אחד הפרוייקטים המצופים בעולם הגיימינג והסימולטורים הוא Microsoft Flight Simulator 2020, או בקיצור FS2020. אני אישית מאוד אוהב סימולטורים, אבל זו בהחלט נישה קטנה ששייכת לכמה מופרעים בקצה הרחוק של עולם המשחקנות. ועדיין, FS2020 מצליח לייצר עניין בקרב המיינסטרים של עולם הגיימינג.

חברת מיקרוסופט הודיעה היום כי המשחק ייצא עוד כחודש מהיום, ב-18 באוגוסט, ויכלול שלוש גרסאות: רגיל, דלוקס ופרימיום. ההבדל בין הגרסאות הוא כמות שונה של שדות תעופה ומטוסים זמינים, אך כל הגרסאות יכללו את העולם כולו באופן מלא.

הגרסא הסטנדרטית תעלה $60 ותכלול 30 שדות תעופה ו-20 כלי טיס. גרסת הדלוקס תכלול 35 שדות תעופה ו-25 כלי טיס. גרסת הפרימיום תכלול 40 שדות תעופה ו-30 כלי טיס. עם הזמן אמורים להצטרף עוד שדות ומטוסים. אם לשפוט לפי המשחקים הקודמים של החברה, כמובן שעם הזמן יתווספו מודים ופיתוחים צד שלישי, שמיקרוסופט כבר הודיעה שתתמוך בהם. אנחנו צפויים לראות מגוון של מטוסים, חינמיים ובתשלום, ועוד שדות תעופה בתוכן שמגיע מהקהילה.

Microsoft Flight Simulator 2020 מציג חידוש מעניין: כל העולם (העולם שלנו, פה, על כדור הארץ) יופיע במשחק בצורתו האמיתית על סמך המפות של Bing, ומנוע המשחק ישאב תוכן מהעולם האמיתי.

מיקרוסופט מציגה כאן יכולת מדהימה לבנות עולם אמיתי על סמך מפות ותצלומי אוויר. הם טוענים שכל אחד יוכל למצוא את הבית שלו וכל מקום בעולם יופיע במשחק ברמת רזולוציה של שיחים, עצים ובעלי חיים. בהחלט יתכן שהטכנולוגיה תוכל לשמש לבניית עולמות למשחקים אחרים, שינצלו את הטכנולוגיה הזו יוכלו לבנות מפות ענקיות ומפורטות כפי שלא ראינו מעולם.

Microsoft Flight Simulator 2020

המטוסים ממודלים בפירוט רב, עד לרמת המתג הבודד, עם מכשירי ניווט שלקוחים ישר מהעולם האמיתי. גם שדות התעופה יהיו מפורטים להפליא, עם מגדלי פיקוח וטרמינלים נאמנים למציאות. כל המידע העצום הזה יישלף מהאתר של Bing והוא כולל תוכנות AI חכמות שאמורות לשלוף את המידע מהרשת ולמדל אותו לתוך המשחק בזמן אמת.

עכשיו אתם מבינים למה דרישות המינימום של FS2020 הן 150GB של מקום פנוי ולפחות 20Mgps של אינטרנט כדי להזרים את כל המידע למחשב. הדרישות הגרפיות דווקא סבירות ומדברות על מינימום של GTX970, כרטיס ישן למדי. כנראה שהשרתים של Azure יעשו הרבה מהעבודה בשביל השחקנים.

המשחק נראה כמו הרבה מעבר לסתם עוד סימולטור חדש, מה שמסביר למה הוא מעלה עניין רב כל כך גם מעבר לקהילת טייסי הסימולטורים. הוא נראה כמו ערימה של ניסויים בטכנולוגיות חדשות שיכולות להשפיע על כל התעשיה. מיקרוסופט כבר התחילה בשירותי הזרמת משחקים לענן עם פרויקט xCloud, ויחד עם מנוי ה-Xbox Game Pass היא תציע מעטפת כוללת של משחקים לכולם, בכל מקום.

Microsoft Flight Simulator 2020

כמובן ש-Microsoft Flight Simulator 2020 יהיה גם ב-Xbox Game Pass מהיום הראשון, ולמען האמת ניתן כבר להוריד אותו כעת. הגרסה של Xbox Game Pass תכלול רק את הגרסה הסטנדרטית, אבל אני ממליץ לכולם להתחיל ממנה ולראות אם יאה המשחק בעיניהם לפני שהם רוכשים אותו. למי שאין סבלנות, ניתן כבר עכשיו להזמין את המשחק מאתר החברה.

מי שמעוניין בדיסק פיזי יוכל להזמין אחד דרך חברת Aerosoft, שתמכור עותקים פיזיים בחנויות באירופה בעתיד הקרוב. האם יהיו גם עותקים בחנויות בארץ? איני יודע לומר אך מקווה שכן.

הבקשה הגדולה ביותר מצד הקהילה היא תמיכה ב-VR. מיקרוסופט כבר אמרה שלא תספיק לעשות זאת עד ההשקה אך היא בהחלט תוסיף את זה בעדכונים עתידיים. אנחנו נמשיך לעדכן אתכם ברגע שהמשחק ייצא ולאחריו.

Microsoft Flight Simulator 2020 יוצא למחשב האישי ול-Xbox One ב-18 באוגוסט.