Home חדשות

Nokia – חברת הסלולר הותיקה תשיק שלוש סדרות חדשות של סמארטפונים מתקדמים

כולנו מכירים את Nokia 3310 האגדי והבלתי שביר, אתם יודעים, הפלאפון ממנו עשוי הפטיש של ת'ור. מאז עברו שני עשורים, וכעת נוקיה מכריזה על שלוש סדרות הפונות לקהלי יעד שונים. הסדרות נקראות C, G, ו-X ובכל אחת יהיו שני מכשירים. תוכלו להתרשם מהם בסרטון ההכרזה:

שלוש הסדרות מיוצגות על ידי שלוש מילים מרכזיות, סביבן בנויים המכשירים – "לאהוב, לסמוך, לשמור", ומיד תבינו למה הכוונה.

סדרה X – אי אפשר שלא להתאהב

סדרה X של Nokia היא ללא ספק סדרת הדגל החדשה – מדובר במכשירים עוצמתיים ביותר המופעלים על ידי פלטפורמת Snapdragon ® 480 5G האחרונה של Qualcomm, שתיתן לכם ביצועים טובים יחד עם כיסוי 5G מלא. שני המכשירים, Nokia X10 ו-Nokia X20 יגיעו עם גרסה 11 של אנדרואיד ושניהם משולבים עם טכנולוגיות האופטיקה ופתרונות הבינה המלאכותית החדשניים של חברת ZEISS, מה שייתן לכם חווית צילום ברמה קולנועית.

המכשירים מותאמים לשלוש שנים של עדכוני אבטחה ותוכנה, כך שלא תצטרכו להחליף אותם כל כך מהר, וגם לא לטעון אותם כל כך מהר. שמעתם נכון – נוקיה מצהירה שהסוללה יכולה להחזיק יומיים שלמים ללא טעינה.

Nokia X20

למכשירי סדרה X מסך רחב בגודל 6.67 אינץ' באיכות Full HD+ שיציג לכם כל מדיה באופן חד וחלק. בחבילה תמצאו גם כיסוי מגן קשיח הניתן למחזור מלא, במידה ותחליטו להפטר ממנו. השוני הגדול בין המכשירים ניכר במצלמות; ב-X20 תהנו ממצלמה קידמית של 32 מגה פיקסל ומצלמת 64 מגה פיקסל מרובעת מהצד השני, ושם תוכלו גם להשתמש בתכונת ה-Dual Sight, כלומר להפעיל שתי מצלמות בו-זמנית ללכידה רחבה יותר.

ב-X10, לעומת זאת, המצלמה המרובעת האחורית היא של 48 מגה פיקסל, אך המכשיר עדיין מצוייד בכלי לכידה ועריכה מקצועיים שיתנו פתרון תקציבי יותר אם אתם חובבי צילום דרך הסמארטפון. נכון לעכשיו אין מחיר מומלץ לצרכן, אך המכשירים עתידים להגיע לארץ בחודשים הקרובים, סמוך להשקה הגלובלית בחודשים מאי (X10) ויוני (X20).

סדרה G – חזקים בביטחון

הסמארטפונים של סדרה G, ה-Nokia G10 וה-Nokia G20, יעשו הכל כדי שתישנו בשקט. טוב, חוץ מלקום לתינוק שלכם. ראשית, הם מציעים חיי סוללה מרשימים במיוחד של שלושה ימים, שזה אורך החיים הגדול ביותר לסמארטון של Nokia עד כה.

Nokia G20

כמו כן, גם במכשירים אלו תהנו מעדכוני אבטחה שוטפים למשך 3 שנים. לעומת סדרה X, עדכוני התוכנה של מכשירי סדרה G יהיו רק למשך שנתיים. בנוסף לכך, במכשירים אלו קיימות אפשרויות אבטחה מתקדמות כגון ביטול נעילה על ידי טביעת אצבע וזיהוי פנים.

למכשירים מסך בגודל 6.5 אינץ' בעל עיצוב טיפה, ותכונת הגברת בהירות מתקדמת. ל-G20 יש מצלמת 48 מגה פיקסל מרובעת אחורית, הרבה מקום אכסון ושמע היקפי בטכנולוגיית OZO. ב-G10 תהנו ממצלמת 13 מגה פיקסל עם מצבי צילום רבים הנעזרים בבינה מלאכותית ועוזרים ליצור תמונות מעולות גם בתנאי צילום לא אופטימליים כגון תאורה נמוכה. גם מכשירים אלו עתידים להגיע לישראל בחודשים הקרובים, סמוך להשקה הגלובלית באפריל (G10) ובמאי (G20). התמחור עבורם ביורו הוא 139 יורו עבור ה-G10 ו-159 יורו עבור ה-G20.

סדרה C – הסדרה שמשתלם לשמור

סדרה C של מכשירי Nokia החדשים היא הסדרה התקציבית, שנותנת ביצועים מרשימים בעלות נמוכה באופן יחסי. מבין שלל המכשירים החדשים שיוצאים, ה-Nokia C10 וה-Nokia C20 עברו את מבחני העמידות המחמירים ביותר, ובהצלחה. מכשירי הסדרה יהנו גם מעדכוני אבטחה תקופתיים למשך שנתיים, ועל פי ההצהרות, הם גם ישרדו הרבה מעבר להם.

Nokia C20

ב-C20 ישנו מבזק LED גם מקדימה וגם מאחורה, כך שלא יתפסו אתכם לא מוכנים בסלפי, ותוכלו לצלם גם אם יצאתם לקומזיץ לילי עם החבר'ה. ה-C10, שעתיד להיות הזול מבין שלל המכשירים החדשים, הינו בעל מעטפת ארגונומית הבנויה לשימוש ארוך וממושך.

נכון להיום סדרה C לא תשווק בארץ על ידי קבוצת ח.י, נציגת נוקיה בארץ, אך ודאי תוכלו להשיג אותם כשהם יושקו באופן גלובלי בחודשים הקרובים (יוני עבור C20, כרגע אין תאריך יעד עבור C10).