המשחק Lego Marvel Superheroes 2 אמנם לא נקי מבאגים, אבל הוא ככל הנראה אחת מחוויית ה-Co-op הכי טובות שתמצאו, וחגיגה של ממש למעריצי מארוול.

משחקי לגו מאז ומעולם היו משחקים מעולים ל-Co-op עבור כל המשפחה, עם הומור, אקשן, מלא תוכן, ומשחקיות כיפית וממכרת. עם מאות דמויות ועולם פתוח, Lego Marvel Superheroes הראשון היה מבין המשחקים האהובים עלי, בסדרת משחקי לגו ובאופן כללי כמשחק אקשן-הרפתקאות. המשחק השני, Lego Marvel Superheroes 2, לוקח את כל זה ובונה עליו, תרתי משמע.

המשחקים בסדרת Lego Marvel Superheroes, לאלו מכם שלא מכירים, אינם כבולים בשלשלאות הרישוי של העולם הקולנועי של מארוול, ולכן מתאפשרים בהם מאש-אפים מדליקים שלא יכולנו לראות בשום מקום אחר בערך. ת'ור יחד עם קפטן מארוול, קפטן אמריקה, לוקי, ות'ור ג'יין פוסטר (שזו בעצם ג'יין פוסטר ממימד מקביל, מצויידת בכוחות של ת'ור) הם רק שילוב אחד שאנחנו זוכים לראות בסיפור, ותאמינו או לא – העלילה באמת מצדיקה את זה!

בהמשך לעלילות המשחק הראשון, שבו הנוקמים, האקס-מן, ארבעת המופלאים ורבים אחרים איחדו כוחות כדי לנצח את הרודן גלקטוס, שומרי הגלקסיה נקראים לכדור הארץ לעזרה. בדרכם, הם נתקלים ברודן אחר ואימתני עוד יותר – קאנג הכובש. קאנג הכובש, כפי ששמו מרמז, הוא כובש עולמות אכזרי אשר מסוגל לשלוט בזמן עצמו, ורוצה ליצור עיר ענקית, אשר מכילה את הטוב מכל העולמות – כרונופוליס – כל זאת על מנת שהוא יוכל לטפח את האגו שלו עוד ועוד.

לאורך הסיפור קאנג יאסוף עוד ועוד עולמות ויכניס אותם ל-hub world, שבו תוכלו להסתובב, החל ממנהטן ועד לאסגארד, דרך ווקאנדה, המערב הפרוע, ראשומקום (Knowhere) ושאר עולמות שתמיד רציתם להסתובב בהם. בעוד שבתחילת המשחק תוכלו להסתובב רק בחלקים נפרדים מכרונופוליס, עד סוף המשחק תוכלו להסתובב במפה מלאה, רציפה, וענקית אשר מהווה את כלל כרונופוליס.

הסיפור רצוף בדיחות. חלקן בדיחות סלפסטיק שמיועדות לקהל הצעיר יותר, כמו למשל האמירות ותנועות הידיים המוגזמות של ג'יי ג'ונה ג'יימסון, וחלקן קצת יותר מחוכמות, ומיועדות לקהל הבוגר יותר, כמו מיס מארוול שמדברת על ה-Fan-fics שהיא כותבת, או קפטן מארוול שמופיעה בתחילת המשחק אוכלת גבינה ומכריזה "!The Brie is really good" (ברי זה גם שם השחקנית שתשחק את קפטן מארוול בסרט העתיד לצאת בכיכובה). ההומור הזה הוא אחד מהגורמים שבזכותם אני מאוד נהניתי לשבת לצד אחי הקטן על הספה ולשחק יחד את המשחק.

לאורך העלילה אנחנו זוכים לראות את כל הדמויות האהובות עלינו מהיקומים הקולנועיים השונים, הקומיקסים החדשים, ובאופן כללי אם יש דמות שאתם ממש אוהבים בעולמות השונים של מארוול, סביר להניח שהיא תופיע בסיפור, ומהבחינה הזו הסיפור מתעלה על הקודם, מאחר ואנחנו זוכים לראות שלל דמויות מעולות שלא ראינו בראשון, כגון מיס מארוול, ספיידר-גוון, ואפילו גוונפול.

מבחינת משחקיות, המשחק קונסיסטנטי ביותר ביחס למשחקים אחרים בסדרה. בדומה לשאר משחקי הלגו, בשלבים השונים אתם תלכו, תקפצו, תרביצו ליריבים ולמבני לגו שונים על מנת לסחוט מהם עוד ועוד חלקיקים קטנים אשר מביאים את הכסף במשחק. לאורך השלבים תדרשו לפתור חידות אשר דורשות את מגוון הכוחות של הדמויות שברשותכם למשימה, ותוכלו לפתור את אלה בעצמכם או לצד חבר. השליטה על הדמויות טובה מתמיד, והפאזלים מקוריים ביותר, ומאוד כיף לשחק בשלבים השונים.

