בעוד הסיפור של קורבו ואמילי מגיע לסופו ב-Dishonored 2, הסדרה ממשיכה הלאה בחקירת האנשים והמקומות השונים באימפריה שבה מתרחשים המשחקים. אולם לפני שנסגור את הספר על Dunwall ו-Karnaca, נותר לנו עוד קצה עלילה אחרון – ה-Outsider: הדמות המסתורית בעלת כוחות אלוהיים שנתנה לדמויות איתן שיחקנו את כוחותיהם המיסטיים.

הפעם נזכה לשחק בתור הדמות בילי לורק (Billie Lurk), מתנקשת עם כוחות מיסטיים אשר מטרתה היא בדיוק מה שכתוב על העטיפה – לסגור את הגולל על ה-Outsider, אשר נטייתו להתערב בעולם האנושי בדרך כלל בעלת תוצאות הרסניות.

כבר פגשנו את בילי במשחקים קודמים בסדרה – היא סגנית המשנה בחבורה של Daud, שכעת מבוקשת על ידי החוק ועובדת בתור קפטן בספינה. המשחק מתרחש כמה חודשים אחרי המשחק הקודם, כאשר בילי חוזרת ל-Karnaca בחיפוש אחר Daud. מנקודה זו והלאה, העלילה נעה קדימה בקצב מדהים – כוחות חדשים מוצגים, עוד מסדרים סודיים נחשפים ואנחנו לומדים עוד על עברו של ה-Outsider.

העלילה נעה במהירות ממש מהירה. מהירה מדי אפילו. ה-Outsider הוא דמות מעוד מעניינת ובעלת השפעה אדירה על האירועים של הסדרה. סיום סיפורו תוך מספר מועט של משימות לא עושה לדמות זו צדק בכלל. הסיפור לא נותן זמן לנשום, ואני חושב שהוא יכל להיעזר מאוד בעוד כמה משימות ועוד כמה שעות להתפתח.

Dishonored: Death of the Outsider review Stealth

מבחינת משחקיות, היא טובה כמו תמיד. היא דומה ל-Dishonored 2 אבל עם עוד כוחות לשחק איתם. לבילי 3 כוחות באמתחתה, והם משנים לחלוטין את הדרך בה ניתן לשחק. היכולת Displace עובדת כשילוב בין היכולת Doppelganger של אמילי ו-Blink של קורבו, ומאפשר לבילי להשתגר לטווח קצר ולהשאיר מאחוריה העתק (אם רוצים בכך). Foresight היא יכולת שימושית שנותנת לחקור את הסביבה ללא סיכון ומדגישה אויבים וחפצים חשובים.

אבל היכולת החשובה ביותר היא Semblance. תחשבו על זה כגרסא משודרגת של Possession. היכולת נותנת לך להתחזות לכל דמות במפה לזמן קצר. ניתן להשתמש ביכולות זו בשביל להשיג גישה לאזורים אסורים, להערים על שומרים וגם לדבר עם דמויות אחרות בשביל לקבל מהן מידע חשוב. כמו כל יכולת בסדרה – הגבול היחידי הוא הדמיון.

השחקן מקבל את כל היכולות ממש בתחילת המשחק ולא צריך לשדרג אותם או לפתוח חלק מהם. מצד אחד זה נחמד שאין שום הגבלה מנקודת הזינוק, אבל מצד שני זה פוגע בהרגשה של התפתחות הדמות ככל שהמשחק מתקדם. כוחות יכולים להתחזק באמצעות תליוני עצם שמוצאים בסביבה, וחלק מהתליונים גם משנהים את הדרכים שבהם הכוחות עובדים, אבל זה מרגיש יותר כמו שינוי אדרת מהתקדמות. אתם מתחילים בתור מתנקשת עוצמתית בתחילת המשחק ונשארים כך עד סופו.

Dishonored: Death of the Outsider review grenade

מלבד הכוחות החדשים, לבילי יש עוד כמה כלים בכיס. הכלי האהוב עליי הוא מוקש הוו. אני השתמשתי לעתים נדירות במלכודות במשחקים הקודמים, אבל המלכודת הזו הייתה כל כך כיפית לשימוש שלא יכולתי לעצור. כאשר המוקש מופעל הוא מקרב את הקורבן אליו ואז או שהוא הורג אותו או שגורם לו לאבד את ההכרה. לראות אויבים נזרקים מסביב כשהם מפעילים את המוקש לא נעשה משעמם ואם תשתמשו בו לעיתים קרובות, הוא בטוח יצור כמה קטעים מצחיקים מאוד. עוד כלי שימושי הוא רימון הלם, אבל הוא לא כיפי באותה מידה.

כל המשחק מתרחש בתוך Karnaca ולכן תבקרו באזורים מתוך Dishonored 2. הסביבות שונות במקצת וניתן לראות את ההשלכות של הבחירות מהמשחק הקודם, שזה מאוד מגניב.

עם זאת, יש כמה אזורים חדשים, כמו למשל בנק עם אבטחה כבדה. המשימה בבנק הייתה האהובה עליי, כי היא מדגישה את החופש שהמשחק נותן לפתור בעיות. בדיוק כמו במשחק הקודם: אם תחקור כל שלב, תקשיב למה שנאמר ברחוב ותדבר עם דמויות, אתה תגלה הרבה דרכים להתמודד עם אותה סיטואציה. בילי אפילו יכולה לדבר עם העכברושים וללמוד מידע חדש, אבל לא ממש ברור.

עוד תוספת נחמדה במשחק היא contracts (חוזים). אלו הן משימות צדדיות אשר מדגישות את עברה של בילי בתור מתנקשת למרבה במחיר. לכל שלב יש כמה חוזים ייחודיים והם די מגוונים. אנחנו נתבקש לגנוב, להרוג, ואפילו לחטוף (או לשחרר) דמויות. ניתן לבחור האם לקבל אותם או לא, אבל אז מוותרים גם על הפרס המגיע בתור כסף או תליון נוצץ.

Dishonored: Death of the Outsider review Evnironment

המשחק Dishonored: Death of the Outsider נע על הקו הצר בין הרחבה למשחק בפני עצמו. הסיפור חדש לחלוטין ומשרת את המטרה של סגירת העלילה שהחלה ממש במשחק הראשון. הכוחות החדשים של בילי הם מספיק בשביל לגרום למשחקיות להרגיש טרייה גם לאלו ששיחקו במשחקים הקודמים בלי לשנות יותר מדי את ההרגשה מהם. כל דבר אחר מיובא מהמשחק הקודם. זה אותו שילוב של התגנבות וקרב, ומלבד המוקש האהוב, כל הנשקים זהים למה שראינו כבר.

Death of the Outsider הוא, לטוב ולרע, עוד Dishonored. ואם אתם מעריצים, אלו חדשות טובות. ההרחבה החדשה מביאה מספיק רעיונות חדשים בשביל להצדיק עוד הרפתקה קצרה ברחובות Karnaca ומבטיחה עתיד מעניין לסדרה.