בכנס Blizzcon 2018 חשפה חברת Blizzard שהיא עומלת על חידוש לאחד המשחקים האיקוניים שלה, Warcraft III: Reign of Chaos. החברה הציגה קדימון סינמטי וקדימון משחקיות שהראה כיצד החברה שיפרה מהותית את הגרפיקה ואת סצנות המעבר והבטיחה ממשק חדש, גרפיקה חדשה ובניה של המערכה מלמטה עד למעלה בהתאמה לעשור השני של המאה ה-21. לכאורה, Warcraft 3: Reforged היה אמור להיות קאמבק מטורף.

סגנון משחקי האסטרטגיה בזמן אמת קצת נדחק בשנים האחרונות וחובבי הז'אנר שמחו לראות תחיה מחודשת של אחד המשחקים שהגדירו את הז'אנר. כמו כן, למשחק שורשים עמוקים במשחק התפקידים מרובה המשתתפים World of Warcraft. למען האמת, חברת Blizzard חייבת את עולמה למשחקי Warcraft בין השאר. ההתרגשות היתה בשיאה, התצוגה בכנס הייתה מצוינת והקהל חיבק את Blizzard, לפחות עד שהכריזו על משחק דיאבלו למובייל.

החברה תכננה להוסיף למשחק עוד חלקים שיספרו על השינויים בעולם של Warcraft בהינתן מה שהתחולל שם מאז יציאת World of Warcraft ב- 2004. עקב דרישת הקהל, הוחלט לא להכניס שינויים בעלילה אלא רק להדגיש את הדמויות שלא קיבלו מספיק יחס במשחק המקורי אך הפכו לאייקוניות בשלב מאוחר יותר כדוגמת Jaina. המשחק, שהיה אמור לצאת בשנת 2019 יצא לביטא סגורה אחרי כנס Blizzcon 2019 ושוחרר בסוף ינואר 2020.

התגובות למשחק Warcraft 3: Reforged היו קשות, ובמידה רבה של צדק. הגרפיקה של המשחק לא שופרה באופן מהותי, סצנות הקישור שנראו מזווית מיוחדת וסינמטית ביום החשיפה לא הופיעו בכלל, ובמקומן הופיעו אותן סצנות מהמשחק המקורי. ממשק המשתמש נותר גרוע כשהיה, ואפילו האפשרות למפות מחדש כפתורים לא קיימת. בעיות איזון בין יחידות לא נפתרו ונשארו כשהיו ובנוסף לכך משתמשים דיווחו על צניחות לא מוסברות ב- Frame Rate ובעיות חיבור לרשת. עוד על כך תוכלו למצוא בביקורת על המשחק.

Warcraft 3 Reforged

בדיעבד, הסתבר שאת כל העיצובים הגרפיים עשתה בשבילם חברה שיושבת במלזיה, ושכל הציפיות של השחקנים למודלים גרפיים מעודכנים התבדו. Blizzard לא תיקנה באגים ישנים ולא טרחה לשים במשחק תמיכה ב- Competitive Ladder כך שלא ניתן היה להתחרות אחד בשני במשחק המשמש לתחרויות במשך שנים רבות.

הם עוד הגדילו ועשו תאימות לאחור, אך במקום לשפר מה שהיה גרוע שם דרסו מה שהיה טוב וכל מי שהיה הבעלים של המשחק המקורי נאלץ לקבל את כל הבאגים ובעיות התקשורת של המשחק החדש. משחקי אונליין לא עבדו ואי אפשר היה לגשת למשחקים שיצרו השחקנים. הייתה קהילה גדולה של שחקנים שבנו מודים למשחק Warcraft 3, המפורסם שבהם Defense of the Ancients שהפך למשחק בפני עצמו, ואת ההמשך שלו DOTA 2. לא עוד.

חשבתם שזה הכל? הו לא. חברת Blizzard החליטה בצעד חריג שהסכם המשתמש מעניק לחברה בעלות על כל הזכויות של תכנים שיוצרים משתמשים כחלק מלקחי DOTA (חברת Blizzard תבעה את חברת Valve על השימוש ב- DOTA והגיעה איתה לפשרה בשנת 2012). הצעד הזה אומר שכל משחק, תוכן, תוספת או רקע שמיוצר על ידי כל אדם שייך בבלעדיות לחברת Blizzard, בניגוד לעבר ששם למשתמשים היתה בעלות על התכנים. הזכות השייכת ל- Blizzard היא לא רק על היכולת להרוויח כסף מהתכנים הללו אלא גם לזכויות היוצרים על המשחק, כך שהחברה אפילו לא צריכה לתת קרדיט למי שמפתח תוכן למשחק. הדבר הזה עלול לגרום לשחקנים לא לפתח תוכן למשחק, נקודה שמאוד חשובה בעיני שחקנים ומייצרת את התרבות סביב התכנים של החברה.

השחקנים הגיבו בזעם רב. זה התחיל בציון של 0.5 באתר הדירוג Metacritic, הציון הכי נמוך אי פעם למשחק. אנשים דרשו לקבל את כספם בחזרה שכן שילמו על המשחק כ- $40 בעבור חידוש של משחק ישן. הרשת לעגה לחברה בפרפרזה על שם המשחק, Warcraft III: Refunded, אך מדיניות החברה אוסרת על החזר כספי אחת שהשחקן נכנס אל המשחק בפעם הראשונה והשחקנים לא יכלו לקבל את כספם בחזרה.

שחקנים יצירתיים מצאו מדינות וחוקים שכופים על החברה להחזיר את הכסף והיא בתורה חסמה משתמשים שעזרו לשחקנים לבקש את כספם בחזרה. חסימת אנשים וסתימת פיות ברשת הקפיצה שוב את השחקנים בעודם נזכרים בהשתקה של Blitzchung.

Blizzard מצידם הוציאו מכתב ובו הם מתנצלים על כך שהחוויה לא עמדה בדרישות השחקנים. הם טענו שבעיות התקשורת היו רק לתחילת ההשקה ושסצנות המעבר רצו לשמור על הרוח המקורית של המשחק. נשיא Blizzard התנצל בשיחת משקיעים ואמר שהם לא עמדו בסטנדרט שציפו מעצמם, ושהם ימשיכו לפעול לטובת המשחק והקהילה. כמו כן, החברה הודיעה כי תרשה לכל אחד לקבל החזר כספי על המשחק ללא קשר לכמות השעות ששיחק בו.

Warcraft 3 Reforged

אני אישית מוצא את התשובה רפה ומתחמקת, ומקווה כי החברה אכן תעמוד בכל הבטחותיה למשחק הזה שיכל היה להיות כל כך טוב בעבור כל כך מעט עבודה מצידם. You had one job.

מניות החברה המשולבת Activision – Blizzard הגיבו ביומיים שלאחר ההשקה בירידה של יותר מ- 4%. המניה תוקנה לאחר מכן בשל התוצאות הכספיות של חברת Activision  וההצלחה של Call of Duty.

אני מקווה שנזכה לראות את Warcraft 3: Reforged עובר את כל התיקונים הנדרשים, ואני מקווה שחברת Blizzard תסיק מסקנות מהסאגה הזו. בכל מקרה נמשיך לעדכן אתכם בהתפתחויות.