משחקי חקר חלל כוללים בדרך כלל חללית מגניבה, טכנולוגיות עתידניות ופלנטות מוזרות, אבל גם המון רובים, חייזרים ופיצוצים. חברת Exbleative לקחה את כל הרעיון הזה לכיוון אחר לגמרי אך מעניין לא פחות. המשחק Exo One הוא על חללית, או כדור שבנוי על הנעה גרביטציונית חייזרית או לא מוכרת והוא מטייל על פלנטות שונות ומשונות, כך נראה, לפחות לפי הטריילר.

Exo One מציע גישה חינמית לאלפא בשם Exo One: Prologue ומאחר והוא נראה ממש יפה בטריילר, החלטתי לנסות אותו. אמנם מדובר במשחקיות של כעשר דקות אך היא נותנת לשחקן לסייר בפלנטה זרה ולחזות בעולמות חייזריים.

הסיפור של Exo One מתחיל בניסיון הראשון של בני אדם לצאת מחוץ למערכת השמש. כדי לראות את העולמות שאליהם הם מגיעים, הם בונים גשושית המורכבת מטכנולוגיה חייזרית שהגיעה אליהם לאחר שצוות של אסטרונאוטים מת על כוכב יופיטר.

השורד היחיד מספר שהשדר מכוון אליו, והוא יכול להציל את שאר האסטרונאוטים שנעלמו ביופיטר. כדי לגלות מה קרה להם, האם ניתן להציל אותם, ואיך כל זה קשור לכדור הזה, נאלץ לחקור את העולמות המרובים במשחק.

הגשושית שלנו יכולה לשנות את הצפיפות שלה וכך לצבור אנרגיית כבידה כשהיא צוללת אל הנקודה הנמוכה ביותר שהיא יכולה. שחרור הכפתור יגרום לה להפוך את הכבידה לתנועה והיא תזנק במעלה הדרך ואף תקפוץ לגובה באופן שלטענת המהנדסים במשחק מקביל לכבידה על הירח.

בגובה אפשר להפוך את הכדור לדיסקה, והגשושית תרחף בגובה כל עוד יש לה אנרגיה. האנרגיה מתבטאת בזוהר שבוקע מהכדור. חייזרי כבר אמרנו?

האלפא של Exo One לוקחת אותנו לפלנטה Sagan IV, שהיא שילוב של מדבר חייזרי עם עננים. מבנים מיסתוריים מונחים פה ושם וניתן להגיע לכל הנקודות במה שנראה כמו מעין עולם פתוח. המשחק המלא יכלול עולמות נוספים ומעניינים לא פחות.

האווירה של המשחק מאוד מזכירה לי ספרי מדע בדיוני משנות התשעים, והמשחק עצמו מאוד רגוע ונינוח – אין חייזרים שצריך להרוג, ויש רק בונוסים שאפשר לאסוף שיהפכו את הכדור לטוב יותר במה שהוא עושה. כך לפחות נראית האלפא של Exo One.

Exo One עצמו אמור לצאת למחשב וגם ל-Xbox Series X ומחירו עדיין לא ידוע. בינתיים ניתן להתרשם מהעמוד של Exo One ב-Steam ואף להוריד את האלפא החינמית. המשחק לא חף מבאגים, אך כיוון שמדובר בגרסת אלפא אפשר להבין ולהניח שהתקלות יטופלו.