  DANA לאחר שספינתו מוטבעת ע"י יצור ענקי מתעורר אדול באי נטוש ומקולל הידוע בכינוי אי הסירנה (The Isle of Seiren). אדול מתחיל לחפש אחר ניצולים נוספים במטרה לעזור להם לשרוד ולמצוא דרך להיחלץ מהאי. תוך כדי כל הבלאגן הזה מתחיל אדול לחלום על דנה, נערה מסתורית מעידן פרה-היסטורי, הקשר בין האי לדנה יתברר לנו ככל שנתקדם במשחק.

בסך הכל, היסודות די סטנדרטיים לעוד משחק תפקידים יפני משוגע; אבל מה שמייחד את YS VIII: Lacrimosa of DANA מלהיות עוד סתם משחק יפני לא ברור הוא שהעולם בו מתרחש המשחק הוא עולם בשל ויציב שמתבסס על סדרת המשחקים הוותיקה, אדול מלווה את הסדרה מתחילתה כך שנוכל לצפות שכאן לא יהיו הדמויות הפלקטיות המאפיינות כל כך הרבה משחקים בסגנון הזה אלא דמויות עם סיפורי רקע ומוצא מעניינים ומבוססים על משחקי הסדרה הקודמים.

המשחק יתן לנו שליטה באדול ובדנה לחילופין – כאשר נסתובב באי הסירנות נשלוט באדול וחבורתו ואילו בחלומותיו של אדול נשחק את דמותה של דנה.

על מנת לשרוד את סכנות האי בצורה המיטבית אדול מקים עם יתר ניצולי הספינה כפר ניצולים על האי. בזמן שאדול ימשיך לתור את האי אחר הרפתקאות ישארו הניצולים בכפר שילך ויגדל וישתפר ככל שעוד ניצולים יאספו אליו. עם ההתקדמות שלנו בעלילת המשחק היצורים העויינים של האי ישגרו מתקפות נגד הכפר אותם נבלום באמצעות ביצורים ושאר שורדי הספינה.

מערכת הקרבות מתבססת על שלושה סוגים של פגיעות הנקבעות בהתאם לנשק בו מצויידת הדמות – חיתוך (Slash), מכה (Strike) וחירור (Pierce). אויבים יספגו נזק גדול יותר מסוג התקפה אליה הם פגיעים, ולכן, ע"י החלפת דמויות תוך כדי הקרב נוכל לפגוע באויבים בצורה היעילה ביותר. מערכת הקרב תומכת גם בשימוש ביכולות מיוחדות אותן נפעיל בעזרת צירופי מקשים שונים והן יעלו לנו בנקודות יכולת שניתן לחדש ע"י הנחתת מתקפה מוצלחת בעוצמה מלאה על האויב. שוב, אין כאן משהו שכבר לא נראה או נעשה במשחקים אחרים וחבל, ציפיתי לראות אבולוציה משמעותית יותר של מערכת הקרבות ממשחק עם היסטוריה כזאת.

מסרטוני המשחקיות ניתן להתרשם מעולם פתוח. מבחינה וויזואלית המשחק מזכיר מאוד כותרי תפקידים יפניים אחרים שראינו בשנה האחרונה כמו למשל ב-Xenoblade Chronicles 2. אני אישית די מחבב את הסגנון, זה נראה טוב ואף מרשים ביחס לעובדה שמדובר בקונסולה ניידת (טוב נו, היברידית…) על הקונסולות הנייחות המשחק נראה פחות טוב לדעתי ביחס למה שאפשר להוציא מהן ולא נזכיר את הפורט של המחשב.

YS VIII: Lacrimosa of DANA נראה סה"כ משחק לא רע לקחת איתנו לדרך ונראה שהוא מתברג במקום לא רע ברפורטואר ההולך וגדל של משחקי תפקידים לקונסולת הסוויטץ'. כן, מערכת הקרבות לא מחדשת לנו כאן יותר מדי אבל נראה לי, ואני מקווה, שלא אתאכזב ושיש כאן מספיק בשר בשביל להעביר מספר שעות לא מבוטל על הסוויטץ'.