ל-Switch יש הרבה מאוד משחקים טובים בספריה שלו. איכשהו, במהלך השנתיים שבהן הוא קיים, הוא הספיק לצבור לו משחקים אקסקלוסיביים מצויינים בזה אחר זה, ואם היתה לו גישה לספריית ה-AAA הענפה שיש ל-Xbox One או ל-PlayStation 4, הוא כנראה היה מנצח את שתיהן בזכות המשחקים האקסקלוסיביים הנהדרים שלו.

בין אם זה Super Smash Bros. Ultimate, Pokemon Let's Go Pikachu and Eevee, The Legends of Zelda: Breath of the Wild או Super Mario Odyssey, ל-Switch יש הרבה מאוד משחקים שרק חיכיתי להזדמנות לשחק.

13 סיבות למה

אבל במקרה הזה אלה סיבות לקנות Switch! אז אחרי שמניתי 4 משחקים, בואו נמשיך עם עוד כמה: Pokken Tournament, No More Heroes 3, Bayonetta 2, The Legend of Zelda: Link's Awakening, Yoshi's Crafted World, Kirby Star Allies, ו-Fire Emblem Warriors.

זה לא נגמר שם כמובן, Astral Chain, Fire Emblem: Three Houses ו-Pokemon Sword and Shield עתידים לצאת בחודשים הקרובים, וידעתי שאני מתכנן לשחק אותם. והנה, הגענו ל-13. הרעיון לקנות Switch התחיל להתבשל לו.

אחת הסיבות שחיכיתי עד עכשיו היא כי הייתי עסוק מאוד עם הקונסולות שכבר יש לי בבית. אתם מכירים את זה – על כל משחק שאתם מסיימים, אתם קונים עוד שניים, ספריית ה-Steam וה-PSN רק הולכת ומתנפחת, והבאקלוג גדל לו לאט לאט. אין לזה סוף, והמשחקים שרציתי התקרבו, חלקם חלפו, והחלטתי שהגיע הזמן להתחדש.

אחרי החדשות במרץ אודות גרסה משופרת של ה-Switch לצד גרסה קלה, הבנתי שהזמן להתחדש מתקרב, אבל שיש לנקוט בזהירות – מה יקרה אם אני קונה מכשיר ומיד לאחר מכן מוכרז מכשיר חדש? סיכמתי עם עצמי שאם זה יקרה ואני אכן ארצה את המכשיר המשופר, אסתדר. בין אם זה למכור את המכשיר או להעביר אותו לאחי הקטן, הפתרון היה קיים.

בסוף צריך להחליט

אבל כאשר הוכרז ה-Switch Lite בשבוע שעבר, משהו השתנה – הבנתי שההכרזה הגדולה חלפה – שאת השדרוג המשמעותי בחומרה לא נקבל השנה, ושאם אני רוצה Switch לפני היציאה של המשחקים שמעניינים אותי, זה עכשיו או לעולם לא. למחורת כבר היה לי Switch משלי כדי לשחק בכמויות התוכן האדירות ב-Super Smash Bros. Ultimate.

כמובן שבאותו זמן לא ידעתי שצפויה לנו הכרזה נוספת – רענון חומרה של ה-Switch אשר מוסיף לו עוד זמן לחיי הסוללה, והאמת? אני משוכנע שצפוי לנו עוד לפחות עדכון משמעותי אחד לאורך חיי הקונסולה, וכמובן שלא צריך להתרגש או לעדכן חומרה בכל פעם. תחשבו על זה ככה – כרטיס גרפי אתם קונים כל פעם שיוצא דגם חדש? החלטתי שאני שלם עם עצמי שלא חיכיתי, כי כבר עכשיו אני זוכה להנות עם ה-Switch, במקום לחכות עוד.

אז למה בעצם לא Lite?

ה-Nintendo Switch Lite ממש יפה. לדעתי הוא בקלות יותר יפה מה-Switch הרגיל, ובפרט, הגרסה של Pokemon Sword and Shield מהממת בעיני.

אני תמיד תכננתי לכוון לדגם היותר יוקרתי של ה-Switch שהיה צפוי לצאת. אני נוטה להחשיב את עצמי בתור גיימר עם דרישות גבוהות, וההנחה הבסיסית שלי היתה שה-Lite לא באמת מיועד לי. אבל ברגע שהמילים "הוא לא יכול להתחבר לטלוויזיה" נשמעו בטריילר ההכרזה של ה-Switch Lite, ידעתי בוודאות שאני צריך ללכת על ה-Switch הרגיל.

כמובן שגם מאחר ואני גיימר עובד, אני יכול להרשות לעצמי לקנות את הדגם הרגיל של ה-Switch, וההבדל המשמעותי במחירים של שתי הגרסאות לא באמת מפריע לי. תוסיפו לזה גם את תאריך היציאה הרחוק (יחסית ל-Switch שבחרתי לקנות כאן ועכשיו), והגעתם למסקנה חותכת.

pokemon sword and shield gigantamax corviknight

ולמי ה-Switch Lite כן מתאים?

אם אנחנו כבר מדברים על ה-Nintendo Switch Lite, אפשר לדבר על קהל היעד הפוטנציאלי שלו. בראש ובראשונה, עולים לראש מעריצי Nintendo שרוצים להכנס לזירת ה-Switch, לא מתכננים לשחק במצב שמחובר לטלוויזיה, והמחיר המוזל מתאים להם.

בנוסף עולים לראש גם הורים לילדים צעירים שמחפשים קונסולה שהיא יותר child-proof. ה-Switch Lite מורכב מחתיכה אחת, ובשונה מה-Switch הרגיל, השלטים שלו לא מתנתקים. אלה הופכים אותו להרבה יותר עמיד בפני ילדים צעירים יותר, שעשויים להסתבך עם השלטים של ה-Switch.

Switch Lite Teal

אבל בין אם אתם רוצים לקנות את ה-Switch Lite, או לחכות לרענון החומרה של ה-Switch הרגיל, היום כבר ממש לא חסרים משחקים לשחק על הקונסולה. בכל חודש מעכשיו ועד דצמבר, כבר ידוע לנו על משחק משמעותי אחד שיוצא, אם לא יותר.

ועם החנות החדשה של Nintendo בדיזינגוף סנטר, באמת שקשה לי לדמיין תקופה טובה מזו להצטרף למשפחת ה-Switch.

ה-Switch Lite צפוי לצאת ב-20 לספטמבר, לצד ההשקה של The Legend of Zelda: Link's Awakening, ורענון החומרה של ה-Switch צפוי להגיע לחנויות ברחבי העולם במהלך אוגוסט.