ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN הוא מסך 24.5 אינץ' עם קצב רענון מסחרר של 360Hz, המכוון לכל אותם גיימרים שה-eSport זורם בדמם. כשכל חלקיק שנייה יכול להיות ההבדל בין הניצחון להפסד – 360Hz הוא הסטנדרט החדש.

את חברת ASUS אין צורך להציג, וגם ליין המסכים של החברה לא חדש בשוק, אבל ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN הוא לא סתם עוד מסך שמיועד לגיימרים שרוצים מסך מהיר, אלא מסך שכל מטרתו הוא הטופ של הטופ, שחקני eSport וגיימרים שלא יכולים להרשות לעצמם אפילו את העיכוב הקל שבקלים.

אז נכון, בסופו של דבר מדובר במסך 24.5 אינץ בלבד (בדומה ל-AOC G2490VXA ה-"רגיל"), עם רזולוציית FHD (או 1080p). לא מפרט מפוצץ במיוחד, אבל הנתונים האלו לא חשובים כשאתה פותח זיג ב-CS:GO. החבר'ה ב-ASUS הבינו את העיקר: לא חשוב איך האויב נראה – העיקר שהוא נראה קודם.

עוף מוזר – ובכל זאת מרשים

במבט ראשון המסך נראה קצת מצחיק – קטן (מסכי 24 אינץ' היום כבר נחשבים קטנים) ומעט שמנמן, אך למרות זאת הוא מצליח לשמור על מראה אלגנטי, עם עיצוב שמצד אחד פונה לגיימרים, אך מצד שני כן מצליח לשמור על בגרות וקווים יחסית נקיים (לפחות בחזית).

ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN יושב על בסיס בצורת V פתוח שמעוצב בשילוב צבעים של כסוף ומוזהב. הבסיס מחובר ע"י שני ברגים סטנדרטיים (tool-less) לרגלית. הרגלית עצמה מסיבית למדי, עם לוגו של ASUS בראשה וחיבור VESA בחזיתה. אותו חיבור VESA מאפשר סיבוב של המסך בעד ל-90 מעלות, כך שניתן לעבוד עליו הן אופקית והן אנכית, וכן הזזה אנכית של המסך בטווח של 120 מ"מ. בנוסף, ניתן להטות את המסך למטה ו/או למעלה עד זווית של 25 מעלות לכל כיוון, כך שלמעשה – כל האפשרויות פתוחות, ואין סיכוי שלא תמצאו זווית שאתם אוהבים.

בכדי לשרוד את כל פליטת החום של הטכנולוגיה הנדרשת בכדי להריץ מסך ב-360Hz, ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN מגיע עם מערכת מעברי אוויר מתקדמת בכדי לשלוט בקירור הרכיבים הפנימיים שלו, ביחד עם היטסינק מוגדל לטובת הרחקת חום מהירה מהמסך, בכדי לאפשר ביצועים מיטביים גם במהלך משחקים ארוכים, ואכן – גם לאחר שעות של CS:GO אולי תרגישו שהמסך חם, אבל לא תרגישו שום הבדל בביצועים, או ברעש.

החיבורים של המסך נמצאים בחלקו האחורי התחתון, מאחורי מגן פלסטיק שחור. בעוד שיחסית מדובר על כמות חיבורים דלה, היא כוללת את כל מה שצריך – חיבור DisplayPort 1.4, חיבור HDMI 2.0, חיבור אוזניות 3.5 מ"מ, ו-2 חיבורי USB 3.0. חשוב לציין, שאת קצב הרענון המקסימלי (360Hz) ניתן לקבל עם חיבור ה-DisplayPort בלבד.

בחלקו האחורי של המסך נוכל למצוא גם את לוגו ASUS ROG עם תאורת RGB נשלטת, לא משהו שאתם בעלי המסך תוכלו להתרשם ממנו, והיות ורוב הגיימרים בביתם מפנים את גב המסך לקיר אז גם כנראה שהאורחים לא, אבל אם במקרה יש לכם עמדה שבה גב המסך לא מופנה לקיר – חלקו האחורי לא רק נראה טוב, אלא גם מרשים עם הלוגו המואר הגדול.

