היום בפינתנו "נתונים מרשימים בקנה מידה אפי", המשחק הפופולרי Call of Duty: Modern Warfare חצה את רף ההכנסות של מיליארד דולרים. מעבר לכך, המשחק רשם 500 מיליון שעות משחק ב-300 מיליון משחקים. הנתונים הללו הופכים אותו לאחד הכותרים הפופולריים ביותר בהיסטוריה של המותג, ולהצלחה הכי כבירה של המותג מאז 2012. המכירות גברו על Call of Duty: Black Ops 3 ואף על Call of Duty: WW2.

המשחק Call of Duty: Modern Warfare הוא חידוש לכותר הפופולרי מ-2007, והוא הגיע להישג המרשים הזה בתום חמישים ימים ממועד השקתו. בממוצע, מדובר על כ- 10 מליון שעות משחק ליום שזה נתון מדהים. חברת Infinity Ward בהחלט יכולה לטפוח לעצמה על השכם – המשחק חצה את קו 600 מיליוני הדולרים כבר בסוף השבוע הראשון להשקתו וזכה לכמה תארים מכובדים כגון משחק ה-Premium הנמכר לשנת 2019, סופ"ש הפתיחה המוצלח ביותר בתולדות Activision במכירות הדיגיטליות ואף ההשקה החזקה ביותר של Call of Duty למחשב אישי אי-פעם.

לצד נתונים מרשימים אלו, Call of Duty: Modern Warfare הגיע עם לא מעט בעיות במצב המולטיפלייר שלו, מפות מעטות ושלל באגים הקשו על חווית המשחק בהתחלה. חברת Infinity Ward לא שקטה אל שמריה והוציאה טלאים רבים, הוסיפה מפות ועדכנה את המשחק באופן מסיבי.

אבל אם יש נתון שבאמת הדהים אותי, זה שכמות שעות המשחק המצטברת שוות ערך לF- 57,000 שנה בתוך פחות מחודשיים. אני אתן לזה לשקוע לרגע; אנשים שיחקו במשחק הזה במצטבר למעלה מ-57,000 שנה! כוח האדם שהושקע במשחק הוא אדיר, עם כמות עיבוד נתונים מטורפת כפועל יוצא.

תכונת ה-Cross-Platform אשר הוטמעה במשחק היא אחת הסיבות להישג הזה; בשל אפשרות זו הקיימת במשחקים אחרים (ולראשונה בסדרה), שחקני קונסולות ושחקני מחשב יכולים לשחק יחד, ללא הפרדה. זה מוביל למאגר שחקנים גדול יותר שלא מוגבל רק ל-PlayStation או רק למחשב, ומאפשר שידוכים רבים יותר למשחק ובכך גם כמות משחקים גדולה יותר. דבר נוסף, החברה בנתה מערכת התאמה מבוססת כישורים (Skill-Based Matchmaking) המתאמת בין הרמות השונות של השחקנים ומנסה לייצר קרב מאוזן יותר, שאין בו פער גדול בכישורי השחקנים.

אמנם הכריזו שכדי לפתוח את האפשרות לראות את יחס הרג/מוות תצטרכו לשלם ובנוסף, ה-Battle Pass הראשון שיצא הוא חינמי בחלקו ועל תוכן מסוים בו תצטרכו לשלם, אך המשחק עדיין מספק תוכן רב בחינם, שזו עוד נקודה לזכותו.

ההצלחה של Call of Duty: Modern Warfare מחזירה אותי לשנת 2012 לכותר Black ops II שזכה להצלחה כבירה גם במובן הקופתי; הוא חצה את רף מיליארד הדולרים תוך 15 ימים בלבד, והגיע למכירות של למעלה מ-24 מיליון עותקים. אני מקווה ש- Call of Duty: Modern Warfare יצליח לשחזר את ההצלחה הזו ומאמין שבעתיד נראה כותר המשך לסדרת Modern Warfare לאור נתונים אלו.