היריבות בין Pro Evolution Soccer ל-FIFA תמיד הייתה גדולה, ובשנים האחרונות FIFA של EA לקח את PES בסיבוב עד לרמה שלא שמענו מהסדרה יותר מדי.

עכשיו, המפתחת והמפיצה Konami משנה את שם המשחק, הולכת על מודל חינמי ועולה מחדש למגרש.

בעבר, המשחק היה נקרא Pro Evolution Soccer במערב ו-Winning Eleven ביפן, אבל מעכשיו הכל ייקרא "eFootball". קונאמי הכריזה על שינוי השם באופן רשמי ואמרה שהמשחק יהיה דיגיטלי בלבד וחינם למחשב, פלייסטיישן, אקס בוקס, ולמכשירים הסלולרים בהמשך השנה. לא הייתה כל התייחסות מצד המפתחת לגרסת Switch.

נראה שכל הגרסאות של המשחק יהיו זהות לחלוטין ויאפשרו Cross-play בין כל הפלטפורמות, כאשר בגרסאות המובייל תאלצו להשתמש בשלט כדי לשחק כנגד משתמשי המחשב והקונסולות.

שינוי נוסף מגיע בצורת התוכן שיתווסף למשחק. eFootball, מהרגע שהוא ייצא, יקבל עדכונים חינמים שנתיים לפי עונות הכדורוגל. נגמרו הימים של לקנות את המשחק מחדש כל שנה מבחינת קונאמי, מה שמעורר חששות לגבי האפשרות של מיקרוטרנזאקציות מרובות במשחק, תוכן אקסלוסיבי או אפילו פרסומות כדי שהמשחק יהיה רווחי.

eFootball יושק עם משחקי Exhibition ותשעה מועדונים שתוכלו לשחק איתם. תוכלו לקנות מצבי משחק נוספים בתור הרחבות וכך יתאפשר לשחקנים להתאים את המשחק לצרכיהם האישיים. בינתיים עוד אין עדכונים לגבי MyClub – גרסת ה-Ultimate Team של PES, או לגבי Master League – מצב הקריירה של המשחק.

אם זה לא מספיק, המעבר למנוע Unreal 4 מאפשר למשחק להשתמש במערכת Motion Matching להנפשה. קונאמי טוענת שמערכת זו תאפשר פי ארבע יותר אנימציות ממשחקי PES קודמים. זה נשמע לא רחוק ממערכת חדשה של FIFA בשם HyperMotion, אבל קונאמי מציינת שמערכת ה-Motion Matching תפעל בכל גרסאות המשחק, גם סלולריות.

לפי קונאמי, הכרזות נוספות על eFootball יגיעו לקראת סוף אוגוסט (שזהו חג Gamescom) ובטריילר נאמר לנו "לחכות לחדשות נוספות." אולי כשהכל יצא, סוף סוף יהיה ל-FIFA מתחרה ראוי על המגרש.