סדרת משחקי התפקידים היפנית Persona תחגוג בספטמבר השנה 25 שנים ליציאת המשחק הראשון. לכבוד המאורע הזה, המפתחת Atlus הכריזה כי תחגוג את המאורע החגיגי עם 7 הכרזות שונות במהלך השנה שתתחיל בספטמבר 2021 ותגמר בספטמבר 2022.

המפתחת אף הגדילה לעשות והקימה אתר יעודי (שכרגע זמין רק ביפנית) שבו יוצגו כל ההכרזות החדשות, כאשר ההכרזה הראשונה צפויה להופיע בספטמבר השנה, והאחרונה בסתיו 2022.

אז למה אנחנו יכולים לצפות בהמלך השנה הקרובה? עוד לא באמת ברור. אבל מה שבטוח, זה שאם אתם מניחים שכל 7 ההכרזות יהיו משחקים, אתם כנראה תתאכזבו.

אז מה הניחושים שלנו? ראשית אנו יכולים לנחש שיערך קונצרט חי חדש שיחגוג את המוזיקה המצוינת מהמשחקים, כפי שנוהגים לעשות ביפן בשנים האחרונות. בנוסף לכך, אפשר להניח שנקבל סדרת אנימה או מנגה חדשה שתגולל את סיפורם של גיבורי הסדרה, שכן כמעט כל המשחקים בסדרה קיבלו סדרת אנימה או סרט. למשל, לא מן הנמנע שאנחנו עשויים לראות אנימה שתראה את העלילה החדשה של Persona 5 Royal או Persona 5 Strikers.

לצערנו, האנימות השונות בעיקר שיחזרו את העלילה של משחקי הסדרה, ולא הביאו עלילה חדשה (חוץ מאולי Persona Trinity Soul, הפחות מוכרת). לכן, אנחנו בהחלט מצפים לקבל סדרה או סרט חדשים שימשיכו את סיפורים של הגיבורים. כמובן שחגיגות 25 שנה לא יכולות להתקיים ללא מרצ'נדייז למכביר של הדמויות בסדרת המשחקים, ואכן אנחנו מצפים לראות מהדורות אספנים מיוחדות לכבוד החגיגה.

persona 5 scramble

אבל בנוסף לאלה, אין סיכוי שלא נראה גם הכרזות שקשורות במשחקים עצמם, כי בכל זאת זה עיקר הפרנצ'ייז. אנו מקווים לראות כי משחקי הסדרה יגיעו לעוד פלטפורמות מעבר לפלטפורמות הקיימות. למשל, המשחק Persona 4 ששוחרר במקור רק ל-PlayStation 2 ול-PlayStation Vita קיבל שדרוג בשם Persona 4 Golden ושוחרר למחשב האישי דרך Steam בשנה שעברה, ונשמח לראותו גם ב-Switch, PlayStation, או Xbox. כך גם השמועות על הגעתו של Persona 5 Royal למחשב ולאקסבוקס לא איחרו לבוא, ואנחנו בהחלט נשמח אם אלו יתגלו כנכונות שכן מי שאין לו PlayStation לא יכול כרגע להנות מהמשחק הנהדר הזה. אך לא רק זאת, ייתכן ונשמע כי משחקים קודמים בסדרה, ובעיקר Persona 3 יקבלו פורט או אפילו גרסת רימאסטר חדשה לקונסולות או למחשב האישי.

הדבר המצופה ביותר בחגיגות אלו הוא כמובן הכרזה על המשחק הבא בסדרה – Persona 6. כחלק מהמרצ'נדייז שימכר לכבוד החגיגות, המפתחת אטלוס פרסמה אוסף של תמונות של גיבורי המשחקים, ביניהם גיבור אחד "סודי" שעשוי להיות גיבור המשחק הבא. בנוסף לאלה, המפתחת גם תמכור תמונות של המשחקים הראשיים בסדרה, שביניהם שתי תמונות "סודיות" מה שאומר שיכול להיות שאנחנו אפילו יכולים לצפות לשני משחקים חדשים. ואם נמשיך לנסות לחלץ פרטים, ראוי לציין שהמשחק Persona 3 FES נעדר מתמונות המשחקים הראשיים, אבל יכול להיות שזה לא משהו מיוחד.

Persona 25th

אם עדיין לא שיחקתם במשחקים הקודמים בסדרת Persona, חלקם זמינים כיום ובשביל חלקם תצטרכו להוציא את ה-PlayStation מהבוידעם. שני המשחקים הראשונים בסדרה זמינים ב-PlayStation 1 ו-PSP, בעוד המשחק השלישי זמין ל-PlayStation 2, PlayStation 3 ו-PSP. המשחק הרביעי זמין כעת במחשב דרך Steam, והמשחק החמישי אקסלוסיבי ל-PlayStation 4.