אם גם אתם מעריצי Portal גדולים כמוני, אתם בוודאי ממתינים בקוצר רוח לסרט שאמור מתישהו לצאת, או לפחות מתרגשים לשמוע עכשיו שהוא קיים. הבמאי האהוב ג'יי ג'יי אברמס (J. J. Abrams) המוכר לנו כבמאי שניים מסרטי מלחמת הכוכבים, הסדרה אבודים (Lost), סדרת סרטי קלוברפילד, ועוד, אישר כי האדפטציה להמשחק האהוב Portal של המפתחת Valve עדיין בתהליכים, ונמצאת בתהליכי הפקה באולפני האחים וורנר (Warner Bros.).

ג'יי ג'יי אברמס

כחלק מאירוע השקת גרסת הבלוריי של הסרט Super 8, לכבוד 10 שנים לסרט, הבמאי ג'יי ג'יי אברמס אישר שהסרט עדיין בתהליכי הפקה.

כבר לפני שמונה שנים אברמס ונשיא Valve, גייב ניוול (Gabe Newell) הכריזו על עבודה משותפת על אדפטציה למשחק האהוב. אברמס אישר כי יש כיום תסריטאי שעובד על כתיבת עלילת הסרט, וכי הייתה התלהבות גדולה כשהרעיון לתסריט הגיע לידיהם.

אברמס לא שש לחשוף פרטים מזהים על הכותב (או הכותבת) או היכן בשלב העבודה הוא נמצא, אבל הוא דאג לומר בהתלהבות יתרה שלסרט יש המון פוטנציאל. לפי דבריו, ניתן להסיק כי הסרט יתבסס בעיקרו על המשחק הראשון, בו שיחקנו את דמותה האילמת של של (Chell) ועברנו שלבים עם חידות בניסיון לצאת ממתקן המחקר. כזכור, הדרך היחידה שלנו לצאת ולפתור חידות הייתה באמצעות רובה הפורטלים שפתח בפנינו אפשרויות מגוונות לבריחה ופתרון חידות.

באשר לדמותו של המדען העשיר והמטורלל קייב ג'ונסון (Cave Johnson) שאותו גילם השחקן הנהדר ג'יי קיי סימונס (J. K. Simmons), אברמס ציין שברור לו שקהל היעד שלו לסרט ידרוש את השתתפותו של השחקן. ובכנות, אני לגמרי בעד לדרוש זאת ומקווה שסימונס יענה לדרישה.

כשנשאל אברמס על האדפטציה למשחק Half-Life, שלהזכירכם Portal מתרחש בעולם של הסדרה, הוא ציין בהסתייגות שהוא לא פועל כרגע על הפרוייקט הזה. לדעתי האישית, מאחר ומדובר בשני משחקים ששייכים לאותו עולם ולאותה מפתחת, אם הסרט של Portal יהיה הצלחה, יתכן ונקבל גם את האדפטציה הזאת בעתיד הרחוק יותר.

כבר הרבה זמן שאנחנו שומעים שמועות מרובות על כל הנושא של אדפטציה למשחקים שונים ו-Portal בפרט. מאוד מרגש אותי לחשוב שהעבודה על הסרט ממשיכה ושיום אחד לא רחוק כל כך בעתיד, נזכה לראות את דמותה האילמת של של על המסך הגדול.