רק בשבוע שעבר קיבלנו הכרזה על ה-Nintendo Switch Lite. הוא קטן יותר, זול יותר, והסוללה שלו מחזיקה ליותר זמן. היום Nintendo יפן פרסמה באתר שלהם רענון חומרה של ה-Nintendo Switch הרגיל, אשר יחליף את הדגם הנוכחי.

האם זה אומר שאתם צריכים לשדרג או לחכות עם הקניה? בואו נכנס לפרטים ונבין יחד.

את החדשות על גרסה משופרת של ה-Switch דיווחנו כבר במרץ, כאשר עלו דיווחים של ה-Wall Street Journal אשר זכו להתנסות עם הגרסאות החדשות של ה-Switch. נראה כי זו הגרסה המשופרת שעליה הדיווח דיבר.

הגרסה החדשה של ה-Switch אינה מיוחסת בתור גרסת Pro. היא תעניק זמן סוללה ארוך יותר של בין 4.5 ל-9 שעות, כאשר את The Legend of Zelda: Breath of the Wild (שהפך להיות ה-Crysis של משחקי ה-Switch) היא מסוגלת להריץ למשך 5.5 שעות. זה מעניק לה יתרון משמעותי על הגרסה הרגילה, אשר מסוגלת לפעול בין 2.5 עד 6.5 שעות (וכ-3 שעות של זלדה).

האם זה היתרון היחיד של הדגם החדש? עוד לא ברור, אבל לפי האתר היפני של Nintendo, בו הופיעה האינפורמציה על הדגם המשופר – זהו ההבדל המשמעותי היחיד. יתכן ונראה גם תיקוני באגים בחומרה ובקושחה כגון טיפול בבעיית ה-drift של שלטי ה-Joy Con. בנוסף, קרוב לוודאי שהדגם המעודכן ישתמש בגרסה חדשה יותר של המעבד, וכן שיפור לזכרון, לפי פטנט שהגישה Nintendo לפני שבועיים.

Nintendo Switch Refresh

הדגם החדש של ה-Switch מכונה HAC-001-01, גרסה משופרת של הדגם המקורי אשר מכונה HAC-001. אם יש לכם Switch כרגע, לא הייתי ממהר להכנס לפאניקה ולשדרג. אורך הסוללה הוא ככל הנראה השיפור המשמעותי ביותר שהדגם הזה יציג, וכנראה לא יגרום לכך שיצאו משחקים אשר ירוצו משמעותית יותר טוב עליו.

ה-Switch המרוענן צפוי להגיע לחנויות בסביבות אמצע אוגוסט ביפן ומחוץ לה (למרות שכרגע צויין רק את ארה"ב). הוא צפוי לעלות בדיוק כמו ה-Switch הקודם, ופשוט יציע את החומרה המשופרת. גיימרים שמעוניינים לקנות את ה-Switch בקרוב, למשל כאלה שרוצים להצטייד מראש כדי לשחק ב-Pokemon Sword and Shield, בוודאי ישמחו לקנות את הדגם החדש, כי הוא צפוי לצאת ממש בקרוב.

לדעתי אנחנו צפויים לקבל בעתיד גרסה עם שדרוג יותר משמעותי, כמו שראינו בכל קונסולה אחרת, אבל זה כבר צפוי להתרחש בשנה הבאה, או אולי מאוחר יותר. לכן לא הייתי ממהר לשדרג את ה-Switch החדש שלי לזה, על אף שקניתי אותו רק בשבוע שעבר.