אחד הדברים שאני חושב עליהם כשאני חושב עליהם כשאני מבקר אוזניות, זה אם אני מכניס את היד לכיס ומוציא את האוזניות הללו, האם אני אתבאס? התשבוה במקרה פה היא ממש לא. ה-LG TONE Free FP9 קטנות ונוחות באוזן, מארז ההטענה גם הוא קטן ולא מפריע בכלל בכיס. ביחד עם יכולת סינון הרעשים מעולה, מדובר על אוזניות מאוד ורסטיליות ונוחות לשימוש.

חברת LG ביחד עובדת ביחד עם חברת Meridian Audio כבר מספר שנים בכדי לשזור את הטכנולוגיית סאונד האיכותית של מרידיאן אל מוצרי LG שונים, כמו מקרן הקול הנדהר שסיקרנו, ה-LG SN10Y. אוזניות ה-LG TONE Free FP9 (הידועות גם בתור TONE-FP9) ממוקמות גבוה בדירוג אוזניות האלחוטיות ממוצרי LG ומגיעות עם מגוון שלם של פיצ'רים.

אז מה מיוחד בהן? והאם LG עשו בחוכמה שחברו למרידיאן? אלו שאלות טובות מאוד, ותיכף נענה עליהן.

LG TONE Free FP9

כמו להחזיק חלוקי נחל

אם לסכם את העיצוב של ה-LG TONE Free FP9 במילה אחת, אני חושב שבהחלט אפשר לסכם אותן ב"קומפקטיות". החל ממארז ההטענה ועד האוזניות עצמן. מארז הטעינה עשוי מפלסטיק חלק ואף כמעט גורם לו להרגיש רך ביד ממש כמו חלוק נחל.

גם האוזניות עצמן קטנות וגם הן עשויות מאותו פלסטיק שהמארז עשוי, אך על האוזניות עצמן LG החליטו להוסיף פס מבריק בכדי להבהיר היכן ממוקמת השליטה באוזניות. הפס הקטן הזה מאוד מוסיף לעיצוב של האוזניה ועוזר לאוזניות עצמן להיות יותר מאוזנות ואמור לעזור להן גם להחזיק לכם חזק את האוזן.

LG TONE Free FP9 what is in the box

האוזניות מגיעות בשלושה צבעים, שחור פחם, לבן פנינה וזהב מעורפל. בגלל גודלם הקטן, האוזניות מונחות בתוך האוזן בצורה טובה מאוד, והן אכן עשו עבודה טובה, אך לצערי אחרי כמה דקות ארוכות הן נטו פשוט לנסות לברוח לי מהאוזן, גם בזמן ריצה. אז אם אתם מחפשים אוזניות לריצה, הייתי חושב יותר על הכיוון של ה-Jabra Elite 7 Active.

יחד עם האוזניות מגיעים "פקקים" בשלושה גדלים: קטן, בינוני וגדול ועל פי LG ה-"פקקים" שבתוך האוזן שלכם עשוי מסיליקון ברמה של סיליקון רפואי, ובעוד שהם באמת מרגישים טוב באוזן, בזמן שמוציאים אותם הם נטו להתהפך די הרבה, זה לא משהו שפוגע באיכות האוזניות, אבל שתדעו.

איכות שמע מפתיעה

בפעם הראשונה שהכנסתי את האוזניות לאוזניים שלי לא הייתה לי ציפייה גבוהה מידי מה-LG TONE Free FP9, במיוחד מאחר ואני מסתובב באופן רגיל עם ה-Jabra Elite 85t. אך אני חייב להודות שהופתעתי מאוד מכמה רחב הטווח של הסאונד שהן יכולות להפיק.

LG שמה דרייברים דינמיים בגודל של 8mm שבהחלט יכולים לתת פאנץ', אך לאלו שאוהבים לשמוע מוזיקה חזקה אני ממליץ לא לעבור את ה-85% בעוצמה כי האוזניות מתחילות להשמיע דיסטורשן בעוצמות גבוהות. הן מגיעות עם פרופיל סאונד טוב כבר מההתחלה ומרגישים את הטאצ' של Meridian כבר מהפעם הראשונה שלובשים אותן. אך אם אתם לא מרוצים מהסאונד או חסר לכם קצת בס או טרבל, אתם יכולים לקפוץ לאפליקציה של האוזניות ולבחור מבין 5 סטים שונים מובנים מראש שהחברה יצרה או שתצרו בעצמכם פרופיל סאונד משלכם בעזרת כיוון ה-EQ בעצמכם.

לאחר ששיחקתי קצת עם ההגדרות בתוכנה, נשארתי על מצב ה-Treble Boost מאחר ואני אוהב להדגיש את הצליל של הקולות והצלילים הגבוהים ולתת יותר בהירות לסאונד. יחד עם הטווח הרחב של האוזניות, זה תענוג להקשיב לשירים שאתם אוהבים.

LG הוסיפו לאוזניות ה-LG TONE Free FP9 את יכולת סינון הרעשים, שבימינו היום די חובה לכל דבר, בין אם אתם הולכים ברחוב או לחלופין נוסעים בתחבורה ציבורית וגם אם אתם פשוט עובדים בבית קפה או חלל עבודה משותף. סינון הרעשים של האוזניות ממש בסדר: הוא לא חוסם לגמרי את כל רעשי הרקע, אבל כן עושה עבודה יפה בלבודד אתכם מהסביבה. בנוסף לזה, יש לכם גם את מצב השקיפות שנותן לכם, אם אתם רוצים, לשמוע את הסביבה שלכם דרך האוזניות עצמן.

