הלילה בחצות במסגרת State of Play, הציגו המפתחים ב-Guerilla Games סרטון משחקיות באורך של כ-14 דקות למשחק ההמשך של Horizon Zero Dawn, שמגולל את המשך סיפורה של אלוי (Aloy). אם טרם צפיתם בו, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המשחקיות של Horizon Forbidden West כאן:

אזורים חדשים ומסוכנים

המשחק החדש לוקח אותנו למערב ארה"ב, ובטריילר מגלים שהמערב היה ונשאר פרוע. אחד מחבריה הנאמנים של אלוי, ארנד (Erend), חיפש ארטיפקט מיוחד בחורבות סן-פרנסיסקו במצוותה של אלוי, אך חיש מהר הסתבך עם חבורת פושטים מרושעים שלא כדאי להתעסק איתם.

למה, אתם שואלים? כי כמו אלוי, הם השיגו את היכולת להשתלט על הרובוטים הנמצאים בעולם הפוסט-אפוקליפטי של המשחק. הפושטים רוכבים על רובוטים דמויי רפטורים (Clawstriders) ואף בנו לעצמם בוטקה נחמד על הגב של רובוט ענק דמוי ממותה (Tremortusk).

אלוי נחלצת לעזרתו של ארנד, ומפגינה מגוון מרשים של יכולות חדשות שעוזרות לה גם בהתהלכות בעולם וגם במהלך הקרבות שהיא מנהלת. הדוגמה שהכי בלטה לי זו היכולת לרכב על רובוטים שמבוססים על זן טורף ולא אוכל עשב, תכונה שלא הייתה במשחק הקודם.

בסופו של דבר, אלוי מצליחה בחילוץ שלו ומכריעה את הפושטים על רובוטיהם, וארנד מושיט לה את הארטיפקט שהצליח להשיג רגע לפני שהפושטים תקפו. נראה שהארטיפקט הזה מצביע על מיקומים חדשים במפה שאותם נצטרך לחקור כדי לעזור לאלוי להציל את העולם שוב, והפעם ממגיפה שזורעת הרס בעולם.

זה אולי המקום לציין שלמרות שהעולם תחת מגיפה, סופות ושידפון, הוא פשוט נראה פנטסטי, ונראה שעשו עבודה מעולה בשיפור של… הכל. אפילו רואים בבירור את טיפות המים שנוטפות מאלוי למשך זמן מה לאחר שעלתה מחווית הצלילה שלה בטריילר.

לדאות, לשחות, להתאהב

אם תהיתם מה כבר אפשר לחדש במשחק מעולה גם ככה, תשמחו לשמוע שהרבה. אלוי למדה את רזי הפוקוס ומפתחת טכנולוגיות שעוזרות לה להתמודד עם כל מה שהעולם הזה ישליך עליה. כדי לסקור מקומות נוספים בעולם יש לה מסיכת צלילה לנשימה מתחת למים (האזורים האלו נראים מהמם), שם היא גם משתמשת בזרמים כדי להאיץ את מהירות השחייה שלה.

בארסנל שלה יש רובה כבלים (Pullcaster) שמאפשר לה לטפס במהירות ולזוז ממקום למקום כמעט כמו ספיידרמן, ודאון אנרגיה (Sheildwing) שמשלים את האפקט בכך שהוא מאפשר לה נחיתה איטית ורכה מגבהים ללא פגע. שימוש חכם בשני אלו יניב אויבים מופתעים ומתים. כמו כן, אלוי יכולה לסרוק את האזור בעזרת הפוקוס כדי למצוא נקודות אחיזה בצורה מהירה.

ומה לגבי נשקים? וואו. פשוט וואו. אלוי החליטה שהיא הולכת להיות צבא של אישה אחת, והיא לא עושה הנחות לאויבים. בין הנשקים החדשים שלה נוכל למצוא, למשל, קלע שיכול לירות רימונים שמשחררים חומר דביק שיעכב גם את המכונות הגדולות ביותר.

החנית שלה גם שודרגה ללא היכר, ואלוי גם למדה להשתמש בה באופן הרבה יותר חלק, מהיר ודוקר. במהלך הטריילר ראינו שהיא הכניסה אליה בזריזות מחסנית שטענה את החנית שלה באנרגייה חשמלית שהיממה את האויב המשוריין מולו ניצבה.

Horizon Forbidden West

המפתחים הבטיחו שנראה עוד הרבה דברים חדשים במשחק המלא, ולי אישית כבר אין הרבה סבלנות לחכות, כל הטריילר הסתכלתי ואמרתי לעצמי "אני רוצה את זה!". לצערי עוד לא קיבלנו תאריך יציאה, אך ב-Guerilla Games צייצו ואמרו שהפיתוח הולך לפי הקצב הצפוי, ושיעדכנו בקרוב מאוד. אם כך, אולי יציאת המשחק ב-2021 היא חלום שיתגשם.

Horizon Forbidden West יהיה אקסקלוסיבי לקונסולות PlayStation 4 ו-PlayStation 5, לפחות בכמה שנים הקרובות.