בלילה שבין חמישי לשישי שודר State of Play מיוחד של פלייסטיישן שהוקדש כולו למשחק Ghost of Yotei, ההמשך המיוחל למשחק המצליח Ghost of Tsushima מבית Sucker Punch. השידור סיפק מבט מעמיק על המשחק, כולל מכניקות משחק חדשות, סיפור, עולם פתוח, ואפשרויות התאמה אישית.

כזכור, המשחק מתמקד בדמות חדשה, אטסו (Atsu), שכונתה "האונריו" (רוח נקמנית), המבקשת לנקום בחבורת הפושעים הידועה כ-Yotei Six, שרצחו את משפחתה לפני 16 שנים. המשחק מתרחש בשנת 1603 באזור אזו (הוקאידו של ימינו), 329 שנים לאחר אירועי Ghost of Tsushima. השידור הדגיש כי הנושא המרכזי הוא "נקמת האנדרדוג", עם דגש על סיפור רגשי ואפל יותר מקודמו (ובעיני אפילו קצת מזכיר את הסדרה המוצלחת Blue Eye Samurai במובנים מסויימים).

לפי השידור, תכונה ייחודית מאפשרת לשחקנים לעבור בין ההווה לעבר של אטסו, כדי לחוות את זיכרונות ילדותה ולהבין לעומק את "הפצע של עברה", מה שהופך את המסע שלה לאישי ומרגש יותר. זה כנראה לא יתאפשר בכל רגע נתון, אלא בנקודות מסויימות בעלילה או באזורים מסויימים אליהם היא תגיע, אבל נראה שזה אופציונלי לחלוטין.

Sucker Punch שמה דגש על חופש שחקן חסר תקדים, ומכריזה כי Ghost of Yōtei "מתמקד בחופש שחקן יותר מכל משחק אחר שפיתחנו". העולם הפתוח סביב הר יוטיי מציע נופים מגוונים – מרכסים מושלגים ושדות פרחי בר ועד שטחים סלעיים. מערכת רמזים (Clue System) חדשה מעודדת חקירה טבעית, ללא סימונים מסורתיים כמו סימני שאלה על המפה, ומאפשרת לשחקנים לגלות יעדים חדשים באמצעות כלים כמו משקפת או חקירת רמזים במהלך משחק.

השחקנים יכולים לבחור להתמקד בסיפור הראשי, לחקור את העולם, או לעסוק בקרבות, הכל בקצב שלהם. אציין שכבר נאמר בעבר שהשחקן יבחר במי לנקום קודם, כלומר שהם ממש הולכים פה רחוק מבחינת חופש המשחק.

ממה שניתן לראות, מערכת הקרב זכתה לשדרוג משמעותי, עם דגש על גיוון טקטי. במקום הסטאנסים (עמדות מוצא) שהיו במשחק הקודם, אטסו תשתמש בכלי נשק שונים כדי למקסם את הנזק שלה מול האויבים. הפעם זה לא רק קטאנה אלא מגוון של נשקים כגון חנית, אודאצ'י, קוסריגמה ואף שתי קטאנות (כל כך הולך להיות המיין שלי). כמו כן, מעבר לחץ וקשת, עכשיו ננצל גם את אבק השריפה עם רובה טנגשימה (Tanegashima).

נוכל לשלב בין קרבות ישירים, התגנבות, וטכניקות כמו מכות בלתי ניתנות לחסימה או נטרול נשקי אויב. כמובן אין לשכוח את הזאב שמלווה את אטסו ויסייע לה בקרב על ידי תקיפת אויבים. אני מרגיש שיש סיפור מרתק מאחורי הזאב הזה ומחכה לגלות עליו עוד.

המשחק מציג גם מערכת התאמה אישית עמוקה יותר, כולל שריון, צ'ארמים וציוד שניתן לשלב כדי להתאים לסגנון המשחק של השחקן. תחליף לג'ורנל המסורתי הוא Wolf Pack, תפריט ויזואלי המונע על ידי דמויות, המאפשר מעקב אחר בעלי ברית, סוחרים, ויכולות חדשות. כשאטסו מקימה מחנה, דמויות חשובות מגיעות אליה עם שדרוגים, מה שמפחית כיתות רגליים מיותר ומשפר את הנגישות.

השידור חשף גם מספר מצבי משחק נוספים:

  • Kurosawa Mode: מסנן שחור-לבן בהשראת הבמאי אקירה קורוסאווה, שהיה פופולרי ב-Ghost of Tsushima, חוזר גם כאן.
  • Miike Mode: מצב קרב עם זווית מצלמה קרובה יותר, דגש על דם ובוץ, בהשראת במאי הסמוראים טקאשי מייקה.
  • Watanabe Mode: מחליף את המוזיקה של המשחק ב"ביטים בסגנון לו-פיי", בהשראת הבמאי שיניצ'ירו ווטאנבה (מפורסם בזכות Cowboy Bebop). מצב זה מכיר בדרך שבה שחקנים נהנים לעיתים מהאווירה של העולם הפתוח עם מוזיקת רקע מרגיעה.

Ghost of Yōtei נבנה מראש עבור ה-PS5, ומנצל את יכולות הקונסולה עם זמני טעינה מהירים, שמי לילה עם כוכבים ואורות אורורה, ותנועת דשא ועצים ריאליסטית יותר. הצוות ביקר בפארק הלאומי שירטוקו בהוקאידו כדי להקליט צלילי טבע, והושפע מתרבות האיינו כדי להציג ייצוג מכבד של האזור. בנוסף, המשחק מציע מצב Samurai Cinema עם דיבוב יפני מלא וכתוביות באנגלית, לשחזור חוויית סרט סמוראים אותנטית.

במקביל לשידור, הוכרזו שתי מהדורות מוגבלות של קונסולת PS5 בהשראת המשחק:

  • Gold Limited Edition: בהשראת אמנות הקינצוגי היפנית, המשלבת זהב בתיקון קרמיקה שבורה, ומסמלת את מסע הריפוי של אטסו.
  • Black Limited Edition: בהשראת אמנות הסומי-אה (ציור דיו שחור), עם עיצוב המשקף את הציורים של אטסו.

Ghost of Yotei יגיע אלינו ב-2 באוקטובר 2025, כרגע באופן בלעדי ל-PS5 עם סבירות גבוהה להשקה עתידית למחשב האישי, כפי שקרה עם Ghost of Tsushima.