האיום החייזרי הוא לא דבר חדש בתעשיית משחקי הוידאו. קחו לדוגמא את Prey, משחק האקשן שיצא בשנת 2006 בוא הגיבור, טומי דומאסי, נשאב הישר מהשמורה בה הוא חי אל תוך חללית חייזרית המאיימת על כדור הארץ. כל מי ששיחק את המשחק זוכר את האלמנטים שעשו אותו ייחודי, כמו השערים שחיברו בין חלקים שונים של החללית (המשחק יצא לפני פורטל) והמניפולציה על כח המשיכה שיצרה כמה קרבות מעניינים למדי, שלא לדבר על זה שהגיבור הוא בכלל יליד אמריקאי משבט הצ'רוקי, פלח באוכלוסיה שלא רואים במשחקי וידאו לעיתים קרובות.
בכנס BFG 2011, הכנס השנתי של Bethesda, הוצג לראשונה משחק ההמשך לPrey, הנקרא באופן מפתיע Prey 2. החלק המפתיע הוא לא השם, אלא העובדה שPrey 2 לא קשור (כמעט) בשום דרך למשחק הראשון. טומי נעלם כלא היה ובמקומו קבלנו את קיליאן סמואלס, מאבטח טיסה שנמצא על מטוס שנחטף ע"י החללית במהלך אירועי המשחק הראשון (מי ששיחק אותו אולי זוכר את המטוס ההרוס בתוך החללית). חמש שנים לאחר החטיפה אנחנו מוצאים את קיליאן על כוכב מרוחק בשם Exodus, מוקף במגוון גזעים של חייזרים, ועובד כצייד ראשים האנושי היחיד בגלאקסיה. הדבר העוד יותר מוזר הוא שקיליאן לא לגמרי בטוח איך הוא הגיע למצב הזה, או מה בדיוק קרה לו בשנים האחרונות.
לא רק הסיפור שונה, אלא כמעט כל אספקט במשחקיות. בעוד שPrey היה מאד ליניארי ושייך לתת הז'אנר המכונה "Corridor-shooter", משחק ההמשך תומך בעולם פתוח בסגנון של Red Dead Redemption (אותו ציינו המפתחים כמקור השראה) המציע משימות צד ושלל פעילויות בשביל השחקן כשלא בא לו להמשיך בסיפור הראשי (שהוא עדיין יחסית ליניארי). בדומה לRed Dead Redemption, המשחק מפעיל מדד מוסריות המשתנה בהתאם להתנהגות וההחלטות שקיליאן יעשה במהלך העלילה, ואפילו כח משטרה שירדוף אחריו במידה והוא החליט לחצות את הקווים האדומים. אזרחי העיר בסביבתו של קליאין יגיבו בהתאם להתנהגותו, ואם הוא יחליט לשלוף אקדח באמצע הרחוב ולהתחיל לאיים או לרצוח חייזרים חפים מפשע, יהיו לכך השלכות.
האקשן במשחק מתוכנן להיות מאד זורם וחופשי, כאשר פארקור (ענף ספורט אתגרי המשלב ריצה וקפיצה בין בניינים) לוקח בו חלק מרכזי. קליאין יכול לטפס, לרוץ ואפילו לקפוץ בבטחה מבניינים תודות למגפי הרחיפה שלו. בנוסף לפארקור, ישנו מנגנון מכסה המאפשר לגיבורנו לירות כשהוא תלוי מגג בניין או מסתתר מאחורי הארכיטקטורה של העולם סביבו. גם יריביו יכולים, כמובן, לתפוס מכסה במהלך קרב יריות, אבל קיליאן יכול להפעיל גאדג'ט שימושי ביותר הגורם לאויבים לרחף באוויר, בכך הופך אותם למטרות נוחות הרבה יותר. במשחק יהיו כ20 גאדג'טים, ביניהם משקף הפועל בדומה ל"ראיית הבילוש" של באטמן במשחק Arkham Asylum, וכ40 נשקים הניתנים לשדרוג והתאמה אישית, ששילוב ביניהם יכול לספק מספר לא מבוטל של אפשרויות להשחקן.
ידוע שPrey 2 משתמש בגרסה משודרגת של id Tech 4, ולא במנוע החדש id Tech 5. נקווה שהשאפתנות של המפתחים לא תוגבל ע"י גילו של המנוע.
זה נראה כאילו המכנה המשותף בין Prey למשחק ההמשך שלו הוא ששניהם משחקי אקשן במבט ראשון המתרחשים בחלל, אבל המפתחים הבטיחו ששחקנים יוכלו ללמוד עוד על העולם של Prey ועל האירועים מהמשחק הראשון במהלך Prey 2. מעבר לזה, נראה כאילו מדובר בIP חדש לחלוטין.
Prey 2 מפותח ע"י Human Head Studios ואמור לצאת מתישהו בשנת 2012, לPS3, XBOX 360 ולPC.