תגידו מה שתגידו על Sony, אם הם פישלו באספקת ה-PlayStation 5, או משתרכים מאחור בתחום הסמארטפונים – דבר אחד הם תמיד ידעו לעשות, ועדיין יודעים: סאונד. הענקית שהביאה לעולם את הווקמן ובימים אלה מראה למתחרות מאיפה משתין הדג בכל הקשור לאזניות מבטלות רעש (ANC), הכריזה כי היא נכנסת אל עולם רמקולי הסטרימינג.

בתערוכת CES הודיעה הענקית היפנית על שני דגמים חדשים, RA3000 ו-RA5000 אשר יציעו שדה שמע ב-360° (360 Reality Audio) לצד טכנולוגיה שמאפשרת שדרוג סאונד עם טכנולוגיית השבחת קול מוטמעת (ניסיון נוראי שלי לתרגם Immersive Audio Enhancement).

סוני אמרו כי שני הדגמים יכולים להשתלב היטב באקו-סיסטם של Google Home ו-Amazon Alexa, אך לרמקולים עצמם אין מיקרופונים מובנים (נו יופי Sony, מה עשינו בזה?). הרמקולים יגיעו עם Chromecast מובנה, Spotify Connect וחיבור בלוטות'. כמו כן, הם יוכלו להתחבר בקלות למסכי טלוויזיה מבית Sony.

החברה הציגה כבר לפני שנתיים ב-CES את טכנלוגיית 360 Reality Audio, אך רק עכשיו אנו רואים אותה לראשונה מחוץ לאוזניות שמייצרת החברה. הדגם היקר יותר, ה-RA5000 (הרמקול השחור התלת ראשי) יגיע עם 3 רמקולים שפונים כלפי מעלה, 3 רמקולים בצדדים, וופר, וחותמת רשמית של תקן High-Resolution Audio.

הדגם השפוי יותר, RA3000 (הלבן) יגיע עם שני רמקולים ושני רדיאטורים פסיביים, שזה, אם אתם לא מכירים, סוג ראש של רמקולים שאין לו סליל מגנטי בפנים כדי לייצר סאונד, אך הוא עוזר בהפצת הקול דרך תהודה. הדגם הזול אגב עמיד ללחות, שזה אחלה אם בא לכם להאזין לוו טאנג קלאן בזמן שאתם מייבשים ביצות.

את ה-RA3000 תוכלו לרכוש בבריטניה (החל מפברואר) תמורת 280 פאונד שהם כ-1,200 ש"ח. את ה-RA5000 ניתן יהיה לרכוש תמורת 500 פאונד שהם 2,100 ש"ח.