לפני כשבוע נפגשו מפתחים של CD Projekt RED, החברה שמפתחת את המשחק Cyberpunk 2077 עם הקהילה בבר בפולין. היו שם אוכל ומשקאות בסגנון המשחק, יחד עם חידון של משחקי החברה שמפיתחה גם את סדרת וויצ'ר.

טוב טוב, זה לא מעניין אתכם. בואו נעבור לשלב השאלות והתשובות שהציג הקהל שנכח במקום, למפתחים בנושא Cyberpunk 2077. משתמש רדיט בשם Shavod אגר אותן במקום אחד, ויש שם כמה תובנות מעניינות.

אורך המשחק

כשהמפתחים נשאלו לגבי אורך המשחק, הם ענו שהוא יהיה קצר יותר מ The Witcher 3: Wild Hunt, אך יפצה על כך עם Replayability – ערך משחק חוזר – גבוה. כלומר, יהיה ניתן לחזור למשחק שוב ושוב בסגנון שונה או בחירות שונות, שיובילו לאירועים ותוכן חדש שהשחקן לא נחשף אליהם בפעם הראשונה.

בנוסף, CD Projekt RED אמרו שהם מדדו את אורך המשחק רק דרך הקמפיין הראשי והמשימות הצד הגדולות. זה לא כולל מפגשים קיימים ומשימות קטנות יותר, שבוודאי יספקו עוד כמה שעות.

האפשרות להמשיך לשחק אחרי שהמשחק נגמר והקרדיטים עלו הוא ניואנס ידוע במשחקים של CDPR וכנראה יחזור גם ב-Cyberpunk 2077. הם מבטיחים שזה יבוצע באופן מאוד מיוחד, ומשאירים לנו השחקנים לגלות את זה כשייצא המשחק.

משימות צד

בכלל בנושא משימות הצד, ישנה קפיצה גדולה לעומת The Witcher 3. בוויצ'ר, טיילנו במעין קו ליניארי שממנו מתפצלים מעט ענפים שבסוף מתכנסים יחד. ב-Cyberpunk 2077 הסיפור הרבה פחות ליניארי עם הרבה יותר ענפים שמתפצלים ומשתלבים אחד בשני שוב ושוב לאורך המשחק.

Cyberpunk 2077 Pacifica

זה אומר שלמשימות צד יהיו משימות המשך שיתחברו למשימות צד אחרות ואפילו לסיפור הראשי, וישפיעו יותר על הקמפיין מאשר במשחקים הקודמים של הסטודיו. עם כל כך הרבה הפתצלויות והשלכות, המפתחים טוענים שכל ריצה דרך המשחק תהיה מאוד שונה. אם כל התיאור הזה נשמע קצת מבלוגן ולא ברור, זה כנראה בגלל שהאירוע התרחש בבר עם שתיה חופשית…

דמויות ודיאלוגים

ל-V, הדמות הראשית שאיתה תשחקו, יהיו כמה שיפורים בסיסיים שאיתם תתחילו, ובמהלך המשחק תוכלו להתקין תוספות קיברנטיות נוספות. שיפורים אלה יתאפשרו רק במקומות ספציפיים, אצל מומחים שנקראים Ripperdocs, או רופאים-מרטשים. מודולים שמתלבשים על חומרת הסייבר שלכם תוכלו להרכיב ואף ליצור בעצמכם. למשל, כדאי להתקין את הלהבים המגניבים האלה שראינו בטריילרים, תצטרכו לבקר אצל הרופא הטוב. אבל אחרי זה תוכלו לחליף ולשדרג את הלהבים לגרסאות שונות מתי שתרצו.

בנוסף ללהבים, הוזכרו שיפור שנותן לכם לזוז מהר כמו חברי כנופיית The Animals שראינו באחד הוידאוים (מצורף פה למטה), וכזה שמתרגם אוטומטית את כל השפות שתשמעו בעולם סביבכם. בהתחלה יהיה לכם מתרגם אוטומטי פשוט, ויהיו דיאלטקים שלא תבינו עד שתשפרו אותו.

אם כבר מדברים על שפות ודיבורים, אז בואו ניגע רגע במכניקה די מעניינת. במהלך המשחק, אם תשתהו במתן תגובה לדיאלוג תתחילו לקבל הערות חסרות סבלנות ממי שאתם מדברים איתו. אבל יהיו מקרים בהם להשתהות כזו תהיינה השלכות רציניות יותר. למשל, דיאלוגים עם דמויות מרכזיות כמו Royce ו-Dum Dum, שם להשתהות במענה עלולות להיות השלכות על המשך המשחק.

שלל "חסר ערך"

המפתחים התייחסו גם למה שכותב קרא לו "שלל חסר ערך." הם ציינו שהדמויות אכן ימצאו ויסחבו שלל כזה, אבל למרות שאין לו שום ערך משחקי (הוא לא משפר את הדמות או נותן לכם איזה בונוס מיוחד), הדמות שלכם כן תראה בו ערך רגשי.

זו דרך לתת עומק לדמות, והיא תשמור חפצים כאלה רק כסנטימנט.

עולם סייברפאנקי

כל המקומות במשחק יהיו פתוחים לשחקן ללא קשר לבחירות שיעשה, אך חלק מהמקומות ייפתחו רק בסדר גודל מסויים, שכן תלוי בבחירות השחקן. כלומר, יכול להיות מצב בו נוכל להיכנס לבניין, אך לא כל החדרים יהיו פתוחים בפנינו אם עצבנו אנשים מסויימים לפני כן. אבל יכול להיות שבמקום אחר יפתח יותר בעקבות אותן החלטות. זו עוד דוגמא מצוינת לכך שיהיה אפשר לשחק את Cyberpunk 2077 פעמיים ועדיין לגלות מקומות חדשים, מה שממש מעולה. אפילו הדירה של V תיראה שונה בהתאם לבחירות שנעשה.

מכניקת כלי הרכב תהיה ריאליסטית באופן יחסי למשחקים אחרים, אם כי לא תגיע לרמה של סימולטור. מרוצי המכוניות במשחק יהיו מעבר לסתם מרוץ ויכללו אלמנטים "סייברפאנקיים".

Cyberpunk 2077 cars

מכניקת יום ולילה תהיה קרובה למציאות ככל שניתן, הרחובות יהיו פחות הומי אדם בלילה, אבל מקומות אחרים יותר, וחלק מהסצנות ישתנו בהתאם לשעה. למזג האוויר לא תהיה השפעה על המשחקיות (השתלים שלכם לא יתקצרו בגשם) אך הוא ישמע את הסביבה: אנשים ישלפו מטריה בגשם, או יחפשו מקום להסתתר תחתיו.

הקטעים הסינמטיים מובנים במשחק בצורה הרבה יותר דינאמית ולכן היתה בעיה לחתוך קטעי מעבר. אבל המפתחים טוענים שהם מצאו דרך טובה לעבוד סביב זה, אך נצטרך לראות זאת בעצמנו.

CD Projekt RED הולכם להשתמש בטכנולוגיית ה-Ray Tracing לא רק עבור תאורה, אלה גם עבור צליל. זה אומר שצלילים יושפעו מהמיקום של השחקנים, החומרים שסביבם ומכשולים שבינם לבין מקור הצליל. לי אישית זה נשמע ממש מגניב.

לסיכום יש כאן לא מעט תשובות על שאלות מעניינות שנשאלו, אני מניח שכולנו נדע את התשובות להכל ב-16 באפריל 2020, כש-Cyberpunk 2077 ייצא לחנויות.