לפני כחודשיים, חברת Activision הכריזה על המשחק הרביעי בסדרת משחקי קראש הנקרא Crash Bandicoot 4: It's About Time, ועתיד לצאת ב-2 באוקטובר. השבוע, במסגרת אירוע State of Play של Sony, זכינו לראות סרטון משחקיות חדש שמציג את היכולות החדשות של קראש, וגם דמויות חדשות שנוכל לשחק איתן.

מימדים ישנים וחדשים

כפי שסיפרנו לכם בטריילר הראשוני, ב-Crash Bandicoot 4: It's About Time אויבו המושבע של קראש, ד"ר קורטקס (Dr. Cortex) ושותפו ד"ר טרופי (Dr. Tropy) ברחו מהכלא הבין-מימדי שבו נכלאו. לאחר שיחרורם הם הציבו לעצמן מטרה: לשלוט. אך לא רק על המימד הזה, אלא על כל המימדים הקיימים. מהצד השני, מטרתו של קראש היא לעצור אותם מלעשות זאת.

כפי שראינו, במהלך המשחק נעבור בין מימדים שונים בתור קראש, ונצטרך לעצור את האויבים שמאיימים להשתלט על כל מימד. בין המימדים אליהם נגיע ניתן לראות ג'ונגלים, ערים מתקדמות, מקומות פרייסטוריים, ואפילו מימדים שכבר שיחקנו בהם במשחקים הקודמים בסדרה. כך למשל, המשחק הרביעי יתחיל היכן שהרפתקאותיו של קראש התחילו, עוד במשחק הראשון. אין ספק שבמשחק שוררת מעין נוסטלגיה והתבססות על המשחקים הקודמים.

crash bandicoot 4

כראוי למשחקי קראש בנדיקוט, המשחק מתמקד בדילוג בין פלטפורמות ומציאת קופסאות להרוס. אך בנוסף לכך, לקראש יש יכולות חדשות כמו לרוץ על קירות כדי להגיע ליותר קופסאות, להתנדנד בחבל, להחליק על מסילות, ולהתלות מחבל אומגה. המשחק יתן לכם מגוון דרכים כדי לנוע בין פלטפורמה אחת לשניה. זהו חידוש מצויין, ונראה לפי הטריילר שהוא יוסיף הרבה למשחקיות הפלטפורמה של קראש שעלולה לעתים להיות חזרתית.

שחקו עם מי שאתם רוצים

בניגוד למשחקים הקודמים, בהם יכולתם רק להיכנס לנעליו של קראש, במשחק החדש תוכלו לשחק כמספר דמויות שונות. ראשית, אחותו של קראש, קוקו, שתוכלו לשחק איתה בכל שלבי המשחק. אמנם אין לה יכולות חדשות ומיוחדות, אבל זו בהחלט תהיה חוויה מרעננת לשחק עם דמות חדשה. בנוסף, לקראש ולקוקו יש מגוון רחב של תלבושות קוסמטיות שונות במהלך המשחק, אותן ניתן יהיה לפתוח במהלך השלבים או בהשלמה של אתגרים שונים.

דמות נוספת שאיתה אפשר לשחק, ובהחלט מעניינת יותר, היא דמותו של ד"ר קורטקס עצמו. את ההכרזה על כך ראינו עוד בטריילר הראשוני, אך עכשיו אנו יודעים שמעבר ליכולת לקפוץ בין פלטפורמות שונות, לקורטקס יש דברים בשרוול של חלוק המעבדה שלו – הרובה שלו. בטריילר החדש ראינו שיש לרובה שתי יכולות: האחת היא להפוך את האויב לפלפטורמה עליה קורטקס יכול לקפוץ. השניה היא יכולת להפוך את האויב למעין מקפצה כדי להגיע לפלטפורמות רחוקות יותר. בהחלט יהיה מסקרן לראות כיצד המשחקיות של קורטקס תשתלב במשחק.

crash bandicoot 4

אבל אולי הדמות המעניינת ביותר שאיתה ניתן לשחק היא דינגודייל (Dingodile). כזכור, במשחק השלישי בסדרה, Crash Bandicoot 3: Warped, הוא שימש כבוס שקראש נלחם נגדו. לדברי המפתחים בטריילר, במהלך השנים דינגודייל פרש מהיותו נבל והחליט לפתוח מסעדה. אך כאשר המסעדה מתפוצצת, דינגודייל נשאב לתוך חור בין מימדי.

לדיינגודייל צפויים מספר שלבים חדשים, שאמנם לא מתקשרים לסיפור המשחק, אך בהחלט יהיה נחמד לראות לאן הוא יגיע. מי יודע, אולי אפילו נלחם בו בתור קראש או קוקו. מסרטון המשחקיות הקצר ראינו שלדינגודייל יש שתי יכולות שהוא יכול להפעיל בעזרת מכונת היריה שלו. ראשית, הוא יכול לשאוב את הכל הקופסאות מולו על מנת לקבל תפוחים, או לשאוב חפצים ולהתשמש בהם מאוחר יותר. היכולת השניה היא לפוצץ דברים עם משגר רימונים או לשרוף אותם.

מסיכות לפנים

התוספת המעניינת ביותר של Crash Bandicoot 4: It's About Time היא במסיכות השונות שאותן נגלה במהלך המשחק. אלו נקראות "מסיכות קוונטום" שמגינות על החלל והזמן. בטריילר המשחקיות הוצגו 4 מסיכות: הראשונה היא איקה-איקה (Ika Ika) שמאפשרת לשלוט על כוח הכבידה בלחיצת כפתור, ואותה ראינו בעבר. השניה היא קפונה-ווה (Kapuna Wa) שעוזרת להאט את הזמן. השלישית היא לאני לולי (Lani Loli) שבאמצעותה אפשר להציג ולהעלים חפצים שונים באיזור. הרביעית והאחרונה היא אקאנו (Akano) אך עליה לא דיברו בטריילר הנוכחי. המסיכות החדשות בהחלט ישנו משמעותית את המשחקיות והם נראים כמו תוספת מגניבה ומעניינת למשחק.

crash bandicoot 4

Crash Bandicoot 4: It's About Time עתיד לצאת ב-2 באוקטובר ל-PlayStation 4 ו-Xbox One.