בשקט בשקט, Microsoft יצאה אתמול בהכרזה, שאמנם ייתכן וחלפה לכם מתחת לרדאר, אבל היא לא פחות ממהפכנית! על פי ההודעה של Phil Spencer, ראש חטיבת Xbox ב-Microsoft, שירות ה-Xbox Game Pass שהושק באוגוסט 2017 וסיפרנו לכם עליו כאן כבר בסוף חודש מאי, יכלול מעתה כותרים עם השקתם, ולא רק לאחר שעבר זמן מה מאז השקתם. אמנם, כאשר השירות הושק הוא לא היה הראשון בשוק (קדם לו שירות ה EA ACCESS של חברת Electronic Arts וה-PS Now שהציג כותרים לא רלוונטים בזמנו), אך כמות המשחקים שהכיל בעת השקתו הייתה משמעותית – קרוב ל100 כותרים, ומאז בכל חודש התווספו מספר משחקים נוספים. העלות החודשית זולה אף היא: כ10 דולר בלבד לחודש (ויש מבצעים מדי פעם של חודש ראשון בדולר, ועוד). מגזין Forbes כינה את השירות כ"נטפליקס של המשחקים", ולא בכדי.

כעת, בדומה לכך ששירות Netflix התחיל כספריית סדרות, ולאחר מכן ביצע קפיצת מדרגה והפך לחברת הפקות של סדרות חדשניות, כעת שירות ה-Xbox Game Pass מבצע את קפיצת המדרגה שלו, בצורה שתביא בשורה חדשה לעולם משחקי הוידיאו, ותחסוך לכולנו המון כסף! אגב, לאלו מכם שלא מכירים את השירות – נספר כי הוא אינו שירות Streaming של משחקים(בו אתם חייבים לשחק אונליין), אלא ספרייה שבה אתם בוחרים איזה משחק להוריד מתוך ההיצע, המשחק מותקן על הקונסולה, וכל עוד אתם מנויים לשירות – תוכלו לשחק בו. בנוסף, במידה ותרצו – תוכלו לרכוש את המשחק במחיר מוזל. בספטמבר אגב, השירות הפך גלובלי, והפך לזמין באופן רשמי גם בישראל. 

כעת, השירות יכלול לא רק משחקים "ישנים", אלא כותרים חדשים ביום השקתם! מעתה, כל משחק שהוא אקסלוסיבי ל-Xbox (ניתן לומר שגם אקסלוסיבי ל-Windows Play Anywhere), יהיה זמין ביום השקתו גם בשירות ה-Xbox Game Pass. המשחק הראשון שיהיה זמין בצורה כזו יהיה Sea of Thieves, שיהיה זמין ב-20 למרץ(אגב, למקרה שלא ידעתם, הבטא הסגורה למשחק נפתחה למי שהזמין אותו מראש). יחד אליו יצטרפו State of Decay 2 ו-Crackdown 3, אבל לא רק – Phil ציין שכל המשחקים העתידיים יהיו זמינים אף הם כמו Halo, Forza וכמובן Gears of War. בחשבון פשוט אם כותר Triple A עולה כ-50 דולר למשחק, באותו סכום כספי של רכישת שלושת המשחקים שכבר הוכרזו, תוכלו לרכוש מנוי ל15 חודשים של Xbox Game Pass. בנוסף, כעת ניתן יהיה לרכוש את המנוי בחנויות פיזיות באמצעות כרטיסים משולמים מראש.

כיצד יגיבו שאר השחקניות בשוק למהלך של Microsoft? רק הזמן יגיד. זה כבר זמן מה ששחקנים מביעים את מורת רוחם ממודלי המוניטיזציה השונים במשחקי וידיאו, ואת האבולוציה בהתאם לרוחות השוק – בעבר חבילות הרחבה שהצדיקו את המחיר ולרוב יצאו שלא בתכנון מראש, ובהמשך DLC ו-Season Pass שהכילו תוכן שהיה ברור לכולם שהיה כבר זמין ביום ההשקה ועלה כמו המשחק עצמו, ולאחרונה ה-Loot Boxes, שהשיא היה עם EA, Dice ו-Star Wars: Battlefront II, כשמנגד אנו רואים עוד ועוד מכירות כסאח תקופתיות שונות שהתחילו ב-Steam וכעת ניתן למצוא גם ב-Xbox וגם ב-PS.

State of Decay 2 Fight