Anthem היה אחד המשחקים המצופים ביותר של תערוכת Gamescom 2018, ולמרות שלא זכינו לשחק אותו בעצמנו, היינו ברי מזל מספיק בשביל להכנס ולראות את המשחקיות שלו בשידור חי.

במובנים רבים, המשחק נראה שונה והרבה יותר מעוגן במציאות כשצופים במשחקיות בשידור חי. הדמו של Anthem ב-Gamescom היה אותו אחד שראינו ב-E3, אבל כעת הוא משוחק על ידי שחקנים אמיתיים, ללא תסריט כתוב מראש.

הדמו מתחיל עם מספר דיאלוגים ולאחר מכן כל שחקן בוחר את חליפת השריון שלו. הטנק המהלך הענקי שעליו אתם רוכבים עוצר, והשחקנים קופצים ממנו וטסים ממנו במהירות כדי לחקור את הסביבה שלהם.

המשחק מאפשר לשחקן לעוף לאיפה שירצה. הוא יכול לרחף במקום, או לעוף לאן שהוא מסתכל, כל אלה עם שליטה אינטואטיבית וממשק נוח. ראינו את אחד השחקנים עף מתחת למפל מים, מה שהראה לנו את היכולות של מנוע ה-Frostbite 3. המנוע הזה הוא אחד האהובים עלינו, במיוחד לאחר שראינו מה הוא יכול לעשות במשחק Star Wars Battlefront 2 ועכשיו, בדמו של Anthem. בנוסף, יש הרבה חיות בר מסביב, אך לא ניתן לבצע איתן אינטרקציה מורכבת, לפחות לא בדמו.

היוצרים מסבירים שבמשחק המלא תהיה את אותה כמות סיפור ותוכן כמו שלמדנו לצפות מרוב משחקי Bioware, ואנחנו מקווים מאוד שהמשחק הזה יהיה פנטסטי כמו פרויקטים אחרים שלהן כמו טרילוגיית Mass Effect והמשחק Knights of the Old Republic. בנוסף, המשחק יתמקד פחות ברומנטיקה ויותר בחברויות, דבר חדש ל-BioWare.

Anthem גיימסקום

בדמו הקבוצה יוצאת לטריטוריה של ה-Scars כדי למצוא שריד עתיק ולכבות אותו לפני שהוא הופך לסכנה לאיזור. זמן קצר לאחר מכן מתחיל קרב יריות בביצורים שבפתח המערה. המשחקיות עצמה דומה מאוד למשחקי יריות אחרים במהות שלה, עם מד חיים ותחמושת לאיסוף, ועם נשקים רבים ורימונים לכל אחד מה-Javelins.

הקבוצה טסה במורד מצוק ונכנסת במהירות למערה תת מימית כדי לחקור אותה. ברור מאוד שלמפות במשחק יש דגש חזק על בניה לגובה. כאשר החבורה יוצאת מהמים, היא מוצאת את עצמה במערה מלאה במוקשים. ה-Colossus שבחבורה משתמש במגן שלו כדי להפעיל אותם ולהוציא אותם.

לאחר מכן הקבוצה מגיעה לאיזור בשם Monument Valley, וצריכה להלחם בקבוצות יריבים בשלל איזורים שונים כדי לאסוף "הדים" כדי להשתיק את השריד. זוהי הזדמנות טובה לשחקנים לצבור הריגות ולטעון את ההתקפה האולטימטיבית שלהם. אנחנו רק זכינו לראות את ההתקפה האולטימטיבית של ה-Ranger Javelin, שמאפשרת לשחקן להינעל על מספר אויבים ולשחרר מטח טילים.

ראינו את ההתקפה הזו בטריילר החשיפה, ובאותו זמן, ההתקפה הזו נראתה מעט חזקה מכדי שתוכל להיות מהלך רגיל. נחמד לדעת שזו התקפה מיוחדת שמשמשת למטרה טקטית, ולא משהו שאפשר להשתמש בו בתדירות גבוהה.

Anthem גיימסקום

במהלך הקרב הארוך הזה הלוחמים נתקלים באוייב חדש אשר מחזיק מגן גדול. נראה שכדי לנצח את האויב הזה, מספיק לאגף אותו, והוא לא מצריך התקפות מתוחכמות כדי להפיל אותו.

למרות זאת, הקבוצה משתפת פעולה ומשלבת את הרימון המקפיא של ה-Ranger Javelin עם יריות של ה-Colossus Javelin כדי לבצע קומבואים קטלניים. הקומבואים האלה חיוניים לשיתוף פעולה טוב, ומאפשרים לשחקנים לגרום להרבה נזק.

בסופו של דבר הקבוצה מביסה את האויבים המפוזרים ואוספת את ההדים האחרונים כדי לכבות את השריד. מקטע זה, הם עוברים למערה קרובה, שממנה הם מזהים אות חריג. שם הם נלחמים בקרב עם המוני יצורים דמויי עכביש.

הדמו קופץ קדימה ואנו מגיעים לאיזור הנקרא The Hive ממש מול גופה של עכביש מת. לאחר מכן הבוס Swarm Tyrant מופיע – יצור שלא ראינו ב-E3. מהמעט שראינו, הבוס נראה כמו יריב גדול שפשוט סופג הרבה מאוד נזק, ולא תוקף בדרכים מיוחדות או מהווה איום משמעותי על השחקנים. זה יכול לשנות בשלבים מאוחרים יותר של הבוס, אבל בגלל שראינו מעט מאוד מהקרב הזה, איננו יכולים לשפוט אותו במלואו.

Anthem גיימסקום

ובכך נגמר הדמו של Anthem ב-Gamescom. המשחק נראה הרבה יותר מעוגן במציאות, והרבה פחות כמו אב טיפוס עם אירועים מתוסרטים ומשחקיות מתוכננת מראש כמו שראינו לראשונה לפני חודשיים. עם שחקנים אמיתיים ששולטים ב-Javelins, המשחק נראה כמו משהו שבאמת שווה להתרגש לקראתו.

אנחנו עדיין לא יכולים לדמיין כמה טוב המשחק יעבוד במצב של שחקן יחיד, מאחר והשחקנים צריכים לכסות הרבה חזיתות ולהילחם בהרבה אויבים בו זמנית. אנחנו מקווים ש-BioWare יחליטו להראות לנו את ההבדל בין משחקיות בקו-אופ אל מול משחקיות בשחקן יחיד בדמואים עתידיים, מאחר והמשחק בינתיים מתרכז מאוד בקו-אפ בשלב זה.

Anthem עתיד לצאת ב-22 בפברואר 2019 ל-PC, PlayStation 4 ו-Xbox One.