הרבה אחרי ההייפ של הספרים, הסרטים, ומה שביניהם, Hogwarts Legacy מחזיר את העולם הקסום של הארי פוטר לכותרות בצורה הטובה ביותר, עם משחק אקשן תפקידים שכל מעריץ הארי פוטר אי פעם חלם עליו. המשחק מביא איתו מערכת קרב מגוונת וכיפית, חידות ומשימות מסתוריות שקולעות לסגנון הנוסטלגי של הסדרה ובין השאר גם דברים שניתן היה לזרוק לחדר הנחיצות ולשכוח מהם.


ברוכים הבאים להוגוורטס 

ב-Hogwarts Legacy תשחקו תלמיד שנה חמישית שמצטרף להוגוורטס, בית הספר לכישוף ולקוסמות, שם תצטרכו להשלים את ההשכלה שלכם תוך כדי שאתם ממלאים חלק חשוב בעלילה. הדמות אותה תשחקו יכולה לראות עקבות של קסם עתיק, ומהר מאוד תגלו את המועדון האקסקלוסיבי אליו אתם שייכים. לא, זה לא מועדון ה"סלאג סלבז".

Hogwarts Legacy_20230213181549

בדרך תיתקלו בכל מה שאתם מצפים מהעולם של הארי פוטר – פרופסורים מוזרים, תלמידים מכל מיני סוגים, אויבים נבזים וזדוניים והרבה, הרבה קסם. כבר בסצנות הראשונות של המשחק תגלו שהעוסקים במלאכה עבדו כמו גמדוני בית ושמו לב גם לפרטים הקטנים שהופכים את העולם לנושם, חי וקסום כל כך.

בשונה ממה שהייתם מצפים, ההחלטות שלכם במשחק כמעט ולא משנות. לא משנה כיצד תענו לדיאלוגים שיפתחו בפניכם, התוצאה הסופית תהיה לרוב אותה תוצאה, וזה קצת חבל. היה מעניין לראות כיצד ניתן להפוך לקוסם רב עוצמה שמגן על החלשים לעומת קוסם אפל בהתהוות שיגרום לוולדמורט להחוויר עוד יותר, אם זה בכלל אפשרי.

מצד שני, המשימות הראשיות והצדדיות ברובן שואבות את האופי המכשף של העולם, וזו פשוט חוויה חושית נפלאה, בעיקר אם אתם משחקים על הפלייסטיישן שם אתם מקבלים פידבק איכותי וקולע גם מהשלט. כנראה שכמעט לא תיתקלו באיזה טוויסט מתוחכם במיוחד בעלילה, ויש דברים שניתן לצפות מקילומטרים גם אם לא קיבלתם ציון גבוה בכשיפומטרי, אך בעיני זה לא גרע מהמשחק בכלל.

מועדון הדו-קרב

קרה לכם פעם שהלכתם עם איזה מקל קטן ברחוב והעמדתם פנים שאתם מטילים כשפים לכל עבר? אה, זה רק אני? אהמ… לאחר שהשרביט שלכם יבחר בכם בחנות של אוליבנדר, תתחילו להכנס יותר ברצינות למערכת הקרב של Hogwarts Legacy. ככל שתתקדמו במשחק תלמדו יותר ויותר קסמים שתוכלו לבצע במהלך הקרב וליצור קומבואים כיפיים ומרשימים.

הרבה פעמים תילחמו בכמה אויבים במקביל, והקסמים השונים יעזרו לכם להתמודד עם מגוון הדברים שרוצים ברעתכם. הכוראוגרפיה של הקרבות זורמת ודינמית, וזה מספק מאוד להתחמק ברגע האחרון או לתזמן את לחש המגן בתזמון המתאים פעם אחר פעם. למרות שמערכת הקרב לא מענישה כמו משחקי סולז, או אפילו לא כמו פרופסור שתפס אתכם מתגנבים ברחבי הטירה בלילה, היא עדיין יכולה להציב אתגר בפני השחקן.

בנוסף, ובשונה ממה שראינו עד כה בעולם של הארי פוטר, במהלך הקרב לא נשתמש רק בקסמים. בארסנל שלנו יש הפעם גם שיקויים שיתנו לנו יתרון וכמה עשבים קרביים במיוחד שיגרמו לאויבים להצטער שהם לא הלכו לשיעורי תורת הצמחים. כמובן, יש לכם כגיבוי גם את הקסם העתיק שתשכחו להשתמש בו כמעט כל פעם ותיזכרו בו רק אחרי שהקרב הסתיים, אבל אם זכרתם, לפחות תהיה אנימציה מרשימה.

עם כל זה, מערכת הקרב לא מושלמת. לעיתים יש הרגשה שישנם קסמים שונים שפועלים באופן זהה ולכן אין להם משמעות אמיתית במהלך קרב. זו נקודת התחלה טובה למשחקים עתידיים שיצאו, או אולי אפילו הרחבות אם תהיינה כאלו, ומשם אפשר ואף כדאי להשתפר.

עניין של זמן

אז בין השיטוט בעולם הקסום, ביצוע משימות והעשרת הידע בהוגוורטס, נידרש לא מעט לעשות דברים שלא מספיק מתגמלים כדי שנרצה להשקיע בהם יותר זמן ממה שצריך. נתחיל עם הדוגמה הכי מובהקת לכך, שימוש בחדר הנחיצות. חדר הנחיצות הוא בעצם הבסיס הסודי שלכם, שם תוכלו לרקוח שיקויים, לגדל צמחים ועוד כל מיני דברים.

