באופן מפתיע, המשחקים הטובים ביותר של שנת 2017 הם דווקא לא משחקי יריות. ובכן, לא רובם בכל מקרה. בעוד שהיו לנו הרבה משחקי יריות טובים בשנה הזו, למשחקים שבסופו של דבר מאוד אהבנו היו יותר להבים, פרחים וקיפודים מבדרך כלל. חלק מהם היו ממש רטרו. האמת היא שזה מרענן לראות כל כך הרבה משחקים שדווקא לא מערבים אקדחים ברשימה שלנו השנה.

אז הנה הן הבחירות שלנו למשחקי האקשן הטובים של 2017.

Prey

מפתחת: Arkane Studios

מפיצה: Bethesda

פלטפורמות: PC, PlayStation 4, Xbox One

גיא יובל: אני חושב שכבר נהיה די ברור שאני מאוהב בכל דבר שסטודיו Arkane עושה, ו-Prey הוא לא יוצא מן הכלל. נכון, כש-Prey 2 בוטל הייתי מאוד מאוכזב בגלל שהוא נראה מדהים. למרות זאת, ברגע שלמדתי ש- Arkane יהיו אלו שיקחו את ה-IP ויביאו חוויה שונה לגמרי, אני מיד ידעתי שזה יהיה אפילו יותר מדהים. בסופו של דבר לא התאכזבתי.

Prey הוא משחק גדול. הכוונה היא לא רק מבחינת הסביבה, אלא גם במחשקיות. הוא רוצה שתשחקו בכל דרך שתבחרו, ומספק לכם כלים בכדי להבטיח שזה אכן יקרה. ה-GLOO Gun רב השימושים הוא דוגמה מצוינת לכך, אך כמו כן גם הכוחות שאתם בוחרים לפתוח אשר יכולים להשפיע על הסביבה ואפילו על הסיפור. אני אוהב את Prey בגלל החופשיות הזו וגם בגלל כוסות הקפה שהופכות לחומר מפחיד של החייזרים, כשאתם הכי פחות מצפים לזה.

Sonic Mania

מפתחת: Christian Whitehead, Headcannon, PagodaWest Games

מפיצה: Sega

פלטפורמות: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch

מיטב קלינפלד: Sonic Mania הוא סוניק במיטבו. החזרה למשחקיות הדו מימד הקלאסית היה צעד נועז ונהדר מצד המפתחים שנראה שהבינו את הפרנצ'ייז של סוניק ובו זמנית גם את בסיס המעריצים שלו. סוף סוף זכינו למשחק שמתאים לכל המעריצים המושבעים שלא בהכרח התחברו למעבר למשחקיות התלת מימדית (או בפרט ל-Sonic Forces).

Sonic Mania הוא משחק מאוד כיפי, עם משחקיות ממכרת ושלבים משוגעים שניתן לשחק שוב ושוב, הודות לשבילים מתפצלים והעיצוב הנהדר שלהם. עם הרבה תזכורות לכל משחקי סוניק האהובים עלינו מהעבר, Sonic Mania הוא הרפתקה טעונת נוסטליגה שכולנו אהבנו.

Metroid: Samus Returns

מפתחת: MercurySteam

מפיצה: Nintendo

פלטפורמות: Nintendo 3DS

מיטב קלינפלד: לאחר המתנה בהחלט ארוכה, סאמוס אראן זכתה סוף סוף למשחק חדש. הפעם מדובר ברימייק מצופה ביותר של המשחק השני בסדרה, אשר עד עכשיו היה המשחק היחיד בסדרה עם גרפיקה מלפני עידן ה-SNES. עם קרבות אינטנסיביים, חידות מגניבות ומפה ענקית לחקור, הוא בקלות משחק האקשן האהוב עלי ל-3DS, וככל הנראה אחד ממשקי Metroid הטובים ביותר.

ריצה בין מנהרה למנהרה, גילוי כוחות ונשקים חדשים, ואסוף שידרוגים הם רק חלק מההנאה. הבוסים המעולים שמשלבים תבניות התקפה שונות הם עוד דוגמה נוספת ללמה אני כל כך אוהב את המשחק הזה. Metroid: Samus Returns הוא משחק Metroid ממכר ל-3DS, שפשוט אי אפשר לעזוב.

Nioh

מפתחת: Team Ninja

מפיצה: Koei Tecmo

פלטפורמות: PC, PlayStation 4

Tarradax: עכשיו, כשטרילוגיית Dark Souls נגמרה, ישנה רייקנות שצריכה להתמלא מחדש, ולמרות שיש כאן נעלים גדולות להיכנס אליהן, Nioh עושה זאת באופן מעורר השראה. Nioh מכסה כל דבר שמעריצים של הז'אנר היו יכולים לבקש. כמובן, בהיותו משחק של Team Ninja, ל-Nioh יש גם יחודיות משלו: תנועה חלקה, נשקים יפים ויותר קומבואים ומהלכים משהייתם מאמינים.

בין שבעה סוגים של נשקים, שלוש צורות עמידה לכל אחד מאלה, שלושה סוגי נשקים ארוכי טווח (עם שני סוגי תחמושת לכל אחד) ומעל זה קסם ובניה, Nioh הוא ככל הנראה בעל הארסנל הרחב ביותר בז'אנר. עם מערכת שלל בסגנון דיאבלו, בנוסף למערכת ה-Guardian Spirit אשר מבטיחה מגוון של ציוד, והפרדה בין תוכן המיועד ל-PvE ול-PvP אשר מבטיחה שתוכלו לשחק אך ורק את מה שתרצו. אני חושב שדי קל לראות למה Nioh הוא אחד המשחקים הטובים ביותר השנה, ומשחק חובה למי שמחפש מעבר קשה-אך-הוגן דרך המיתולוגיה היפנית.

Cuphead

מפתחת: StudioMDHR

מפיצה: StudioMDHR

פלטפורמות: PC, Xbox One

גיא יובל: Cuphead הוא לא רק משחק אינדי טוב, הוא גם משחק אקשן טוב באופן כללי. מאחורי משחק שצבוע כמו סרט מצויר משנות השלושים, מתחבא אחד המשחקים הקשים ביותר של השנה. אתם מתים הרבה, אבל מיד קמים על הרגליים ומנסים שוב; ושוב; ושוב, עד שאתם סוף סוף מביסים את הליצן הארור הזה. יכול להיות שזה נשמע קצת מייגע, אבל הויזואליות החיה של Cuphead, דמויות חביבות ופס-קול מעולה עוזרים לכם להתמקד במטרה האחת והיחידה – הבוס הבא.

באופן אישי, אני די גרוע במשחק הזה, והצלחתי להתקדם בו רק בזכות חבר במצב ה-Co-op. משחקיות Co-op היא חלק גדול במשחק וחלק גדול במה שהופך אותו לכל כך כיף. זה מוסיף כאוס על המסך, וגורם לאויבים להיות קצת יותר קשים לנצח, אבל זה נותן לכם מישהו לחלוק איתו את הניצחונות ואת וההפסדים. אין דבר יותר מספק מהיי-פייב לאחר קרב בוס קשה (שזה בעצם כולם).