Need For Speed Heat מהיר, מסוכן, ומחזיר את הקסטומיזציה המוצלחת של המשחקים הקלאסיים. עם גרפיקה צבעונית ומרשימה, הוא מהווה חזרה מוצלחת של הסדרה למקורותיה.

עבר לא מעט זמן מאז ששיחקתי משחק בסדרת Need For Speed. זה כנראה בגלל שמתישהו קצת אחרי Need For Speed: Carbon שמאוד אהבתי, הסדרה תפסה כיוון קצת שונה ואיבדה חלק מהקסם שלה. אבל עם Need For Speed Heat, נראה שהכל הולך להשתנות, והסדרה חוזרת לשורשים המעולים שלה.

שיטת השוטר הרע והשוטר הרע

במשחקי Need For Speed השוטרים הם באופן די תמידי הרעים, והפעם, הם מופיעים במרכז התמונה בתור הנבלים הראשיים של הסיפור. בעיר השמשית Palm City, שמזכירה את מיאמי באופן מחשיד, קם כוח פעולה משטרתי שנועד למגר את תופעת מירוצי הרחוב המסוכנים בעיר. כוח הפעולה הזה מורכב משוטרים מושחתים וצמאי כוח שנלחמים כדי לעקל את המכוניות האקזוטיות של פורעי החוק, להחרים את כספי הזכיה מהמירוצים, ואפקטיבית, להתעשר.

אנחנו משחקים נהג מירוצים טירון שרוצה להצליח בעיר הגדולה, ומצטרף לצוות ותיק שהתפזר לאחר אחד המבצעים של כוח הפעולה המשטרתי. אנחנו מהר מאוד הופכים מצופה מהצד, שנווכח לשימוש לרעה בכוח של המשטרה, לזה שהולך ראש בראש מולם. גם אם הסיפור של Need For Speed Heat הוא לא בדיוק העלילה המתוחכמת והעמוקה שהייתם רואים במשחק תפקידים, הוא נשאר מעניין מספיק לאורכו כדי להביא אתכם כל פעם למירוץ הבא.

בין משימות הסיפור, אתם תשתתפו בסיפורי נהגים (Driver Stories), שמהווים משימות צד עם נהגים אחרים שתפגשו בסיפור. הם היו קצת יותר מאתגרים ומעניינים ממירוצים רגילים, וסך הכל היוו תוספת נחמדה למשחק. עם זאת, גם בהם וגם בהרבה ממשימות הסיפור, משולבים קטעים של משימות ליווי לא מוצלחות במיוחד. משימות ליווי הן מסוגי המשימות הכי פחות אהובים עלי, ובמקרה של Need For Speed Heat, שבו אתם לרוב משמעותית יותר מהירים מהדמות שאותה אתם מלווים, הן הרגישו מיותרות במיוחד.

Need For Speed Heat

הלילה אפל ומלא בשוטרים

Need For Speed Heat משלב את האקשן של מירוצים חוקיים ושל מירוצים מחתרתיים בצורה מעולה עם מערכת של יום ולילה. בכל פעם שתצאו להתחרות מהמוסך שלכם, תוכלו לבחור אם להתחרות במירוצים ביום או בלילה, ואז תתחילו סיבוב משחק בהתאם.

במהלך תחרויות ביום תוכלו להסתובב בעיר, בלי חשש שהרכב שלכם יהרס, ותוכלו להתמקד בהשתתפות במגוון תחרויות תמורת כסף. עם הכסף הזה אתם תוכלו אחרי זה לרכוש מכוניות וחלקים. התחרויות באות במגוון צורות, כמו מירוצים מעגליים, מירוצים בין זוג נקודות, מירוצים נגד הזמן, ותחרויות דריפט. במירוצי היום אין חשש לאבד את הכסף משום והשוטרים כמעט ולא פעילים בו, ולכן בכל פעם שפתחתי מכוניות חדשות או חלקים חדשים, יצאתי לסבב מירוצי יום כדי להרוויח כסף ולקנות אותם.

במירוצי לילה, עם זאת, קיים חשש לאבד את הכסף. לכן מצאתי את עצמי יוצא למירוצי לילה אך ורק כשהכסף שלי בבנק היה מועט. במירוצים הללו אתם תתמודדו לא על פרס כספי אלא על מוניטין, שיעלה אתכם דרגות ויפתח בפניכם חלקים חדשים ומכוניות חדשות.

Need For Speed Heat

במירוצי הלילה ב-Need For Speed Heat אורבים לכם שוטרים שירדפו אחריכם במהלך המירוץ ומחוץ לו. אם הם תופסים אתכם, תאבדו חלק נכבד מהכסף שלכם, ויגמר הלילה, אך כל המוניטין שצברתם ישמר. עם זאת, אם תצליחו לחמוק מהם ולחזור לאחד המוסכים בעיר, תקבלו תוספת של מוניטין לפי רמת ה-Heat שייצרתם במירוץ הלילה. המלכודות במרדפי המשטרה מהמשחקים הקלאסיים ממש חסרו לי כאן, ובלעדיהן, המרדפים מסתכמים בלהתנגש בכוח במכוניות המשטרה, אבל הם היו מהנים ואינטנסיביים גם ככה.

במירוצי הלילה יש הגבלה על כמה פעמים מותר לכם לתקן את הרכב שלכם בתחנות דלק, והשילוב של זה עם המשטרה יוצר אווירה מוצלחת של סיכון. פעמים רבות במירוצי הלילה הרגשתי כמעט כמו במשימת התגנבות, וההתחמקות משוטרים השאירה אותי במתח לכל אורך הלילה. רק כאשר חזרתי למוסך נשמתי לרווחה, ואני חושב שזה מראה על כמה שהמערכת הזו של מירוצי יום ולילה בנויה טוב.

