בעת ביקור בביתן של Warner Bros. ביום האחרון של E3, הייתה לי הזדמנות נדירה לנסות את אחד המשחקים החדשים והמעניינים ביותר שהוכרזו בתחילת הכנס – Batman Arkham VR.

דקס ג'ין (Dax Ginn) של Rocksteady הוביל אותי לחדר בו כמה מן המפתחים של המשחק חיכו לי, יחד עם מכשיר PlayStation VR ושני בקרי PS Move. אחרי שהתעסקתי עם זה קצת, כי זו ההזדמנות הראשונה שלי לנסות את המכשיר, הצלחתי להרגיש איתו נוח מספיק בשביל לתת את הסימן ולהפוך לבאטמן, וההדגמה החלה.

מצאתי את עצמי עומד ליד פסנתר באחד החדרים של אחוזת וויין. לא הייתי מסוגל לנוע סביב החדר, אבל כן הייתי יכול להסתכל סביב ולראות כמה מן החפצים בקרבתי, כולל תצלום משפחתי ישן שנח על גבי הפסנתר. הושטתי את ידי ותפס אותו באמצעות אחד בקרי ה-Move. כפי שאפשר לצפות, כל בקר מייצג יד, ואתם יכולים לאסוף ולבחון רוב האובייקטים שאתם רואים סביבכם באופן חופשי. בעודי מנסה את הידיים הווירטואליות החדשות שלי, אלפרד הופיע מתוך הצללים לידי.

"תפוס!" צעקתי עליו, וזרקתי את התמונה הממוסגרת לכיוון הכללי שלו. המשרת נשאר אדיש כשהתמונה עפה ישר דרכו והתרסקה על הרצפה. "נו טוב," חשבתי לעצמי, "הוא ינקה את זה אחר כך." אז הפנתי את תשומת לבי למה אלפרד החזיק. זה היה מפתח קטן, שאותו מייד חטפתי. לא הופיעו על מסך שום מידע על המפתח, וגם לא קבלתי כל סוג של הכוונה מה לעשות הלאה – הייתי צריך להבין איפה המפתח הזה הולך בעצמי. למרבה המזל, לא היו הרבה אפשרויות בסביבה המיידית שלי, והבנתי שאני צריך את מפתח כדי לפתוח את מכסה הפסנתר. באמצעות ההכשרה הקלאסית שלי, הצלחתי להשתמש בשני בקרי Move כדי לדפוק על הקלידים באופן אקראי עד שמשהו קרה.

ומשהו קרה. הפסנתר החליק לאחור ואני הונמכתי אך תוך מערת העטלף. כשראיתי את המערה הענקית ב-VR באמת קיבלתי את התחושה של המרחב בו הייתי, וזו היתה חוויה מעוררת השתאות. בתוך המערה, נאלצתי להבין איך לשים עלי את החליפה של באטמן, מה ששוב היה מאוד אינטואיטיבי. אתם צריכים להרים את הלוגו של באטמן וללחוץ אותו על החזה שלכם כדי להפעיל את החליפה, ושמים את הברדס בדיוק כמו שהייתם עושים זאת בחיים אמיתיים. אתם אפילו יכולים להסתכל על הזרועות שלכם ולראות את פרטי השריון החדש שלכם, אם אתם לא מאמינים שאתם באמת באטמן. זה מגניב בכל כך הרבה רמות. לאחר שהתפעלתי מהחליפה החדשה שלי זרקתי כמה batarangs, החלטתי שהגיע הזמן לעבור לחלק השני של ההדגמה.

החלק השני מורכב מחקירה של זירת רצח, מאוד דומה למה שחווינו עם Batman: Arkham Origins. אתם זזים דרך זירת הפשע בזמן שאתם מריצים את אירועי הסצנה קדימה ואחורה בניסיון לבסס ציר זמן. לראות את המאבק שהוביל לרצח המבעית נפרש סביבכם ב-360 מעלות מלאות זה מרשים בלשון המעטה. אני לא אגלה בדיוק מה קורה, או מי הנרצח, מאחר שזה עלול להיות קריטי לעלילה של משחק המלא, אבל תאמינו לי כשאני אומר שזה די מגניב. לאחר שאספתי את כל הרמזים ומצאתי הצעד הבא בחקירה שלי, הרמתי את הזרוע של למעלה ויריתי את ה-batclaw. עפתי מעלה אל שמי הלילה ואת ההדגמה הסתיימה.

חקירת זירת הפשע עבדה בצורה מושלמת בסביבת VR, למרות שזה היה יכול להיות נחמד אילו הייתי מסוגל להתהלך לבד במקום להשתגר למקומות קבועים מראש, אבל הדמו הוכיח שזה עובד. חוץ מזה, קשה לדעת אילו היבטים אחרים של משחקי Arkham יכולים לעשות את המעבר אל מציאות מדומה. אני רואה את עצמי נוהג בבאטמוביל בגוף ראשון, שכן יש כבר לא מעט משחקי טייס ונהיגה שמנצלים VR, אבל הקרב האיקוני של הסדרה עלול להיות קצת מסובך לביצוע.

אני מקווה ש-Batman: Arkham VR יהיה יותר מכמה תרחישים מנותקים מחוברים יחד על ידי סרטונים, ובאמת מספר סיפור מלא וברור בעזרת קמפיין מרתק. Rocksteady הוכיחו פעם אחר פעם שהם יודעים מה הם עושים כשמדובר בבאטמן, כך שזה יהיה מעניין לראות איך הם יתמודדו עם המדיום החדש של משחקי VR. המשחק כבר מגשים את פנטזיית הילדות של להיות באטמן, אז עכשיו כל מה שיש לו לעשות זה לאשפר לי לתת לג'וקר ארגרוף לפנים ולפלרטט באופן מביך עם אשת החתול, ואני מכור.