המשחק הראשון והיחיד בסדרת Ys ששיחקתי היה Ys 8: Lacrimosa of Dana, אבל זה לבדו שכנע אותי שאני מעוניין לשחק במשחקים הבאים בסדרה. בדקתי מה המשחק הבא בסדרה (לא, Memories of Celceta, אתה לא נחשב) וגיליתי לשמחתי ש- Ys 9: Monstrum Nox אכן יצא, אך ביפן בלבד. היום בתערוכת NGPX הכריזו בשעה טובה על הגעתו גם למערב, וכמעט לכל הפלטפורמות:

סדרת Ys עוקבת אחרי עלילותיו של אדול קריסטין (Adol Christin) הידוע גם כהרפתקן האדום או כ"אדול האדום" בשל צבע השיער שלו. אדול ניחן ביכולות נדירות של שליטה בחרב ונטייה לספח אליו חברי צוות נאמנים בכל מקום אליו יקלע. יחד עם דוגי (Dogi), חברו למסע, הוא מגיע הפעם לעיר בלדוק (Balduq) הנשלטת על ידי האימפריה הרומונית.

בשל המוניטין שלו אדול נעצר בכניסה לעיר (אם להיות הוגן, אחת הדמויות במשחק הקודם נתנה לו אזהרה שהרומונים מחפשים הרפתקן אדמוני מסויים) ונשלח לכלא. כמובן, גם כלא לא יעצור את אדול מלהקלע לסיטואציה בה הוא חייב להציל את העולם, והוא פוגש שם דמות מסתורית בשם אפריליס (Aprilis) שמקנה לו את כוחות המונסטרום. בעזרת עוד דמויות (בסך הכל שש דמויות שחיקות) עם כוחות מונסטרום על אדול להביס יצורים אפלים השוכנים במימד Gwimwald Nox לפני שאלו יזלגו לעולם האמיתי.

המשחקיות של Ys 9: Monstrum Nox לא תהיה שונה בהרבה ממשחקים קודמים – מדובר בסגנון Hack&Slash במהלכו תוכלו להפעיל יכולות מיוחדות, להחליף בין דמויות שונות על מנת למקסם נזקים למפלצות מסוגים שונים ואף להתחמק ולהגן אם אתם מדוייקים מספיק. בנוסף תוכלו להשתמש ביכולות הנקראות "מתנות" שקיבלתם בשל קללת המונסטרום ולשדרג את הנזק שתעשו בעזרת ה-Boost Mode שיתווסף גם הוא.

כאשר לא תילחמו במימד האחר, תוכלו לסקור את העיר בלדוק, לבצע משימות עבור תושבי העיר השונים ולמצוא את כל הסודות שלה. אני מצפה לעלילה סוחפת ומעניינת כמו שהייתה למשחק הקודם, עולם פתוח מרתק וכן למוסיקה מעולה שתכניס אותי לקצב המהיר של המשחק.

המשחק Ys 9: Monstrum Nox צפוי לצאת בשנת 2021 ויהיה זמין על PlayStation 4, Nintendo Switch ועל המחשב האישי. כאשר ייצא, הוא אף יזכה למהדורת אספנות קלילה שתכיל את המשחק, קוד לפס-קול דיגיטלי, עטיפה דו-צדדית וספרון אומנות. לא נשאר לי אלא להמתין בסבלנות.