מותג חומרת העל ASUS Republic of Gamers השיק סדרת מחשבים ניידים חדשה בשם RISE BEYOND, עם מעבדי האינטל החדשים וסדרת כרטיסי המסך RTX SUPER של Nvidia. המחשבים החדשים מקפידים על שפה עיצובית משותפת, נקייה וחדשנית.

לפני כשבועיים ערכה חברת ASUS בישראל מסיבת עיתונאים מקוונת בה הוצג קו המוצרים החדש של מותג הגיימינג שלה – ASUS ROG: RISE BEYOND, זאת לאחר שיותר מוקדם השנה ערכה החברה בארץ מסיבת עיתונאים לקו המוצרים הכללי שלה.

סדרת הלפטופים החדשה משלבת בתוכה את דור המעבדים ה-10 של חברת Intel, יחד עם כרטיסי המסך מסדרת ה-GeForce RTX SUPER כדי להביא לשחקן המתנייד את כל מה שהוא צריך בשביל להנות מחווית גיימינג טובה.

כולם גיימרים – ולא מתביישים להודות

על פי ASUS ROG ומחקרים שביצעה, אם בעבר אנשים נטו שלא להזדהות בתור גיימרים, והעדיפו להזדהות על פי סגנון המוסיקה והלהקה אותה הם מעריצים, או על-פי אהדה לקבוצת ספורט כזו או אחרת. הדבר בא לידי ביטוי בדר"כ ע"י לבישת ביגוד, רכישת ציוד וכו'.

כיום, אנשים מעוניינים להחצין את היותם גיימרים. זהו כבר לא טרנד אלטרנטיבי של גיקים במחתרת, אלא משהו שאנשים מעוניינים לציין. אנחנו רואים את זה בתרבות האספנות סביב משחקי וידיאו שונים, בלבוש, בציוד ועוד.

כעת, ASUS ROG מעוניינת לאפשר ללקוחות שלה לעשות זאת, באמצעות עיצוב בולט שמכיל את הלוגו המפורסם של ASUS Republic of Gamers אך בצורה אלגנטית למי שמעוניין בכך. כמובן שמי שרוצה להתפרע – מוזמן.

נקודה חשובה ואף מבורכת שיש לציין – אחוז הנשים הגיימריות נמצא בעלייה מתמדת, וכעת נשים מהוות כ-46% מקהל הגיימרים. הנקודה הזו מצביע על כך שעולם הגיימינג הוא אכן בשביל כולם, ואנחנו מקווים שהדבר יוביל גם לייצוג זהה של נשים בספורט האלקטרוני.

נוסיף על כך שעבור דור ה-Z, כ-91% מהגברים מודים כי הם משחקים, ו-68% אומרים שגיימינג הוא מרכיב בזהות שלהם, על פי מחקר שנעשה ע"י Whisle בפברואר האחרון.

אחוז קהל הנשים מתוך אוכלוסיית הגיימרים העולמית עומדת על כ-46%, לדברי אסוס.

הפועל היוצא מכך שעולם הגיימינג הוא אכן בשביל כולם, הוביל לכך שעולם הגיימינג נמצא בכל מקום. בין אם על גבי המחשב האישי, קונסולות והמובייל ובנוסף – כמעט כל אחד רוצה להיות היום סטרימר. היום הגיימרים הפכו להיות אלו שיוצרים.

אם בעבר, מחשבים שונים היו מיועדים למשימות שונות, היום נדרש מהמחשבים הנישאים להיות ורסטילים ולתת מענה כעמדות עבודה, לפיתוח, יצירת תוכן והסטרמה.

במהלך שנת 2019 עמלה ASUS ROG על הוכחת עליונותה בשוק הלפטופים מבוססי ה-RTX. היא עשתה זאת על ידי שילוב מרכיבים וטכנולוגיות שונות בלפטופים שמכרה: בין אם מסכי 300Hz וזמן תגובה של 3ms, או מנגנוני קירור המתכוננים על ידי מהנדסי החברה, כדי לאפשר לכרטיסי המסך והמעבדים החזקים לתת ביצועים מיטביים.

הדבר הוביל לכך, שהחברה ASUS על כלל טווח המוצרים שלה בקו ה-ASUS TUF וה-ASUS ROG והפכה למובילת המכירות בתחום מחשבי הגיימינג הנישאים ברחבי העולם במהלך שנת 2019.

