Uncharted: Legacy of Thieves collection הוא מארז אחד חגיגי הכולל את שני המשחקים הכי טובים בסדרה: Uncharted 4: A Thief’s End וההרחבה שלו, שעומדת בגאווה בפני עצמה, Uncharted: The Lost Legacy. יכול להיות שכבר שיחקתם בכל אחד מהם על הפלייסטיישן 4, אבל עכשיו זו ההזדמנות של כולם לחוות אותם על הפס5, עם גרפיקה משופרת וזמני טעינה… איזה זמני טעינה? אבל האם יש ל-Legacy of Thieves מה להציע לכם מעבר לזה? ומה עם כל מי שמעולם לא שיחק ב-A Thief’s End או ב-The Lost Legacy? ובכן, בשביל זה אני פה.


אני לא באמת יכול להתחיל ביקורת על משחק (או אפילו שניים) בלי קודם כל לוודא שכולנו באותו עמוד. אנצ'ארטד 4 הוא, ובכן… המשחק הרביעי בסדרת אנצ'ארטד, אם לא סופרים את המשחקים שיצאו על הויטה (ובינינו, מי סופר?).

בתור המשחק הרביעי בסדרה, הייתי מאוד מאוד ממליץ לשחק או לפחות להכיר את המשחקים הקודמים לפני שאתם ניגשים אליו. לא רק שהם משחקים ממש ממש טובים, האירועים והדמויות שבהם רלוונטים לשני המשחקים שב-Legacy of Thieves Collection. נכון שטכנית אתם לא באמת חייבים לשחק אותם, כי Naughty Dog עשו עבודה טובה בלהפריד את הסיפור של 4 משאר הסדרה, אבל זה בהחלט מוסיף ואפילו די הרבה.

אבל די עם העבר – בואו נדבר על הכאן ועכשיו. A Thief’s End ו-The Lost Legacy שניהם משחקי אקשן הרפתקה עם המון אקשן והמון הרפתקה. באנצ'רטד 4, אנחנו משחקים את נתן דרייק כשהוא ואחיו סאם יוצאים למסע בעקבות אוצר פיראטים אבוד. המשחק מציג לא מעט תוספות לסדרה, כמו אזורים פתוחים יותר, צלילה ו-וו טיפוס סופר שימושי. כל אלה, כמובן, לצד כל מה שמצפים ממשחק Uncharted כמו פאזלים, מקומות אקזוטיים עם נופים מרהיבים ומלא יריות.

The Lost Legacy ממשיך את כל מה ש 4 מתחיל, אבל מלטש הכל עד (כמעט) שלמות. פה, אנחנו נשחק את קלואי, שחוזרת מאנצ'רטד 2, לצד ניידין שמופיעה לראשונה באנצ'רטד 4. השתיים תרות אחר אוצר אגדי בהרי הודו בקמפיין קצר יותר, אבל דחוס בכל טוב.

שני המשחקים האלה די דומים אחד לשני, מה שהגיוני שכן The Lost Legacy הוא סוג של הרחבה של Uncharted 4. בשניהם נטפס על כך דבר אפשרי בערך, ונעצור רק כדי לאסוף קולקטיבל חבוי או להילחם בקבוצה של אויבים. בתור מישהו שכבר מתקרב לגיל של נתן דרייק באנצ'רטד 4, אני ממש מקנא בברכי הפלדה שיש לבחור הזה, שלא מתפרקות כל פעם שהוא קופץ, מטפס, רץ, מחליק או בועט את דרכו דרך עולם המשחק.

ואם מדברים על בועט, האקשן בשני המשחקים הוא מהטובים בסדרה. הקרב עצמו יחסית פשוט, וכולל בעיקר להתפוס מחסה מאחורי הריסות עתיקות ולירות בגלים של אויבים. מידי פעם נגוון עם קרב אגרופים, שמרגיש הרבה יותר מהנה ומגוון כשסאם או ניידין מצטרפים לחגיגה ועוזרים לנו לחסל אויבים בעזרת מהלכים משותפים.

אני חושב שלא מוגזם לטעון ש-Uncharted 4 ו-The Lost Legacy הם המשחקים הטובים בסדרה שרק הלכה והשתפרה עם השנים. וזה ממש מגניב שעכשיו שניהם זמינים באוסף אחד על קונסולה מהדור החדש.