אם תבחרו לשחק ברשת, תוכלו לראות שחקנים אחרים נוסעים ברחבי העיר. בעוד שזה פותח גם אפשרויות של מירוצים משותפים, התקשיתי בלמצוא שותפים למירוצים, ולא הרגשתי שזה מוסיף הרבה מאוד למשחק.

Need For Speed Heat

מכונית ספורט בהזמנה אישית

בין המירוצים אתם תעבירו את הזמן באיסוף מכוניות חדשות, שדרוג של כל אחת מהן, ועיצוב קפדני שלהן. ל-Need For Speed Heat יש מלאי מרשים של מכוניות להציע, כאשר את חלקן ניתן להשיג דרך השלמת משימות שונות, שמהוות אתגר לשחקנים שיבחרו להתאמץ ולהשיג את כולן.

אבל גם אם לא תרצו לקנות כל פעם מכונית חדשה, ב-Need For Speed Heat יש מספיק אפשרויות לשדרג את המכונית שלכם בשביל שהיא תלווה אתכם במשך רוב המשחק. אתם יכולים לקנות חלקים שונים כדי לשדרג את המנוע, השלדה, והגלגלים של המכונית שלכם כדי להגיע לביצועים טובים יותר. ברמות גבוהות של מוניטין, אתם יכולים גם להחליף את המנוע עצמו, כדי להקפיץ את הביצועים של המכונית באופן דרסטי. השדרוג של המכוניות מלא בבחירות, ולעיתים תוכלו לבחור בין חלקים שונים שיתנו לכם ביצועים טובים באותה מידה, לצרכים שונים לחלוטין.

Need For Speed Heat

את המכונית אתם יכולים גם לעצב מבחינה ויזואלית עם חלקים שתוכלו להחליף. בשונה מהמשחקים הקלאסיים, לא תוכלו לעקם ולסגנן את החלקים, והם מגיעים בצורה שבה קניתם אותם. מבחר החלקים היה מרשים בכל זאת, ובקלות הצלחתי להגיע לעיצוב שהייתי גאה בו.

עיצוב המכונית שלכם ב-Need For Speed Heat לא נגמר בחלקים, וגם לא בצביעה. המשחק מאפשר לכם להדביק מדבקות על המכונית שלכם כדי ליצור את עיצוב החלומות שלכם. בהתחלה מצאתי את עצמי קצת מסתבך עם עיצוב המדבקות – מאוד קשה להגיע לסימטריה מדוייקת, והשליטה בהנחת המדבקות די מסורבלת. ניסיתי להשתמש באפליקציית Need For Speed Heat Studio, אבל מהר מאוד חזרתי לעצב את המכונית שלי דרך המשחק. לבסוף אחרי לא מעט תרגול, למדתי איך להניח מדבקות מרשימות על המכונית שלי בצורה שגורמת לה להראות טוב, והייתי מאוד מרוצה מהתוצאה. חובבי העיצוב הולכים לחגוג על אפשרויות העיצוב כאן.

Need For Speed Heat

עיר האורות

האסתטיקה הצבעונית של Need For Speed Heat מצליחה כאן ובגדול. גם ביום וגם בלילה, המשחק צבעוני ויפה, והאפקטים מרשימים. כשאתם בתוך הרכב, המשחק פשוט לא מפסיק להמם, בעיקר כשאתם מסתובבים בתוך העיר.

למרבה הצער, המשחק סובל מבעיה אחת שהרבה משחקים סובלים ממנה – חוסר שליטה בגודל הפונט של הכתב. מצאתי את עצמי מתקרב למסך הטלוויזיה כדי לנסות לקרוא את ההסבר של חלקים שרציתי לצרף למכונית שלי. למשחק יש לא מעט הגדרות נגישות אחרות, ואני מקווה שזו תתווסף.

המוזיקה במשחק לא מרשימה במיוחד, ומורכבת מהרבה מוזיקת פופ שלא מאוד עניינה אותי, וגם לא הכניסה אותי לקצב של המירוץ.

Need For Speed Heat לא מחזיר את כל מה שאהבתי במשחקים הקלאסיים, אבל הוא לוקח אותנו מאוד מאוד קרוב לשם. הוא מלא במירוצים מהפנטים, אפשרויות עיצוב מפורטות, והויזואליות שלו מרשימה.

המחזור של יום ולילה עובד כאן מצויין, ונותן לכם להתמקד במשאב שיותר חשוב לכם לחסוך בכל רגע נתון, מבלי לסכן את האחר. המירוצים בלילה היו מהמותחים ששחקתי בסדרה, וגרמו לי להרגיש את האימה של השוטרים, בצורה מדהימה. אז תכינו את הצמיגים, מלאו מיכלים של נייטרוס אוקסייד, ותתכוננו למירוץ, כי Need For Speed Heat הוא ההרפתקה המהירה שחיכינו לה.

אם אתם מעוניינים לרכוש את Need For Speed Heat, ובא לכם לסייע לנו להמשיך ליצור לכם תוכן, נשמח אם תעשו זאת באמצעות אחד מהקישורים הבאים: PlayStation 4, Xbox One. בנוסף – נכון לכתיבת שורות אלו מתקיים מבצע משלוח חינם באמאזון, אך תוקפו אינו ידוע. המבצע הופך את אופציית הרכישה של דיסק פיזי למשתלמת בהחלט!

עותק ביקורת של Need For Speed Heat סופק על ידי Electronic Arts.