כשלא תהיו במשימה, תוכלו להסתובב בעולם הפתוח של כרונופוליס, וגם שם תזכו לפתור חידות ולבצע משימות שונות שדמויות יחלקו לכם. מאוד כיף לטייל בו ולהשתעשע עם המוביליות המעולה של שלל הדמויות. באופן כללי זה כנראה אחד המשחקים היחידיים שמאפשרים לכם לבקר בעולמות השונים והמגניבים של מארוול, ולכן מעריצי מארוול יעריכו מאוד את המשחק. כרגיל תדרשו לאסוף לבני זהב וחלקיקי לגו על מנת לפתוח שלבים ודמויות נוספים, ובאופן כללי המשחק עשיר מאוד בתוכן, ותוכלו להסחף לתוכו לשעות.

המשחקיות לא נקיה מבאגים. בעיות scripting מזדמנות הם בעיה נפוצה במשחקי לגו, והמשחק הזה אינו חף ממנה. בתחילת המשחק קיבלתי אפילו קריסה לגמרי של המשחק (כששחקתי ב-PlayStation 4), אבל מאז לא קיבלתי קריסות כאלו. לעיתים כפתורים שלחצתי הפעילו פעולה שלא תכננתי, גם אם לא לחצתי על הכפתור שמפעיל את אותה פעולה, וזה יכול להיות מאוד מתסכל לפעמים. כמו כן לעיתים קרובות תמצאו את עצמכם נתקלים בקיר בלתי נראה בגלל עיצוב שלבים מבלבל מעט. עם זאת, אפילו הבאגים היותר קשים שתתקלו בהם בדרך כלל לא חזרו על עצמם, והדברים האלה בדרך כלל לא יפגעו משמעותית במשחקיות בשביל להפריע באמת.

את המשחקיות המעולה של המשחק (גם אם לא נקייה מבאגים), הכי כיף לשחק יחד עם שחקן נוסף. הבדיחות השונות הרבה יותר מהנות כשיש לידכם מישהו לצחוק איתו מהן, והשלבים גדולים ויותר כיף ומהר לחקור אותם לצד שחקן נוסף. חלק מהחידות יהיו יותר זריזות וכיפיות לפתרון כשאתם שניים, ולפעמים אולי תחליטו סתם ליצור איזה מטה-משחק כדי לשחק ביניכם, כמו למשל להתחרות  לנקודה מסויימת, לעשות תחרות איסוף חלקיקי לגו, או כל מיני דברים שתמציאו בעצמכם, גם אם הם לא חלק מובנה מהמשחק. במשחק גם קיימת זירה של תחרויות לשני שחקנים, אבל דווקא זה לא היה השתווה למטה-משחקים שהמצאתי יחד עם אחי הקטן.

המשחק נראה טוב מאוד, עם Upscaling ל-4K על גבי ה-PlayStation 4 Pro וה-Xbox One X. הסביבות מפורטות, צבעוניות, ומעניינות, והעולם העשיר של מארוול נראה טוב מתמיד. כל עולם במשחק נראה יותר טוב מקודמו, כשאחד העולמות היפים ביותר שתראו הוא Nueva York, גרסא עתידנית של ניו יורק משנת 2099.

בנוסף לכך שהוא יפה, המשחק גם נשמע מעולה. תוכלו לשמוע מנגינות מהסרטים, הסדרות, ומה שביניהם. כל הדמויות מקבלות חיים בזכות הדיבוב המוצלח, וגם אם הדיבוב הוא לא של השחקנים מהסרטים, הדמויות מתבטאות בדיוק כמו שהייתם רוצים שהן יתבטאו.

המשחק Lego Marvel Superheroes 2, ובאופן כללי משחקי לגו, עדיין נמצאים בעיני בתור המשחקים האידיאליים למשחקיות ב-Co-op לכל המשפחה. המשחק מצחיק, יפה, מהנה, ומלא בדברים לעשות, ואני עוד הולך להעביר בו עשרות שעות, אם לא יותר. מכיוון והמשחק לא מאוד קשה, הוא גם טוב בשביל להכיר גיימרים צעירים או חדשים לעולם הגיימינג, ובעיני יש מעט משחקים שמסוגלים לזה.

המשחק אמנם לא נקי מבאגים, אבל הם אף פעם לא יגרמו לכם להפסיק לשחק, בעיקר כשמאחורי כל פינה מסתתר עולם חדש ויפה, ועוד דמויות מגניבות וכיפיות. אז בין אם אתם חובבי מארוול שרוצים לראות את עלילות הדמויות האהובות עליכם בדרכים הכי מופרעות שתוכלו לדמיין, או אם אתם מעריצי משחקי לגו מאז ומתמיד, או מחפשים משחק טוב לשחק יחד עם אח, או חבר, או בת זוג – Lego Marvel Superheroes 2 הוא כנראה המשחק בשבילכם.