המשחק המעולה Hellblade: Senua’s Sacrifice חוזר במשחק המשך שיענה לשם Senua's Saga: Hellblade II. המשחק, שמספר את סיפורה של סנואה (Senua), ילדה ויקינגית שאהובה מת. במשחק היא יורדת לשאול לחפש אותו, ובדרך מתעמתת עם דמויות מהמיתולוגיה הנורדית.

המשחק הראשון, שהיה קצר יחסית, כעשר שעות בערך, ידע לפרוט על כל מה שצריך. גרפיקה חדשה ועוצרת נשימה, משחקי צליל שלא נראו לפני, ומכניקה חדשה המבוססת על הקולות בראשה של סנואה. הוא הכיל אווירה קודרת, ואדפטציה מעולה לכל המיתולוגיה הנורדית יחד עם מחקר מעמיק וירידה לפרטים. כל אלו יצרו משחק שלא הותיר אף אחד אדיש. אני בהחלט זוכר בשנת 2017 שלא הצלחתי למצוא מילה רעה עליו. נכון, מכניקת הקרבות לא היתה נוחה לשימוש, והמשחק היה מאוד ליניארי, אבל המשחק הזה בא להראות יכולות ולספר סיפור. סיפור על ילדה מול כוחות גדולים, סיפור על מחלות נפש והמציאות מול הדימיון.

בטריילר החדש אנו רואים את סנואה משוגעת מתמיד באווירה פנטסטית ואפלה. אין הרבה פרטים למעט האווירה, אבל הטריילר הזה נותן לנו טעימה ממה שהקונסולה החדשה צפויה לאפשר. הטריילר כולו צולם בתוך מנוע המשחק, ולמרות שככל הנראה לא מדובר בקטע שצולם על גבי ה-Xbox Series X, זה כן אמור לשקף את היכולות של הקונסולה. העובדה שהמשחק הראשון שהוצג לקונסולה החדשה הוא לא אחד מהסדרות הפופולאריות שלה היא נקודת זינוק אדירה לחברת Ninja Theory.

Ninja Theory – סיפור המקור

המשחק פותח על ידי חברת Ninja Theory, שהוקמה בשנת 2000 וניסתה להביא משהו שונה לתעשיית המשחקים. החברה קמה כדי להיות אולפן משחקים גדול שיביא משחקי AAA לתעשייה. היא חתמה על חוזה עם Sony והחלו בפיתוח Heavenly Sword. לאחר ארבע וחצי שנים ולחץ גדול מצד סוני המשחק יצא ולא הצליח כל כך, למרות שזכה לעדת מעריצים אדוקה. משחק ההמשך לא יצא לפועל בגלל בעיות תקציב וכוח אדם.

חוסר ההצלחה השאיר את Ninja Theory תלויה בחסדי המפיצות ובצורך לגייס ממון מהן. היא התחילה לפזול למשחקי מובייל ואינדי, יחד עם הצלחות כמו DMC: Devil May Cry שיצא ב-2013. לאחר שהבינה שחברות גדולות כמו Sony ו-Capcom מנעו ממנה את החופש היצירתי, החברה החליטה ללכת בדרך עצמאית.

בשנת 2017 יצא המשחק Hellblade: Senua’s Sacrifice והכניס את המפתחת למפת החברות העולמית. למרות שנעשה בתקציב נמוך יחסית ועם צוות של כ-20 אנשים בלבד, המשחק הציג חידושים טכנולוגיים שלא נראו עד לאותה תקופה, כמו טכנולוגיות של Motion Capture שנתנה לשחקנים לראות את עצמם בזמן אמת, וטכנולוגיות לצליל תלת מימדי שמשתנה בהתאם למיקום הדמות. החברה גם התייעצה עם פסיכולוגים ומדענים כדי להבין את המערכת העצבית והמנטלית של חולי מחלות נפשיות ופסיכוזה, כדי לשלב את התופעות הללו בתוך הדמות של סנואה ולהעלות את המודעות לנושא.

המשחק המקורי היה הצלחה גדולה. מכירות של 13 מיליוני דולרים ו-500,000 עותקים הוכיחו כי המודל של משחקי AAA עצמאיים של Ninja Theory עובד. החברה נרכשה על ידי Microsoft ב-2018 ואיפשרה לה להתנער מהמחויבות הכספית ולייצר משחקים בשביל המשחקים.

לאחר ההצלחה האדירה של המשחק הראשון, אני מלא תקווה שהמשחק השני יצליח באותה מידה. עם הגב הכלכלי ש-Microsoft מציעים לחברה, יש כאן פוטנציאל למשחק המשך מצויין.

Senua's Saga: Hellblade II צפוי לצאת ל-Xbox Series X ולמחשב.