מכל המשחקים שראיתי ב-2019 Gamescom, יש בודדים שהשאירו עלי רושם, ו-Roki הוא בהחלט אחד מהם. מהשניות הראשונות של הדמו בכנס כבר היה לי ברור שיש כאן משהו מיוחד, בין אם זה בזכות האיור, האנימציות או העיצוב הנרטיבי של המשחק.
לא יצא לי להתרכז יותר מדיי בסיפור כששיחקתי ויותר התמקדתי במשחקיות יחד עם המפתחים. מה שחשוב היה לדעת זה שהמשחק מבוסס על פולקלור סקנדינבי ומבחינת סיפור אנחנו משחקים ילדה בשם Tove אשר יוצאת למסע בכדי להציל את המשפחה שלה.
המסע של Tove לוקח אותה למקומות מוזרים ומיוחדים ביערות והרים מושלגים. לאורך המסע אתם תפגשו כל מני יצורים ומפלצות שיצטרכו את העזרה שלכם (או לא).
בדמו אני נתקלתי בטרולית עצובה מתחת לגשר שתקועה לה חרב בכתף. לעזור לה דרש ממני להסתובב באיזור ולחשוב על דרך להוציא את החרב מהכתף שלה. המשחק Roki לוקח השראות ממשחקי Point and Click, אז תוכלו לצפות ליותר דיבורים ואינטרקציה עם אלמנטים שונים בעולם, ופחות קרבות או אקשן ללא הפסקה.
כתבתי על זה טיפה בהתחלה – Roki פשוט נראה מצויין. המשחק מעוצב בגרפיקת פוליגונים וכל העיצוב הויזואלי הוא בשכבות. מה שמאפשר למשחק להראות מצויין גם על המחשב וגם על ה-Switch מבלי לפגוע בביצועים כלל.
מה שמאוד הרשים אותי זה הפרטים הקטנים, כמו הבעות פנים של Tove כאשר משהו מפתיע אותה, או האף הענק של הטרולית שמתנדנד מצד לצד כשהיא מזיזה את הראש. העיצוב הנרטיבי מודע לעצמו, ככה שאם אתם עושים לדוגמא פעולה שחוזרת על עצמה, Tove תגיב בהתאם ולא פשוט תחזור על אותה אמירה שוב ושוב.
כשהסיפור מתפתח בצורה טובה והאיור והאנימציות נראות מצויין אז המשחק מצליח להעביר הרגשה מאוד טובה כשמשחקים בו.
Roki צפוי לצאת בסוף השנה והוא בהחלט אחד המשחקים שאני יותר ממחכה לחזור לשחק בו.