אולם, כל הדברים הללו לוקחים זמן, זמן אמיתי; במקום מערכת קראפטינג נורמלית בה נשלב חומרי גלם שונים ומשאבים כדי ליצור את מה שאנו צריכים, נצטרך בנוסף לשלם גם בזמן, וזה מרגיש פשוט לא שייך ובעיקר בזבוז של, ובכן, זמן, כזה שאין לי ממש בחיים האמיתיים. איפה מחולל הזמן כשצריך אותו?

ב-Hogwarts Legacy יש גם מיני-משחקים שבעוד שחלקם, כמו מועדון הדו-קרב, דווקא נחמדים ונותנים מעט ערך מוסף, חלקם האחר פשוט חסרי תוחלת ותועלת, כמו משחק הזימון שאין שום סיבה בעולם לשחק בו, באמת. אם הייתי פוגש בבוגארט, הוא כנראה היה הופך למיני-משחק שאני חייב לעשות לפחות פעם אחת, מצמרר.

עולמות קסומים והיכן למצוא אותם

למרות כל אלה, Hogwarts Legacy הוא עדיין משחק שכיף להישאב אליו. הוא מרגיש כמו חבר ותיק שמזמן לא ראית ופתאום חזר לעיר, עם אותן שטויות, אותם ניואנסים ואותו קסם אישי. לדוגמה, החידות הסביבתיות שתפתרו בעזרת הלחשים שתלמדו אולי לא מורכבות מאוד, אך מראות את היצירתיות המחשבתית של המפתחים, וגם את היצירתיות הויזואלית.

בנוסף, המשחק מציע לנו לשוטט בעולם שלא כולל רק את טירת הוגוורטס, אלא גם מקומות אחרים כמו עיירת הוגסמיד בה תוכלו לנצל את כל האוניות (כסף של קוסמים, יא מוגלגים) שבידיכם בחנויות השונות, ועוד מקומות אפלים יותר ופחות שפרושים על פני מפה צנועה יחסית, אך מלאה במה למצוא ולחקור.

זה שינוי מרענן ונחוץ ממשחקי הארי פוטר הקודמים בהם החופש להסתובב היה מאוד מוגבל, אפילו בטירה. מה גם שהפעם, אחרי שאנחנו מכירים כבר את העולם מנקודת המבט של הארי, נוכל למצוא ב-Hogwarts Legacy מלא רפרנסים לדברים שהוזכרו, אפילו באמירות אגב, בספרים, אם נשים לב מספיק, וזה ממש כיף ומספק.

דבר נוסף ששווה לנסות הוא התעופה על מטאטא, שגם נותנת לכם גישה למקומות חדשים, גם מקצרת את זמן המסע ממקום למקום, אך גם עשויה לגרום לכם לפספס דברים שקוסם עם רגליים על הקרקע היה יכול לגלות. ובעוד שזה נהדר לעלות על מטאטא ולדמיין שאתה המחפש הצעיר בכל הזמנים, הייתי משנה מהיסוד את אופן השליטה במטאטא כך שהיא תהיה יותר אינטואיטיבית ונוחה.

תם ונשלם הקונדס

כבר הזכרתי את הויזואליות הנפלאה של Hogwarts Legacy, ואזכיר אותה שוב כי היא אחד הדברים שהופכים את החוויה הזו לכל כך מהנה. כמעט כל דבר שתיצרו איתו אינטרקציה בעזרת הקסמים שתלמדו יגיב באופן נהדר ויזואלית, וזה בהחלט עונה על הציפיות ממשחק בעולם של הארי פוטר, גם אם הוא נמצא 100 שנה אחורה, באופן כרונולוגי.

זוכרים את פס הקול של סרטי הארי פוטר? בוודאי שאתם זוכרים, כי הוא היה פנטסטי. פס הקול של המשחק שואב משם השראה ומכיל את האלמנטים שהפכו אותו לאחד מפסי הקול המוצלחים שיצאו מהוליווד. יחד עם האפקטים הקוליים שנותנים עוד רובד של חיים לעולם ועם הדיבוב הנהדר שעשו לדמויות השונות, החוויה הקולית של המשחק היא חבילה הדוקה וארוזה היטב שאולי תנחת אצלכם בסלון בדואר הינשופים הבא, אם תחליטו לשחק בו.

ל-Hogwarts Legacy יש מעלות רבות וגם כמה חסרונות בולטים. הוא מציג את עולם הקוסמים בצורה נהדרת, מספק מערכת קרב זורמת וכן, גם דברים שמקומם בעולם המוגלגים. בעיני, הוא מציין אבן דרך משמעותית ומוצלחת שתפתח את הדלת למשחקים נוספים חדשים ובתקווה אפילו יותר מלוטשים בז'אנר (Quidditch World Cup: Remake, אני מדבר עליך!). נו? עוד לא חבשתם את מצנפת המיון?

מפתחת: Portkey Games, Avalanche Software

מפיצה: Warner Bros. Interactive Entertainment

תאריך יציאה: 10 בפברואר, 2023

ז'אנר: פעולה, תפקידים

זמין על: PlayStation 5, PC, Xbox Series X

בוקר על: PlayStation 5

עותק הביקורת של Hogwarts Legacy נרכש על ידי המסקר.