ההתרשמות הראשונה שלי מ-Anno 2205 הייתה הכרוז של המשחק שאומר לי שהתגלתה פעילות משחק ארוכה, שהתלוותה בחלונית שקפצה לי על המסך והציעה שאקח הפסקה מאחר ואני משחק כבר שעתיים. בדקתי את השעון שלי, מכיוון שהייתי בטוח שיש פה איזושהי תרמית שפלה והייתי יכול להישבע שהרגע התיישבתי לשחק. לתדהמתי, אכן עברו שעתיים.

Anno 2205 הוא בדיוק סוג כזה של משחק. הוא עמוק, מרתק ובולע כל שנייה של זמן פנוי. אתם תשבו עליו מספר שעות, אולי אפילו סתם בשביל לבנות אזור מגורים חדש, ולפני שתבינו מה קרה כבר בניתם גשר בין יבשתי, יישבתם את חוג הקוטב הצפוני והקמתם מספר דרכי מסחר שיעבירו סחורה מאזור אחד לאחר. אתם כמובן תצטרכו כעת מספר עובדים נוספים בכל איזור אז רק עוד מתחם מגורים אחרון ומספיק להיום. בוודאות. ואז השמש עולה ומסתבר שעבר לו יום נוסף ועדיין לא סיימתם לייעל לגמרי את תהליך ייצור המיץ במפעלים שלכם.

Anno-2205-Preview2015-10-6-16-37-30

Anno 2205 הוא , כמו שאני בטוח שכבר ניחשתם, משחק ההמשך של Anno 2070 והסדרה עברה הסבה מלאה לז'אנר המדע הבידיוני, עם רחפות, ננובוטים וכל הדברים הנוספים שאנו רגילים למצוא שם. המשחק עצמו נשאר די זהה, רק עם תאגידים המחליפים את האימפריות הרגילות. העולם מחולק על ידי מניות אשר שייכות לתאגידי ענק הידועים בתור "חמשת הגדולים" ("The Big 5"). הם למעשה שולטים בעולם וכשאתם מתחילים את המשחק, אתם רק חברה קטנה שמנסה להסתדר ולהרוויח כמה גרושים.

בבסיסו, Anno 2205, הוא לגמרי משחק של ניהול ברמות הכי קטנות. אתם מתחילים עם חתיכת אדמה קטנה על אחד מאזורי הממוזגים של כדור הארץ וחלום שיום אחד תשתלטו אפילו על "חמשת הגדולים". בכדי לעשות זאת תצטרכו לבנות בתים, מפעלים, מכרות וחוות – שכולם עובדים בהרמוניה נהדרת בכדי לרצות את התושבים. כמובן, שתושבים שעובדים ביעילות חייבים להיות מרוצים ושמחים ואתם תבלו רוב המשחק להוציא את המיטב המקסימלי מההתישבויות שלכם. בכדי לתגמל אתכם כאשר אתם מצליחים לעמוד ברצונות והדרישות של התושבים שלכם, תוכלו לקדם אותם למשגיחים. אם הצלחתם לרצות גם אותם הם יהפכו למנהלים בכירים ואף למשקיעים. זה די מה שאתם תעשו רוב זמנכם במשחק – תטפסו בסולם החברות מסתם מישהו מהרחוב למנכ"ל בעל השפעה.

Anno-2205-Preview2015-10-10-14-38-47

העובדים במשחק די פשוטים, הם צריכים אוכל על השולחן, מים שראויים לשתייה והשכלה בסיסית לפני שהם הופכים למשגיחים. משגיחים כבר יותר בררנים – הם כבר לא רוצים מי שתייה רגילים, הם רוצים מיצים מלאים בויטמינים ודברים נוספים. מיץ לא גדל על העצים… צריך פירות (שלפי מה שאמרו לי, כן גדלים על עצים) והעובדים יכולים לשתול ולקטוף את הפירות לפני שמפעל המיץ הראשון שלך בכלל יתחיל ליצור את הקרטון הראשון. אך עובדים נוספים דורשים יותר אוכל ומים, ואולי גם תחנת הכוח שלכם צריכה שידרוג, וכך המעגל ממשיך לו.

עם כל שלב חדש האזרחים שלכם ירצו יותר ויותר מצרכים, חלקם הם מוצרים שידרשו מספר שלבים של ייצור והובלה. בנוסף, לא תמיד תוכלו ליצור את כל המצרכים הללו במקום ההתחלתי שלכם. למעשה, לפני שיהפכו למנהלים, מפקחים צריכים שתלים קיברנטיים שאותם יכולים לפתח מדענים בחוג הקוטב הצפוני. וכמובן, שמדענים הם כמו מיץ – גם הם לא גדלים על עצים. אך לא כמו מיץ, אתם לא יכולים להפוך אותם לנוזל ולשפוך אותם לתוך קופסא ולשלוח אותם לאן שבא לכם, אז עושים טיול לחוג הצפוני.

Anno-2205-Preview2015-10-10-14-38-39

התיישבות בחוג הצפוני שונה ממש מזו בכל אזור אחר, מן הסתם. העובדים שלכם הולכים למות אלא אם הם יגורו ליד מפעלים מהסיבה הפשוטה שמפעלים פולטים את החום שבלעדיו האנשים שלכם יקפאו, שלא בשונה מקרטון מיץ מתוק. הם גם יצטרכו מנה של ויטמינים, וניחשתם נכון – זה אומר עוד מיץ. מאחר והחוג הצפוני לא ידוע בעצי פרי הטעימים שלו, אתם תצטרכו להעביר מיץ מאזור אחר שלכם – ברגע שיש מספיק מטעי פירות ועובדים שיגיעו לקטוף אותם, כמובן. עוד עובדים, עוד אוכל, עוד מים, עוד מטעים ועוד מפעלים של מיץ – ואז בסופו של תהליך – מדע. זה אולי נראה כמו הרבה טירחה רק בשביל שאחד מהמשגיחים שלכם יקבל עין ביונית, אך תסמכו עליי זה משתלם בסוף. ברגע שהם משודרגים למנהלים, המשגיחים שלכם יכולים לפתח בניינים נוספים, ופוטנציאלית להכניס רווח נוסף לכספת שלכם. ומאחר והמשגיחים היו בררנים ורצו מיץ, מנהלים לא הולכים לשמוח עד שתספקו להם בשר אורגני משובח וביגוד איכותי. ושוב המעגל ממשיך לו.

יש מן הסתם הרבה יותר ל-Anno 2205 מרק מיץ – למרות שהוא אכן משחק תפקיד גדול בדרך להצלחה במשחק. ישנם קרבות ים שמתרחשים בזמן אמת, מסחר, ריגול תעשייתי, הרבה משימות צד והפרס הגדול – הירח עצמו, שזה בעצם מה שהכל סובב סביבו. מכיוון שזה רק עותק סיקור ראשוני, אפשרויות המשחק קצת מוגבלות, אך ממה שנראה אני יכול לומר בכנות כי Anno 2205 נמצא מאוד גבוה ברשימת המשחקים שאני מצפה להם, ואני לא יכול לחכות לבקר את המשחק המלא שיצא ב-3 לנובמבר, רק על המחשב האישי.