את יום החמישי האחרון פתחנו אצל חברת תור גיימינג, היבואנית הרשמית של נינטנדו בישראל, באירוע עיתונאים לכבוד השקת הקונסולה החדשה של Nintendo, ה-Switch Lite. אירוע ההשקה הרשמי יתקיים ב-20 בספטמבר, בתאריך ההשקה העולמי והקונסולה תימכר לכל דורש במחיר 949 ש"ח, שהוא המחיר המומלץ לצרכן.

אני לא זוכר הרבה מקרים בהם התאריך בו הושקה קונסולה או אפילו סמארטפון בישראל באותו התאריך עם ההשקה העולמית, אבל היבואנית הרשמית רואה את ההשקה בתאריך זהה פשוט כחלק מהמחויבויות שלה כלפי הקהל הישראלי.

ה-Switch Lite מגיע בצבעים צהוב, אפור וטורקיז. הוא קטן וקל יותר מה-Switch, מספק חוויה אישית, וסוללה ארוכת חיים לכל מי שרוצה לשחק בדרכים, או בכל מקום. היא הייתה נוחה למשחק, והרגישה לא פחות טוב מ-Switch. בדומה למשפחתה, גם היא מגיעה עם בקרים מובנים ועם עיצוב שמוקדש למשחק במצב נייד.

ניתן לרכוש את הקונסולה בחנות Nintendo בדיזנגוף סנטר בתל אביב, באתר הרשמי של המפיצה ואצל שלל המשווקים הרשמיים שפזורים מאילת ועד הצפון, ואפילו בדיוטי פרי, וכמובן שיש נרתיקים מותאמים לגודל החדש. לקראת החגים החנות מציעה גם את כרטיס ה-"מריו גיפט קארד", שתקף לחנות הדגל בדיזינגוף סנטר בלבד וניתן לרכישה בשקלים.

למעלה מ-3000 משחקים זמינים למשחק בקונסולה, את חלקם ניתן לרכוש ולהוריד ישירות בליווי מידע ותיאור בעברית דרך החנות האינטרנטית. למרות הסקפטיות ההתחלתית, המפיצה מדווחת על הצלחה בכמות הרכישות הדיגטליות. בנוסף, בחודשים הקרובים יושקו משחקים נוספים כמו Luigi’s Mansion 3 ו-Pokemon Sword & Shield וגם משחקי צד-שלישי פופולריים כמו FIFA 20, Witcher 3, ו-Overwatch. ואם זה לא הספיק, גם מוצר חדש שמאפשר חוויה נוספת – Ring Fit Adventure משלב את המשחקים המוכרים יחד עם פעילות גופנית, והרבה פרצופים מצחיקים, לפחות לכל מי שמסתכל מהצד על השחקן המתנשף.

הקונסולה מיועדת להיות אישית וניידת, ולכן כדי לאפשר חווית משחק בטוחה עבור ילדים וילדות בכל גיל – ניתן להשתמש באפליקציית בקרת הורים שזמינה גם בקונסולה החדשה. האפליקציה מאפשרת חסימת דרכי תקשורת עם שחקנים אחרים במידה ומשחק מערב משחקיות רשת, וכמו כן ניתן להגביל את סוג ומשך זמן המשחק.

רון קלדס, מנכ"ל החברה, עמד מול קהל העיתונאים ודיבר על המחויבות לקהל הישראלי והצמיחה המרשימה של המותג בחצי השנה האחרונה: "Nintendo הוא המותג הצומח ביותר בישראל בתחום הגיימינג. בתחילת 2019, ה-Nintendo Switch היוותה כ-6% מנתח השוק, והיום היא מהווה כ-35% וממשיכה לכבוש את הקהל הישראלי".

אי אפשר להתכחש לצמיחה האדירה של המותג בארץ, אבל היא לא הרשימה אותי כמו השיחה שהייתה לנו עם קלדס לצד הקונסולות החדשות והישנות. "אנחנו מספקים את מה שאנחנו מבטיחים" הייתה התשובה שלו לאווירה המיוחדת שהייתה בחנות במהלך האירוע. בלי הרבה מילים, ביטחון במידה נכונה והמון כנות "חשוב לנו שהאוהדים שלנו יחייכו, אנחנו מקיימים טורנירים בחנות בכל שבוע" הוא לא איחר להוסיף. שמעתם נכון, לא צרכנים וגם לא משתמשים – אוהדים, כן, כאלה שבאים כדי להשתתף בחוויה שהם מצפים לה, בני אדם ולא פוטנציאל רווח זמין לשימוש.

ה-Switch Lite עתיד לצאת מחר ב-20 לספטמבר, לצד המשחק החדש Legend of Zelda: Link's Awakening.