הטכנולוגיות החדשות של שנת 2020

האנשים בחברת ASUS ROG לא קופאים על השמרים, ואחרי שבדקו את המים בשנה שחלפה, החברה תשלב את הרכיבים החדשים בתחום החומרה ותציג טכנולוגיות שונות כדי להשאיר את המחשבים הנישאים שלה בקדמת חזית הטכנולוגיה.

זה מתחיל בשימוש בקו המעבדים החדש של חברת Intel, עם מעבדי ה-Core i9 מהדור העשירי, וממשיך כמובן על ידי שימוש בדור כרטיסי המסך הנוכחי של Nvidia, סדרת ה-Super של כרטיסי ה-RTX.

כמובן, שמחשבים נישאים נדרשים לתקשורת אלחוטית טובה, וכלל המחשבים בסדרה החדשה מצוידים בכרטיסי רשת אלחוטיים בתקן WiFi 6, כדי להבטיח קצב העברת נתונים.

כלל המחשבים שמגיעים עם מסכים בקצב של 120Hz ומעלה, יעברו ע"י החברה הגדרת "נתוני מפעל" לצבעים (Factory Calibrated Colors). הדבר מבטיח צבע מדויק, ללא השפעות של שונות בפס הייצור. תכונה זו חשובה מאוד לאלו שמשתמשים במחשב הנישא שלהם ליצירת תוכן.

RISE BEYOND
כבר בשנת 2019 ASUS ROG הציגה את מסכי הגיימינג החדשים ללפטופים בקצב רענון של 300Hz, וזמן תגובה של 3 שנ' שישולבו במחשבים החדשים

בתחום קירור הרכיבים, גם כאן החברה ממשיכה לדחוף קדימה ומלבד לשפר את השיטות הנוכחיות לקירור הניידים המתבססות על שינויים בעיצוב שמאפשרים קירור טוב יותר, היא גם תכלול בכל המחשבים הניידים תחליף אחר להולכת חום במקום המשחה התרמית בשם Liquid Metal.

יישום הנוזל מתבצע בתנאי מעבדה במפעל, ובכך מבטיח העברת חום טובה יותר מהמעבד אל גוף הקירור. כיום, בסיטואציה בה מחשבים נישאים נהיים דקים יותר אך חזקים יותר, מוטל על החברות למצוא פתרונות יצירתיים לשמירת הרכיבים בטמפ' עבודה כמו ה-Active Aerodynamic System שנועדה לאפשר זרימת אוויר טובה יותר.

השימוש ב-Liquid Metal Cooling החל לראשונה במחשב ה-Mothership של ASUS ROG, וכעת כלל קו הלפטופים החדשים יעשה שימוש ב-Liquid Metal Cooling.

בתחום ניהול החשמל של המחשב, בעיקר כדי לשמור על אורך חיי סוללה משמעותיים, החברה מאפשרת לכם לכבות את כרטיס המסך, ולעשות שימוש במאיץ הגרפי של המסך בלבד, ובכך לחסוך בחיי סוללה כשאתם לא נדרשים לביצועים גרפיים מרשימים.

כדי לקחת את הדברים צעד קדימה, הלפטופים מצויידים בתוכנה בשם Armoury Crate, שמאפשרת לכם לקבוע פרופילים שונים בהתאם לתוכנה אותה אתם מריצים ובין היתר משחקים. התוכנה יכולה לכבות ולהפעיל רכיבים שונים בלפטופ כמו המאווררים, נטרול מקשים, ניקוי ה-CACHE לפני תחילת המשחק, ועוד. כמובן שפרופילים שמנצלים את מלוא יכולת המחשב יחסלו את הסוללה הניידת מהר יותר, וכמובן יהיו רועשים יותר.

התוכנה גם מאפשרת שימוש ב-ROG Boost, פיצ'ר בו כרטיס המסך מקבל הספק גבוה יותר של 100W ובכך מאפשר לו להגיע לתדרים גבוהים יותר ולתת תוצאות טובות של כ-10% בממוצע לעומת שימוש בהספק של 80W. בהתאם, הדבר ידרוש מכם להיות יותר סמוכים למקור חשמלי זמין.