ASUS ROG SWIFT PG259QN – מהירות לפני הכל

המסך עצמו בנוי על בסיס פאנל IPS, ובהתאם לכך המסך מציג צבעים חיים ומדוייקים להפליא (עם 1.07 מיליארד צבעים ב-10bit), וזאת למרות הרזולוצייה היחסית בסיסית שלו – 1080p, שהיום נחשבת לסטנדרט הנמוך במסכי גיימינג (אך כאמור – פחות רלוונטית ל-eSport). בכדי לחזק את הצבעים המעולים של מסך ה-IPS, ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN תומך גם ב-HDR10, עם יכולת תאורה של עד 400 לומן (או cd/m^2), מה שמאפשר עבודה גם בתנאי שמש יחסית חזקים (אך לא שמש צהריים קיצית מלאה).

המסך כולל טכנולוגיות Flicker Free ו-Low Blue Light. הראשונה היא טכנולוגיה המנצלת שימוש בזרם ישיר בכדי לצמצם משמעותית את רמת הבהובי הרקע במסך, בכדי למנוע את עייפות שרירי העיניים, ולאפשר לגיימרים שימוש ארוך, אינטסיבי ואימרסיבי במסך, מבלי לעייף את העיניים בצורה משמעותית, והשנייה היא טכנולוגיה המפחיתה את כמות האור הכחול שהמסך פולט, בכדי להקל על עייפות המשתמש ולשמור על בריאות העיניים.

כיום רוב המסכים מגיעים עם טכנולוגיית סנכרון מתקדמת המבצעת תיאום בין קצב הרענון אותו מציג המסך, לבין קצב הרענון שה-GPU (כרטיס המסך שלכם) מסוגל להציג, ובכך מונעות קריעות של התמונה המוצגת על המסך בשל אי תאימות בין ה-FPSים. ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN מגיע עם תמיכה מלאה ב-NVIDIA G-Sync

תוספות לגיימרים

כמובן שגם פה תוכלו למצוא את כל אלמנטי ה-OSD (או – On Screen Display) שאנחנו אוהבים ומכירים בכל משחקי הגיימרים בשוק. התוספת הראשונה היא ה-GameVisual, שמבצע התאמה בין סגנון התצוגה במסך לסגנון המשחק שאתם משחקים והדגשת המאפיין הרלוונטי לאותו הסגנון, לדוגמה – מצב FPS משפר את חדות התמונה ומעלה את הבהירות.

מלבד כך, תוכלו למצוא גם אפשרות להוספת כוונת על המסך מבין מבחר אפשרויות שונות, הוספת שעון עצר למי שלא רוצה לתהות מתי תגיע ההפגזה, הוספת טיימר למי שרוצה לעשות speed run למשחק, וכמובן מונה FPS כדי שתוכלו להתפעל (ולהשוויץ!) ב-360Hz שלכם.

ASUS ROG SWIFT PG259QN – בהחלט לא לכל אחד

לשחק ב-360Hz זו בהחלט חוויה. מבחינתי, החוויה הזאת היא מעניינת, אבל לא שובת לב. "למה?" אתם שואלים. ובכן, בפשטות – רובנו לא קהל היעד של המסך הזה. רובנו לא נרגיש בהבדל בין מסך הגיימינג ה-"רגיל" שלנו בבית עם ה-144Hz או 165Hz, לבין ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN עם קצב הרענון המשוגע שלו.

עבור מרבית הגיימרים, הקפיצה שבין 165Hz/144Hz לבין 360Hz היא פחות מורגשת מאשר הקפיצה בין רזולוציית 1080p לרזולוציית 2K. נכון, אנחנו רוצים שהמשחק ירוץ חלק, ולשם כך נדרש קצב רענון גבוה, אך אנחנו גם רוצים שהוא יראה טוב, אנחנו רוצים להתפעל ולומר "ואו! זה נראה מציאותי לחלוטין!", מה שמאוד קשה, עד בלתי אפשרי, לומר כשמשחקים על מסך 1080p אחרי שהתרגלתם למסך 2K ומעלה.

כשמסתכלים על תג המחיר שלו, שעומד על כ-3,600 ש"ח, השאלה אפילו מתחדדת. האם המסך הזה בשבילכם? ובכן, אתם פשוט צריכים להיות אמיתיים עם עצמכם. האם אתם רוצים להיות בחוד החנית של הגיימינג? האם תחרויות ה-eSport הם מה שאתם מכוונים אליו? אם כן, אז ה-ASUS ROG SWIFT PG259QN הוא בהחלט הכיוון שאליו אתם צריכים ללכת. אבל אם לא? אני הייתי ממליץ לחפש מסך 2K 144-165Hz (כמו ה-G27Q)

המסך ASUS ROG SWIFT PG259QN סופק ע"י נציגות ASUS בישראל