אתמול בפרזנטציית Xbox Games Showcase של חטיבת המשחקים של Microsoft, הוצגו לא מעט משחקים. המשחק שצד את עיני הוא משחק חדש בעולם ישן של חברת Obsidian Entertainment שייקרא בשם Avowed לפי הטריילר הקצר ששחררה החברה.

חברת Obsidian Entertainment מוכרת בעיקר בשל משחקי התפקידים המעולים שלה כמו Neverwinter Nights 2, Fallout New Vegas, Pillars of Eternity והמשחק האחרון The Outer Worlds שיצא בסוף 2019. החברה נרכשה בשנת 2018 בידי חברת Microsoft אך למרות זאת המשחק The Outer Worlds הספיק לצאת ולהיות מופץ על ידי Private Division. מאז הספיקה החברה להציג משחק אחד תחת Xbox Games Studios בשם Grounded. אבל Avowed יהיה משחק התפקידים הראשון שלה תחת Microsoft.

Avowed מתרחש בתוך עולם המשחק של Pillars of Eternity בשם Eora. הטריילר לא חושף הרבה, אבל מספר על העולם שידע מלחמה אך נטש את שבועותיו ואמונותיו ולכן על הגיבור להציל אותו מהיצורים שנוצרו עקב כך. מעבר לכך, לא ידוע לנו כלום למעט העובדה שמדובר במשחק מגוף ראשון בפנטזיה גבוהה.

בסוף הטריילר נראה הגיבור ממבט ראשון כאשר ביד ימים חרב וביד שמאל הוא מצייר רונה שהופכת את היד שלו לנשק קסום בעודו מחכה ליצור מסתורי העומד להגיח מתוך הלהבות. החלק האחרון, שנראה כאילו הוא לקוח מהמשחק עצמו, מאוד הזכיר לי את Skyrim, בעוד שציור הרונה וצורתו הטבעתית של הלחש הזכיר לי את המשחק The Wizards שיצא למציאות מדומה ומאפשר להפעיל קסמים בעזרת מחוות ידיים. אם לא הייתי חושש לזכויות יוצרים, הייתי אומר שהסצנה מזכירה את סצנת הבאלרוג משר הטבעות.

המילה Avowed משמעותה להיות מוצהר או מושבע, וזה מתיישר עם הטריילר שבו מספר הקריין כי האומה שכחה את שבועותיה וזנחה אותם. מי יודע, אולי אפילו נוכל לצעוק שבועות כמו Dragonborn.

avowed teaser trailer obsidian

אנחנו לא יודעים כמה מעולם המשחק של Pillars of Eternity יהווה נדבך משמעותי מהמשחק עצמו, למעשה אנחנו בכלל לא יודעים שום דבר על המשחק בשלב הזה. אנחנו רק יודעים שזהו משחק התפקידים הראשון של Obsidian תחת חברת Microsoft ושהוא יהיה בלעדי ל- Xbox Series X ולחלונות במחשב האישי ויהיה זמין ב- Game Pass של Microsoft.

חטיבת המשחקים של Microsoft הציגה גידול אדיר בחצי השנה האחרונה והמגמה של גדילת כמות השחקנים והמנויים ל-Xbox Game Pass ממשיכה. חברת Microsoft משקיעה הרבה בתחום והרכישה של Obsidian מעידה על כך. המשחק נראה כמו אחד מהמשחקים הגדולים שצריכים לצאת לקונסולה ואנחנו נחכה לראות כיצד תצליח החברה במשחקי פנטזיה לאחר רצף ארוך של משחקי מדע בדיוני, והאם יצליחו לשחזר את הקסם של Neverwinter Nights 2.