חברת Activision שיחררה סוף סוף את כל המידע שרציתם לשמוע על מצב המולטיפלייר של Call of Duty: Modern Warfare 3, יחד עם כמה תמונות חדשות. כמו שכבר ראינו בטריילר הראשון העוסק במולטיפלייר, הקרב המהיר והאינטנסיבי מהמשחקים הקודמים חוזר, אך עם כמה שיפורים ושינויים.

השינוי הראשון והברור ביותר הוא החלפת Killstreaks ב-Pointstreaks. הריגת שחקנים מתחרים היא כבר לא הדרך היחידה להמשיך את רצף הנקודות והיכולות, ומעכשיו גם השלמת משימות ומטרות (תפיסת הדגל, למשל) יתרמו להגדלת הרצף. גם "הריגות עזר" (Kill assists) יחשבו כחלק מהרצף ויתרמו לו, כך שלא רק הצלפים מבנינו ייהנו מכל ההטבות.

ה-Pointstreaks מחולקים לשלוש קבוצות (או חבילות) הנקראות Strike Packages, ושחקנים יכולים לבחור איזו חבילה להצמיד למחלקה (Class) שהם בונים לעצמם. שלושת הקבוצות הן: התקפה (Assault), תמיכה (Support) ומומחה (Specialist). לכל אחת מהן יש את רצף יכולות ייחודי לה, שמתאים לאופן בו השחקן בוחר לשחק.

התקפה: כאן נמצאים כל התותחים הכבדים. שחקן הבוחר להשתמש בחבילת ההתקפה יוכל לקרוא למוסקי תקיפה, טילי Predator, מתקפות מרגמה, חליפות Juggernaut ועוד מגוון של יכולות המיועדות לחסל את האויב באופן המהיר ביותר. רצף זה יתאפס בכל פעם שהשחקן ימות, כך שהוא מומלץ לשחקנים מנוסים יותר, שמצטיינים בהרג וירטואלי.

תמיכה: חבילה זו מיועדת לשחקנים הנהנים יותר להישאר מאחור ולתמוך בקבוצה כולה, ולא לרוץ קדימה כמו רמבו ולחסל את האויב פנים אל פנים. שחקנים הבוחרים ללכת בדרך זו יוכלו למגן את קבוצתם בעזרת אפודות מגן, לזמן מכונות ירייה אוטומטיות, לקרוא למטוס ריגול או הפצצה אווירית ממוקדת, ואפילו להצניח חבילות אספקה ממולכדות, שיתפוצצו כשהאויב ינסה לגנוב אותן. רצף התמיכה לא מתאפס כשהשחקן מת, כך שזוהי בהחלט חבילה טובה להתחיל איתה.

מומחה: החבילה הזאת מאפשרת לשחקן לקבל הטבות חדשות (Perks) במקום יכולות. כל ההטבות נשמרות עד שהשחקן מת. הנה רשימה של כמה הטבות חדשות מתוך המשחק:

Recon – נזק מפיצוצים מראה את המטרה על המפה.

Blind Eye – מסוקים ומכונות ירייה לא מבחינים בשחקן.

Assassin – השחקן בלתי נראה עבור UAV, טילי Predator, ראייה תרמית ומכ"ם פעימות לב.

Quickdraw – כיוון מהיר יותר דרך הכוונת.

Stalker – תזוזה מהירה יותר בזמן כיוון דרך הכוונת.

Marksman – מזהה מטרות ממרחק גדול יותר.

ישנן כמה הטבות שלא יחזרו להופיע ב-Modern Warfare 3, ביניהן One Man Army, Nuke, Commando ו-Last Stand.

שינוי נוסף הנעשה במשחק הוא מנגנון שיפור הנשקים. ככל ששחקן ישתמש בנשק מסוים בתכיפות גבוהה יותר, כך הנשק ישפר את ביצועיו ויקבל יותר תוספות. השיפורים כוללים (בין היתר) דיוק גבוה יותר ופחות הדף מכל ירייה. Modern Warfare 3 מציע לשחקנים מבחר של יותר מ40 נשקים שונים, כולם מבוססים על נשקים אמיתיים הנמצאים בשימוש (או בשלבי מבחן) בצבאות שונים.

לבסוף בוודאי תהיו מעוניינים לשמוע על מצבי המשחק החדשים (בנוסף לאלה הקיימים ממשחקים קודמים). ובכן, ישנם שני מצבים חדשים הנקראים Kill confirmed ו-Team Defender. הראשון הוא וריאציה של Team Deathmatch, אבל בשביל לקבל את הנקודות על ההריגה, על השחקן לאסוף את הדסקית של האויב, שצפה מעל גופתו הוירטואלית. כמובן ששחקן מהקבוצה היריבה יכול לאסוף את הדסקית לפניו, ובכך למנוע את ממנו את הניקוד. המצב השני מהוא מעין "תפוס את הדגל", רק ללא הצורך להחזיר את הדגל לבסיס. על השחקן (וקבוצתו) ולהחזיק בדגל האויב לאורך זמן ובכך לצבור נקודות.

ישנן גם כמה תוספות לקרבות הפרטיים (Private Match), והן:

Infection – ה"נגועים" הורגים שחקנים אחרים ומצרפים אותם לקבוצה שלהם.

Drop Zone – שליטה באזור הנחיתה תיתן לקבוצה ניקוד וחבילות אספקה.

Team Juggernaut – יש להרוג את השחקנים בקבוצה היריבה עם עזרתו של Juggernaut. הקבוצה הראשונה שמגיעה לניקוד המרבי מנצחת.

Juggernaut – הרוג את ה-Juggernaut ותהפוך ל-Juggernaut החדש.

Gun Game – על השחקן להיות הראשון שישלוט (Dominate) עם כל רובה.

One in the Chamber – הדרך היחידה לקבל תחמושת נוספת היא להרוג את היריבים. על השחקן להיות האחרון ששורד.

את כל השינויים והשיפורים המוצגים פה למעלה תוכלו לחוות בעצמכם כאשר Call of Duty: Modern Warfare 3 ייצא ב8 לנובמבר, על שתי הקונסולות הגדולות והמחשב האישי.