גם בתחום הטענת הסוללה החברה צועדת קדימה, וכעת הלפטופים מגיעים עם מטען בחיבור Type-C להטענה. כמו כן, כדי להקל עליכם בדרכים, המחשבים ניתנים להטענה גם על ידי מטען קטן ונייד יותר בחיבור קלאסי.

RISE BEYOND
סדרת המחשבים החדשה תכלול יותר מקום להתקני אחסון מסוג M.2 NVMe SSD

בגזרת הזיכרון הוצגו שינויים גם כן, וסדרת המחשבים החדשה תכלול יותר מקום להתקני אחסון מסוג M.2 NVMe SSD. בתחום זיכרון ה-RAM, המחשבים יעשו שימוש בזכרונות מהירים יותר מסוג DDR4 בתדר של 3200Mhz, ובכך לאפשר למחשב לעמוד בדרישות כבדות יותר.

בנושא העיצוב, אם פחות התחברתם לסגנון הצעקני של המחשבים הקודמים, עיצובי סדרת ה-RISE BEYOND מאופיינים בקו עיצובי שקט יותר, אך אם בכל מקרה תרצו להתפרע, תוכלו לעשות זאת בקלות!

RISE BEYOND – הסדרה החדשה שתיקח אתכם למעלה

אז בואו נדבר על המחשבים עצמם, ונתחיל מהחלש לחזק. בעוד שהרשימה ארוכה מאוד, לא נפרט כרגע, ובהמשך כאשר יגיעו אלינו המחשבים לביקורת, תזכו לקרוא עליהם יותר.

מחשבי ה-ZEPHYRUS: לפטופ גיימינג באריזה דקה במיוחד

מחשבי ה-Zephyrus ששמים דגש על אריזה קטנה, קלת משקל ולא פחות חשוב – מהירה, זוכים לרענון כחלק מסדרת RISE BEYOND החדשה. הרענון מתבטא קודם כל בפיצ'רים החדשים השונים, אבל גם מבחינה חיצונית: העיצוב של מחשבי ה-Zephyrus עדין יותר משמעותית. אין תאורת לדים חיצונית על הפאנל העליון של המסך.

תוכלו לבחור בין שני גדלי מסך של 15" ו-17" עם פאנל מסוג IPS מהירים במיוחד. שני המחשבים Zephyrus S15 וה-S17 מצוידים במעבד i7-10875H עם 8 ליבות ו16 תהליכונים. כמובן, שגם בגזרת המעבד הגרפי תוכלו ללכת גם על כרטיס ה-RTX 2080 Super של Nvidia.

ZEPHYRUS RISE BEYOND
מחשבי ה-Zephyrus ששמים דגש על אריזה קטנה, קלת משקל ולא פחות חשוב – מהירה

לאלו מכם שפרקטיות ועיצוב משחקים גורם משפיע יותר, תוכלו לבחור להצטייד ב-Zephyrus M15. מדובר במחשב עם שלדת מגנזיום מחוזקת, בעובי של 18.9mm ובמשקל כולל של 1.9KG. ה-M15 מגיע בשלוש אופציות של מראה חיצוני: שחור מוברש, אפור בוהק ושחור בוהק.

הוא מצויד באותו מעבד כמו שני מחשבי ה-S, אבל בתחום כרטיס המסך רק עם RTX 2070 Super. בתחום שטח האחסון, הוא מגיע עם כונן Dual NVMe SSD בתקן RAID 0. תוכלו לבחור בין שני סוגי מסכים – מסך 4K Adobe RGB, או מסך בקצב רענון של 240Hz וזמן תגובה של 3ms.

מחשבי ה-STRIX: גיימינג בועט יותר וצבעוני יותר

סדרת ה-Strix מתעדכנת אף היא, ומלבד עיצוב בולט וצבעוני יותר, זוכה לפיצ'רים נרחבים וחזקים יותר.

המעבדים הם אותם מעבדים, וב-Strix G15/G17 אמנם יש רק RTX 2070 Super, אבל המחשב תומך ב-WiFi6, ומצויד ב-3 חריצי זיכרון M.2 Dual NVMe SSD. בתחום התצוגה הם מתהדרים במסך בקצב רענון של 240Hz וזמן תגובה של 3ms.

פאלטת הצבעים והעיצוב קצת יותר זעקניים והם כוללים מקלדת מוארת, ותוכלו לבחור בין שלושה צבעים: שחור, כחול-קרח, ואלקטרו-פאנק זעקני במיוחד.

