Dell XPS 9700 ביקורת: מחשב קל, נאה למראה, וקל לנשיאה

ה-Dell XPS 9700 הוא מחשב המיועד לעבודה משרדית עם דרישות לביצועים גבוהים מהרגיל, 17 אינץ' קלילים לנשיאה ועיצוב עדין מרשים ויפהפה. מברך אותך לשלום מבלי מאמץ מצידך ועומד בכל משימה.

מה מסתתר מתחת לעדינותו

ה-DELL XPS 9700 בעל מסך 17 אינץ' ולמרות זאת הוא בין המחשבים הניידים הקלים ביותר שיצא לי לעבוד איתם. הוא מגיע גם עם טכנולוגיית מסך מגע, שאם להיות כנה – לא מצאתי לה שימוש בעבודות שהפעלתי עליו, אבל אין פה את תחושת רגישות היתר כמו מסכי מגע אחרים שבהם נתקלתי. הרזולוציה של המסך היא FHD (או 1080p) והמסך הרחב מנצל זאת בצורה מיטבית.

הדגם שאני קיבלתי, הגיע עם מעבד Intel Core i5-10300H, עם זיכרון פנימי של 8GB ודיסק קשיח שהוא למעשה SSD בנפח 256GB. אני אציין שוב שהוא מחשב חזק מאוד שמיועד בעיקר לעבודה משרדית ושגרת אופיס/דפדפן או משחקים פשוטים כמו למשל המשחק המופלא Tell Me Why, והוא בהחלט נתן חוויה מצויינת למטרות האלה.

המחשב מגיע עם מצלמה קטנטנה שכמעט ולא רואים אותה בחלקו העליון של המחשב עם איכות צילום סטנדרטית יחסית של 720P HD שזה מצויין, במיוחד בשילוב עם המקרופונים המובנים שבו. עם כל פגישות ה-ZOOM שאנחנו עושים בחודשים האחרונים. בניגוד למחשבים אחרים שבדקתי, הרמקולים של המחשב הזה היו לצידי המקלדת עצמה, וזה לא גרע מאיכות השמע כלל.

ה-Dell XPS 9700 מגיע עם מספר דל של חיבורים, מה שעבורי מהווה חיסרון במידה מה. סה"כ ארבעה כניסות Type C שאליהן ניתן לחבר גם את המטען (שגם הוא עושה שימוש בחיבור Type C), כניסת שמע ומיקרופון משולבת אחת בלבד. חיבור ישיר של כרטיס SD וכמובן האפשרות התחברות דרך Bluetooth. זה חיסרון לטעמי שאין חיבור אחד לפחות של USB "רגיל", שכן רוב העכברים והציוד ההיקפי שיש לנו כיום בשוק עדיין עושים שימוש בחיבור שכזה.

חלק למראה, פשוט ועוצמתי

המחשב עצמו מעוצב בטוב ועדינות שאינה אופיינית כל כך למרבית המחשבים מסוגו. הוא אפור בהיר בעיצוב עדין, אך לא מתנשא. ה-Dell XPS 9700 הוא מחשב דק למדי, אינו כבד לנשיאה (שזה כמובן יתרון מצויין עבור מחשב עבודה מהסוג הזה), והוא גם גורם למסך להראות אפילו גדול יותר מ-17". אין פאנלים שמכסים את המסך ובעיניי זה מופלא.

העיצוב הפנימי שלו מרשים לא פחות, עם עיצוב שחור מט אלגנטי במיוחד. כפי שציינתי מעלה, הרמקולים ממוקמים מצידי המקלדת שלו ומפיקים צליל בצורה איכותית ומדויקת במיוחד. נוסף לרמקולים והמקלדת יש לנו כמובן את פד הלחיצה, שהוא רחב וחלק מאוד בפעולתו, והופך את העבודה עליו לתענוג.

ההקלדה והשימוש במקלדת שלו נוחה במיוחד, היה לי כיף במיוחד להקליד עליה חלקים מהכתבה הזאת וגם סתם פוסטים ותגובות ב-Facebook. כן הייתה תחושה לפעמים שהמקלדת בורחת ממני מעט ימינה, אך בהחלט יתכן שזה בגלל צורת ההקלדה שלי, ולא המחשב עצמו.

עוד נקודה מאוד חיובית לטעמי – ברגע שמרימים את המסך, המחשב נדלק באופן אוטומטי ובשקט מופתי. כאילו הוא יודע שאני כמשתמש זקוק לו כרגע והוא מעלה את עצמו בפניי מבלי שבכלל אבצע כל פעולה בשביל זה.

התרשמות וביצועים

יחד עם כל היופי והפלא שבמחשב המרשים הזה, הרעש האדיר שעשו המאווררים שלו תפסו אותי לא מוכנה. מהרגע שעלה שולחן העבודה שמעתי אותם מזמזמים במרץ, והופתעתי מאחר וטרם הספקתי להפעיל עליו תוכנות כלשהן. הרמקולים שלו עצמו מסוגלים להתמודד עם הרעש אך ללא ספק צריך להגביר את הווליום בשביל לסתור את הרעש של המאווררים – קצת מוזר כשהמחשב במנוחה.

מאחר וכפי שציינתי מעלה, לא התאפשר לי לחבר אליו את אחד העכברים הקיימים אצלי, אך עליי לומר שהפד הקיים של המחשב הזה לא ממש דורש זאת. בניגוד למחשבים ניידים אחרים שעליהם עבדתי, הפד הזה של ה-Dell XPS 9700 נותן נוחות פעולה רבה ולכן לגמרי אפשר לנצל את המחשב הזה גם בלי עכבר חיצוני, יתרון משמעותי מבחינת היסחבות עם ציוד בדרך לעבודה.

אני רוצה לציין שיש לו גם קורא טביעת אצבע, שאני תמיד מוצאת שימושי כמובן, אך הפעם לא היה לי הצורך לבצע בזה שימוש שכן המשתמש על המחשב שייך לחברת Dell ולא משהו אישי שלי, אך טביעת האצבע מאפשרת חיבור נוח ומהיר למשתמש שלכם, ומאפשרת רמת אבטחה גבוהה במיוחד.

מחשבות אחרונות

אומנם אני גיימרית כבר כמה שנים טובות, אך אני עובדת גם המון על מחשבים ניידים. ה-Dell XPS 9700 מרשים בהחלט. הוא נתן לי את הגמישות, הקלילות והנוחות וזאת מבלי להתפשר על האיכות והיכולות שלהן אני זקוקה בתפעול היומיומי של משימות רבות ומגוונות.

העיצוב שלו היה נעים למראה, והתפעול של המקלדת ופד העכבר היו מוצלחים במיוחד. איכות השמע והצפייה בו הינם יוצאים מין הכלל לדעתי האישית, והעובדה שהמחשב נפתח לכבודך מבלי שיש לעשות משהו לכך מאוד ריגש אותי כל פעם מחדש והרגשתי איתו מאוד בנוח לא משנה מה בחרתי לעשות.

המחיר מומלץ למפרט שאנחנו קיבלנו הוא 8,949 שח כולל מע"מ, אז אם אתם יכולים להרשות לעצמם איכות בלתי מתפשרת ומחשב חזק למטרות רבות ומגוונות, אני בהחלט ממליצה לכם לבדוק את ה-Dell XPS 9700.

המחשב הנייד Dell XPS 9700 סופק ע"י נציגות חברת Dell בישראל.