LG TONE Free FP9 In ear

מבחינת המיקרופון של האוזניות, ובכן, הוא בסדר. אתם יכולים בכיף לעשות איתן שיחות וישמעו אתכם סבבה לגמרי. לצערי, כן יש קצת שמע מכאני אבל זה ממש לא נורא.

מה שבאמת מבדיל את ה-LG TONE Free FP9 מכולם

עכשיו, לחלק שכולכם חיכתם לו: המהות מאחורי האוזניות הללו ומה שממש מבדיל אותן משאר האוזניות בשוק.

אחד הפיצ'רים המיוחדים לאוזניות של LG הוא טכנולוגיית ה-UVnano שבנויה לתוך מארז הטעינה של האוזניות ומשמידה 99.9% מהחיידקים בתוך 5 דקות בלבד! אם אנחנו ניקח בחשבון את כל החיידקים שהאוזניים שלנו חשופות אליהם, זה בהחלט פיצ'ר מבורך, במיוחד קיום בעידן הקורונה. האור הכחול שיוצא מהמארז טעינה הוא לא UV אז אין לכם מה לחשוש, זה סתם ליופי.

הפיצ'ר המיוחד השני קשור לכבל USB-C ל- AUX שמגיע עם האוזניות, הוא מאפשר להפוך כל מכשיר שיש לו כניסת AUX (כניסת 3.5 מ"מ) למכשיר בלוטות' בהזזת כפתור. פוצצתי לכם את המוח עכשיו נכון? כן, שמעתם נכון, כל מכשיר שיש לו כניסה של 3.5 מ"מ הופך לאלחוטי. אז אם אתם טסים ואתם רוצים לצפות בסרט או סדרה במערכת של המטוס, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לחבר את מארז הטעינה למערכת של המטוס וזהו, יש לכם את המערכת באוזניים.

LG TONE Free FP9 front

בנוסף, אם אתם נתקעים במצב שאתם לא יכולים לדבר חזק ויכולים רק ללחוש, אתם יכולים להפעיל את מצב הלחישה באפליקציה, דבר זה הופך את האוזניות שלכם ליותר רגישות ונותן לכם ללחוש לתוך האוזניות וישמעו אתכם.

האוזניות כוללות עמידות בפני השפרצות מים וזיעה קלה בהתאם לתקן IPX4.

חיי הסוללה המוצהרים על ידי LG עבור האוזניות עומדים על עד 10 שעות בטעינה אחת של האוזניות ועד 24 שעות יחד עם מארז הטעינה כאשר מצב סינון הרעשים אינו פעיל. בפועל, רוב זמן השימוש שלי באוזניות היה עם מצב סינון הרעשים פעיל ועוצמת השמע נעה לרוב באזור ה-70 אחוז, מה שהוביל לחיי סוללה של כ-7 שעות, כשמארז הטעינה הוסיף עוד כשתיים וחצי טעינות נוספות, כלומר סביב ה-15 שעות נוספות. למארז הטעינה קיימת גם אפשרות לטעינה מהירה לאוזניות, כך שטעינה של 5 דקות במארז מאפשר האזנה לכשעה של מוזיקה.

אפליקציה שבנויה לנוחות המשתמש

האפליקציה של האוזניות היא בין האפליקציות היותר נוחות שהשתמשתי בהן. היא מאפשרת לכם בקלות לעבור בין האפשרויות השונות של האוזניות מבלי לזוז כמעט בין תפריטים. הדבר הראשון שאתם תראו זה היכולת לשנות את ה-EQ של האוזניות ואז השליטה של ה-ANC (סינון הרעשים).

מתחת לזה תוכלו למצוא את היכולת להפעיל את מצב הלחישה, שם תוכלו למצוא גם את מצב המשחק, אשר אמור להוריד את השהייה לאוזניות, מה שמאוד עוזר במשחקי יריות.

LG TONE Free FP9 ear piece front

סאונד נרחב ופיצ'רים שאין באף אוזניות אחרות

אז אחד הדברים שאני חושב עליהם כשאני מבקר אוזניות, זה אם אני מכניס את היד לכיס ומוציא את האוזניות הללו, האם אני אתבאס? התשבוה במקרה פה היא ממש לא.

הן קטנות ונוחות באוזן (כשהן לא בורחות לי). מארז ההטענה גם הוא קטן ולא מפריע בכלל בכיס. יכולת סינון הרעשים (או לחלופין מצב השקיפות) היא מעולה ונוחה למעבר בין המצבים השונים, הן מאוד ורסטיליות ונוחות לשימוש, והן מגיעות עם פי'צרים מיוחדים ושימושיים במיוחד.

אחרי ולמרות כל השבחים האלו, אני כן יכול לומר שבסביבות מחיר השוק של 895 ש"ח ישנן אוזניות עם איכות סאונד טובה יותר, אך את הפיצ'רים המיוחדים של ה-LG TONE Free FP9, כמו להפוך כל מכשיר עם יציאת AUX לאלחוטי, או היכולת לחטא את האוזניות עצמן, לא תוכלו למצוא בשום מקום אחר.

אוזניות ה-LG TONE Free FP9 סופקו על ידי חברת LG ישראל.