שני מחשבי ה-ROG STRIX SCAR בגדלים של 15" ו17" כבר מצוידים במעבד חזק יותר של אינטל: i9-10980HK. הם מצוידים גם הם בכרטיס מסך RTX Super 2070, אבל המסך מהיר יותר – קצב רענון של 300Hz כדי לאפשר למשתמש תצוגה מהירה וחלקה של המשחקים מהם הוא נהנה.

תאורת המקלדת הפעם מתקדמת יותר, ואתם יכולים להגדיר לכל מקש צבע תאורה נפרד. המחשב גם תומך ב-Keystone 2: מעין DOK נשלף עם מגרעת ייעודית בגוף המחשב, שנועד לאפשר לכם לשמור ולהעביר בקלות את ההתאמה האישית שלכם בין מחשב למחשב.

כמובן, למי שמעוניין בכרטיס מסך חזק יותר, תוכלו ללכת על גרסת ה-2080SUPER של ה-ROG STRIX SCAR 17. כדי לתמוך בכרטיס, המחשב זכה לארבעה Heatsinks המצויידים ב6 צינורות העברת חום כל אחד. הכרטיס יכול להגיע לתדר עבודה של עד 1560MHz בהספק של 150W.

בגזרת העיצוב הוא סולידי יותר משני אחיו הקטנים יותר, אך עבה רק ב1.5mm לעומת ה-Scar 17 הסטנדרטי. הוא מביא את נקודת האיזון בין ה-ROG Mothership המפלצתי וה-ROG G703. הוא קל יותר, רזה יותר וקטן יותר בצורה משמעותית.

ZEPHYRUS DUO 15 – הטוב בשני עולמות?

האנשים מאחורי ASUS ROG החליטו לקחת את הטוב שבסדרת ה-Zephyrus ולאחד אותו עם לפטופ הדגל של חברת האם ASUS – מחשב ה-ZenBoox Pro Duo בעל תצוגת המסכים הכפולה.

התוצאה?

ROG ZEPHYRUS DUO 15 – המסך הראשון של Republic of Gamers עם תצוגת מסכים כפולה. הדבר מאפשר לכם להנות משטח מסך נוסף, מבלי להתפשר על עוצמת המחשב ויכולת הקירור שלו בהתאם.

מבחינת הרכיבים – הוא די זהה לגרסת ה-Super של מחשב ה-SCAR 17. מעבד i9-10980HK וכרטיס מסך RTX 2080 SUPER, ועם כונן אחסון פנימי של עד 2 טרהבייט מסוג Dual NVMe SSD.

אבל במבחינת התצוגה הוא די חריג. נתחיל מהברור – המחשב מצויד במסך מגע בגודל 14" הממוקם מעל המקלדת. המסך עושה שימוש בטכנולוגיות סטרימינג שונות כמו Xsplit, או מתממשק עם אפליקציות גיימינג שונות כמו Overwolf.

המסך הראשי, הסטנדרטי הוא בגודל 15", וניתן לבחור בין שני מסכים – מסך 300Hz מהיר במיוחד או מסך 4K Adobe RGB. כך שבעצם המחשב לא פונה רק אל גיימרים, אלא גם אל יוצרי תוכן שצריכים קשת צבעים מדוייקת. בתחום הקול המחשב מגיע גם עם ESS Sabre DAC לקבלת שמע באיכות גבוה.

בתחום אספקת האנרגיה, המחשב מגיע עם בטריה חזקה במיוחד של 90 וואט-שעה, כדי להחזיק את שני המסכים האלה על הרגליים. בתחום הקירור, מלבד השימוש ב-Liquid Metal Cooling, המסך המשני עולה לזווית קדמית קלה של כ-30 מעלות גם לנוחות המשתמש, וגם כדי לאפשר זרימת אוויר טובה יותר למערכת ה-AAS Plus שמאפשרת קירור אפקטיבי יותר.

ASUS ROG RISE BEYOND - ALL PRODUCTS
הפירמידה שלעיל מציגה את האסטרטגיה שמאחורי לפטופי הגיימינג של ASUS ו-ASUS ROG, על פי תפיסת "RISE BEYOND"

נכון לרגע זה, לא נחשפו מחירי המחשבים החדשים בסדרת ה-RISE BEYOND.

קרדיט לתמונות: יח"צ Asus ישראל.