אוזניות ASUS ROG Strix Go 2.4 מציעות סאונד מעולה בעיצוב פשוט, נוחות ארוכת טווח, קומפקטיות ופונקציונליות מרשימה. אבל אם אתם בונים עליהן דווקא לשימוש עם הסמארטפון, תוודאו שיש תאימות.

את אוזניות ASUS ROG Strix Go 2.4 ראינו בכנס Gamescom 2019, שם שיווקו לנו אותן כאוזניות עם תמיכה מלאה לקונסולת Nintendo Switch. בעידן שבו הקונסולה נמצאת בשוק כבר לא מעט זמן, כבר נמצאו פתרונות רבים לסוגית השמע האלחוטי, לרבות מתאמי Bluetooth למיניהם, אבל אני חייב לציין שהאוזניות האלה הן עולם אחר לגמרי.

אל תסתכל בקנקן

במבט ראשון, לא נראה שהאוזניות הן משהו מיוחד. העיצוב שלהן פשוט למדי; האוזניות עשויות בצורה אובאלית שמתלבשת בצורה נהדרת סביב האוזן. המיקרופון מתחבר ומתנתק בקלות מצידן השמאלי ומאפשר מראה אסתטי יותר למי שבוחר להשתמש בהן בדרכים.

בניגוד ל-ASUS ROG Strix Fusion, באוזניות האלה אין ממשק מגע. במקום זאת, ה-ASUS ROG Strix Go 2.4 מגיעות עם כפתורים רגילים הממוקמים בצד שמאל של האוזניות. הכפתורים כוללים מתג הדלקה וכיבוי, כפתור המאפשר מעבר בין שירים או עצירת הניגון וכן גלגלת קפיצית להגברת והנמכת השמע. מצד ימין נמצא חיבור Type-C המיועד להטענת האוזניות.

הקשת של ASUS ROG Strix Go 2.4 מרופדת היטב בחלקה העליון, בסוג הריפוד ממנו עשויים ריפודי האוזניות. מבנה זה שומר על חלקי הפלסטיק של הקשת הרחק מהראש ומונע חיכוכים ומגעים מיותרים ולא נוחים. האוזניות בעלות גימור נעים למגע ולעין, ששומר על פשטות אך דואג להראות כי לא מדובר במוצר זול.

עיצוב האוזניות מאפשר להן להתקפל לצורה קומפקטית במיוחד ולהתאים לנרתיק הקשיח המגיע איתן. הנרתיק מעוצב בצורה אובאלית ושטוחה, חסכוני מאוד במקום וקל להכניס אותו גם לתיק עמוס יחסית. הוא שיפור משמעותי לעומת נרתיק לסט אוזניות אחר שלי, כפי שתראו בתמונה. הנרתיק מכיל גם מקום מיוחד לדונגל הייעודי ולכל המתאמים, הכבלים והמיקרופון מבלי לוותר ולו לרגע על קומפקטיות.

האוזניות נוחות גם בשימוש ממושך, והעובדה שהן ממש קלות (290 גרם) בהחלט תורמת לכך. הייתי איתן במהלך חמש שעות ברצף והשימוש כלל משחק, מעבר בין חדרים בבית תוך שמיעת מוסיקה, ריקוד קליל ואפילו בישול, ולא הרגשתי צורך להוריד אותן. לצורך ההשוואה, אני לא מסוגל להיות יותר משעה ברצף עם האוזניות של ה-Playstation 4 שלי, Gold Wireless.

פונקציונליות שנשמעת מעולה

השמע דרך האוזניות נהדר, ולא היה צורך להתחבר קווית על מנת לחוות איכות סאונד משובחת במשחקים, סרטים וקטעי מוסיקה להם האזנתי. ביחוד התרשמתי מהסאונד במשחק Horizon Zero Dawn שם קיבלתי תחושה אימרסיבית ועוטפת, אפילו שהן לא מוגדרות כאוזניות סראונד.

אבל לדעתי השמע ממש לא העיקר באוזניות ASUS ROG Strix Go 2.4, אלא הפשטות שבה הן מתחברות לכל ממשק. כבר הזכרתי שקיים לאוזניות דונגל ייעודי עם חיבור Type-C. מספיק לחבר אותו לקונסולת הסוויץ' ולהדליק את האוזניות ומיד תוכלו לקבל חווית שימוש מלאה ונוחה, בלי התאמות ובלי מאמץ.

אם חשקה נפשכם לשחק במצב נייח, אין שום בעיה – ניתן לחבר את הדונגל למתאם Type C to Type A שמגיע עם האוזניות, ואת המתאם לחבר לשקע ה-USB בתחנת העגינה של הסוויץ'. המחשבה שמאחורי זה מראה שאסוס לקחו בחשבון שבסוויץ' לא משתמשים רק במצב הנייד וטוב לראות שהם יודעים להתחשב ולחשוב על חווית משתמש מלאה.

לא חוויתי בעיה ולא נדרשתי להתקין שום דרייבר גם כאשר חיברתי את האוזניות למחשב ול-PlayStation 4, וזה מקיים את הבטחת התאימות אותה ASUS הבטיחה במפרט הטכני. אולם, כאשר ניסיתי את האוזניות גם על מכשירים ניידים (שגם להם אמורה להיות התאמה) גיליתי שייתכן ולא כל מכשיר יתמוך באוזניות; במכשיר מסוג One Plus 6 האוזניות לא זוהו בעוד במכשיר מסוג Galaxy S9 לא הייתה בעיה והאוזניות תפקדו נהדר.

חוויה ארוכה ללא תקלות

אוזניות ASUS ROG Strix Go 2.4 מספקות את הסחורה ומבטיחות שמע מעולה לזמן רב. זמן הסוללה המקסימלי הוא כ-25 שעות לאחר טעינה מלאה, ונכון לכתיבת ביקורת זו הגעתי קרוב ל-12 שעות האזנה ללא התראה על סוללה נמוכה. הטווח האלחוטי היה מספיק רחב כך שאוכל להסתובב ברחבי הבית ללא קטיעת השמע או ירידה באיכותו.

המיקרופון המובנה שבאוזניות הספיק בשביל לקלוט בצורה יעילה פקודות קוליות שנתתי ל-PlayStation 4, והמיקרופון שמתחבר אליו מסנן רעשי רקע בצורה יעילה וטובה, בהחלט מספיק לגיימרים במשחקי רשת רבי משתתפים ואפילו לסטרימרים. לעומת זאת, לא הייתי ממליץ להקליט קטע שירה או דיבור מקצועי דרכו, היות ובמקרה זה ביטול הרעשים יכול להיות נגדכם ותאבדו תדרים שהייתם רוצים שישמעו.

ניכר כי אוזניות ה-ASUS ROG Strix Go 2.4 מתאימות בעיקר לאנשים הנמצאים בדרכים, החל מהעיצוב הקומפקטי דרך זמן הסוללה הארוך ועד קלות החיבור לממשקים ניידים.

הערכת המחיר שלהן, נכון לעכשיו, היא כ-210$, ויש בטווח המחירים הזה אוזניות רבות ומגוונות. אם החלטתם ללכת עליהן, תוודאו שהמכשיר הנייד שלכם אכן תומך בהן כדי שתקבלו חווית ניידות מלאה.

אוזניות ASUS ROG Strix Go 2.4 סופקו על ידי ASUS ROG ישראל.