נגיעות קטנות

אבל מה שאני הכי אוהב בשני המשחקי Uncharted האלה, מעבר לכל האקשן והטיפוס, הם הפרטים הקטנים. הכתיבה פשוט נפלאה וזורמת – בעיקר כל מה שקשור לשיחות בין הדמויות. למישהו תמיד יש משהו לומר על מה שקורה, או איזו הערה משעשעת לזרוק לאוויר אם, לדוגמה, פניתם לכיוון לא נכון והגעתם למבוי סתום. הדיאלוגים הקטנים האלה גורמים לכל המשחק להרגיש חי ואורגני יותר, ולכל הדמויות להרגיש אמיתיות.

תשומת הלב הזו לפרטים מגיעה גם לגרפיקה, ובעיקר לאנימציות. לדוגמה איך שנתן מנקה את המכנסיים שלו אחרי שהוא מחליק על מדרון בוץ או אבנים, או איך שהמפתחים דאגו שהוא יוכל לקפוץ חזרה לג'יפ שלו מכל זווית אפשרית (עם אנימציה מיוחדת לכל זווית כזו).

רמת ההשקעה בשני המשחקים בהחלט ניכרת כמעט בכל אספקט – מהדיבוב, לעיצוב השלבים, לגרפיקה המטורפת. אז איפה הריסמטאר הזה לפלייסטיישן 5 יכול באמת להוסיף ולחדש?

אז מה חדש, נתן?

Uncharted: Legacy of Thieves הוא, אם לומר את האמת, רימאסטר די… מינורי. הוא לוקח שני משחקים שנראו כבר ממש טוב על הפלייסטיישן 4, וגורם להם להיראות קצת יותר טוב על הפלייסטיישן 5. המשחקים נראים מדהים ברזולוציית 4K (במידה ואתם מוכנים להתפשר על 30 פריימים בשנייה כדי ליהנות ממנה), הצללים נעימים יותר לעין, והכל פשוט חלק יותר.

אם אתם מוכנים לוותר על 4K, תוכלו לבחור לשחק ב60 או אפילו 120 פריים בשנייה ברזולוציה של 1080p. אני באופן אישי מעדיף ליהנות מנוף מהמם ולספוג קצב פריימים קצת איטי יותר, אבל המהירות של 120FPS בהחלט הופכת את האקשן לכיף וזורם יותר, אז תעשו את השיקולים שלכם.

אם מדברים על זורם יותר, השיפור הכי מורגש הוא זמני הטעינה האפסיים. לא נתקלתי במסך טעינה אחד לאורך שני המשחקים, וגם כשטוענים את המשחק מחדש הוא עולה באופן כמעט מידי. המהירות הזו היא אחד הדברים האהובים עלי בדור החדש, ובמשחקים סוחפים כמו אלה בסדרת Uncharted, היא ממש משפרת את החוויה.

מעבר לזה, הרימאסטר מציע עוד כמה בונוסים נחמדים, כמו רטט מדויק יותר בשלט שנותן לכם פידבק מדויק במהלך קרב או אפילו כמה פאזלים, יחד עם סאונד חי ובומבסטי יותר. כל זה בהחלט שווה, אבל אם זה שווה רכישה מחדש על קונסולה חדשה אם כבר שיחקתם את שני המשחקים האלה בעבר?

דבר ראשון אם כבר יש לכם את אחד מהמשחקים מהאוסף הזה על הפס4, תוכלו לשדרג לגרסת הפס5 תמורת מחיר סמלי, למעט בכמה מקרי קצה. באופן אישי, אני כבר שיחקתי את שניהם כשהם יצאו לפני כמה שנים, ומאוד נהניתי לחזור אליהם על הפס5 ולחוות אותם מחדש עם כל השיפורים והדיוקים, ואני בטוח שעוד רבים מכם ירגישו אותו דבר.

אם מעולם לא שיחקתם Uncharted 4 או The Lost Legacy, זו הזדמנות מדהימה לעשות את זה. מדובר בשניים מהמשחקים הכי טוב שקיימים על קונסולת הפלייסטיישן, ולחוות אותם פעם ראשונה על הפס5 נשמע כמו תענוג נדיר.

אז זה מה שיש לי לומר על Uncharted: Legacy of Thieves Collection. אשמח לשמוע מכם ברשתות החברתיות אם הביקורת עזרה לכם להחליט האם האוסף החדש רלוונטי לכם או לא, או אם אתם מסכימים עם דעתי או לא.

מפתחת:  Naughty Dog, Iron Galaxy

מפיצה: Sony Interactive Entertainment

תאריך יציאה: 28 בינואר 2022

ז'אנר: הרפתקאות

זמין על: PlayStation 5, PC

בוקר על:  PlayStation 5

עותק הביקורת של Uncharted: Legacy of Thieves Collection סופק על ידי ישפאר.