בימים אלה מתקיימת בטקסס שבארה"ב תערוכת QuakeCon, אשר מתמקדת במשחקים של חברת Id software ובכלל משחקים של חברת Bethesda. ביומיים האחרונים קיבלנו טריילרים חדשים ומעניינים למשחקים החדשים של החברה שעומדים לצאת וכאלה שכבר יצאו. בין היתר, קיבלנו טריילר חדש למשחק ההמשך המצופה Doom Eternal ועוד כמה עדכונים לפרנצ'ייז המוכר, כמו גם מפה חדשה למשחק Fallout 76 ומודים חדשים למשחק Rage 2.

נוסטלגיה ישנה במכשיר חדש

אם אתם מרגישים נוסטלגיים למשחקים ישנים ובא לכם לירות בשדים מהגיהנום בדרכים מגניבות שוב, עכשיו תוכלו לעשות את זה. אבל, לפני שאתם מוצאים את המחשב הישן מהבוידעם, תדעו שתוכלו לשחק את המשחק הראשון בסדרה שיצא בשנת 1993, ונקרא בפשטות Doom, בטלפון האישי שלכם. המשחק שוחרר עם הגרפיקה הישנה, אך הנוסטלגית של שנות ה-90. גם המשחק הבא בסדרה: Doom 2, יהיה זמין לטלפון האישי. אבל בנוסף לאלה, כל הסדרה הישנה תהיה זמינה לקונסלות השונות: PlayStaion 4, Xbox One ו-Switch.

בנוסף, במשחק הראשון יהיו 5 שלבים חדשים, והמשחק השני יכלול מצב Co-op ו-PVP נגד שחקנים מכל העולם. שני המשחקים זמינים עכשיו בחנות Google Play למכשירי אנדרואיד וב-App Store למכשירי iOS. המחיר של כל משחק הוא 17.90 שקל, ובניגוד למגמה הרווחת היום, אין בו Loot Boxes, מה שאומר שזהו המחיר הסופי.

להרוג שדים במגוון דרכים

אחרי שהפלגנו עם הנוסטלגיה של המשחקים הישנים, צריך לזכור שבעוד כ-4 חודשים (22 בנובמבר, אם להיות מדויקים) הולך לצאת משחק המשך ל-Doom של 2016, Doom Eternal. עד כה קיבלנו טריילר סינמטי, סרטון משחקיות וערכת אספנים, אבל בתערוכה, Id Software פרסמה מידע חדש אודות המשחק.

הפרזנטציה של המשחק נפתחה עם טריילר סינמטי שבו רואים את הגיבור, המכונה Doomguy, משתמש במגוון רחב של נשקים כדי להרוג שדים בגיהנום. בין היתר בעזרת מסור, רובה צייד, משגר טילים, ועוד כלי נשק מגוונים. בנוסף, בטריילר הוצג פיצ'ר חדש שלא נראה בטריילר הקודם: מעין מסור שמביא את השחקן אל האויבים, מה שעוזר להרוג אותם מקרוב במכה אחת. כמובן שהכל נראה מהמם ומדמם כתמיד.

לאחר מכן, הוצג דמו חדש של המשחק, שבו רואים את אחד השדים החדשים והחזקים במשחק שנקרא Doom Hunter. הוא שילוב בין גופת שד שכנראה נקרעה על ידי Doomguy בעבר ורובוט על גלגלים – מה שהופך אותו למאוד דינמי וקשה לתפיסה. הוא מזהה את Doomguy ותוקף אותו. במהלך הקרב ניתן לראות את מגוון הנשקים של ל-Doom Hunter הכוללים: טילים עוקבים, מנוע טורבו והתקפות קטלניות. אין ספק שיהיה מאוד מעניין להילחם נגדו.

שדים ורוצחים

Doom Eternal יכלול גם מצב מולטיפלייר שיקרא "Battlemode". במצב זה תוכלו לשחק ברשת במצב של שניים נגד אחד, ביחד עם חברים או אנשים זרים בתור Slayer או שדים. אבל זה לא הכל, המצב החדש יביא 6 מפות חדשות ו-5 שדים חדשים כבר ביום היציאה של המשחק.

השד הראשון נקרא Revenant, הוא בעל תרמיל ריחוף שמאפשר לו לנוע בחופשיות ולהתחמק מאויבים. כמו כן יש לו משגר טילים לטווח רחוק. השד השני נקרא Pain element, הוא יכול לעוף ובכך להסתכל על אויבים מלמעלה ולפגוע בהם. אבל, היכולת לעוף גם גורמת לו להיות יותר פגיע כאשר הוא לא משתמש במגן שלו. השד השלישי נקרא Mancubus. יש לו תותחים כבדים, נשקי אש, והרבה חיים. לא ידוע לנו הרבה על הרביעי והחמישי, רק ששמם Arch-vile ו-Marauder.

אם תבחרו לשחק בתור ה-Slayer תקבלו את כל הנשקים והמודים הזמינים בקמפיין. כמו במשחק הקמפיין, תצרכו להרוג את האויבים כדי לקבל עוד נשקים, תחמושת וכמובן חיים. ל- Slayer תהיה אפשרות לעבור בין שני שערים במפה, דבר שיעזור לו לברוח מאויבים ולהתגנב מאחוריהם. על מנת להקשות על ה-Slayer, במידה והוא הורג את אחד השדים, יש לו 20 שניות להרוג גם את השד השני. אם הוא לא מצליח, השד הראשון חוזר לחיים עם חיים מלאים ויכול לעזור לחברו להרוג את ה-Slayer.

חיזרו לשדוד את Vault 94

משחק נוסף של Bethesda שזכה בעיקר לביקורות שליליות, אך מנסה לתקן את העוולה מאז הוא Fallout 76. בתערוכה הציגו מצב חדש שבו 4 שחקנים פושטים על Vault 94. השחקנים יכולים לקבל מגנים וציוד חדש ומיוחד למשחק, בכל פעם שהם פושטים על הכספת. המצב הזה יהיה זמין החל מה-20 באוגוסט.

גם מצב ה-battle royale של Fallout שנקרא "Nuclear Winter" מקבל מפה חדשה בספטמבר. כל אלה היבטים נחמדים, אך השאלה היא האם זה לא מאוחר מידי לתקן את המשחק? ימים יגידו.

המשחק Rage 2 יצא רק לפני חודשיים והוא כבר מקבל עדכונים חדשים. הראשון הוא New Game Plus שמאפשר לכם לשחק את המשחק מחדש עם כל הנשקים והשידרוגים שלכם, וגם לקבל Prestige Badges המאפשרים לקנות יכולות חדשות. העדכון השני נותן שתי רמות קושי שונות: "Ironman" ובו אם אתם מתים פעם אחת, אתם מתים לתמיד. ואולי המצב הקשה ביותר: Ultra Nightmare שכרגע לא ידוע מה יהיה טיבו, אך אנחנו מאמינים שהוא יהיה מאוד קשה. בנוסף, בעדכונים החדשים אפשר לקבל סקינים חדשים, וגם אפשרות לבחור את הקול של גיבור משחקי Wolfenstein: BJ Blazkowicz. כל אלה זמינים כבר עכשיו, בחינם, ל-Playstation 4, Xbox One ו-PC.

זה כל המידע שקיבלנו מחברת Bethesda ביומיים האחרונים, ואנחנו בטוחים שנקבל עוד הרבה מידע בימים הקרובים. בינתיים תוכלו לשחק במגוון המשחקים של החברה, או לחכות כמונו ל-Doom Eternal.