Home Switch

Pokemon Sword and Shield – מתגעגעים למגה התפתחויות? הכירו את ג'יגנטמקס!

pokemon sword and shield duraludon tyranitar

Pokemon Sword and Shield הולך ומתקרב, ועוד 4 חודשים נזכה לחקור את המחוז החדש גאלאר. אבל אחרי עדכון מצב מצער שזעזע את קהל המעריצים, נראה שההתרגשות לקראת המשחק דעכה והפכה לזעם. אבל אתמול קיבלנו טריילר חדש ומפתיע אשר חושף פיצ'רים, פוקימונים ודמויות חדשות – וכנראה הרים חזרה את מצב רוחם של המעריצים, לפחות זמנית.

נקמת הפאנדום

במהלך תערוכת E3, מנכ"ל Game Freak ג'וניצ'י מאסודה (Junichi Masuda) התראיין כחלק מפעילות ה-Treehouse של Nintendo. במסגרת אותו ראיון, הוא ציין שלא יהיה ניתן להביא את כל הפוקימונים למשחקים החדשים, Pokemon Sword and Shield, באמצעות אפליקציית Pokemon Home אשר תושק בשנה הבאה.

בסדרת פוקימון, עד כה, הצטברו מעל 800 פוקימונים. אם סופרים גם צורות נוספות ואיזוריות, ניתן להגיע לאיזור ה-900, ובמשחקים החדשים, מספר זה כנראה יעבור את ה-1000. בעוד שבמשחקים קודמים לא היה ניתן "לתפוס את כולם", עד כה תמיד היה ניתן להעביר פוקימונים ממשחקים קודמים כדי להשלים את האוסף שלכם, או להמשיך את הפרק הבא בהרפתקאותיהם של הפוקימונים היקרים לליבכם.

לדברי מאסודה, מספר הפוקימונים הרב הגיע לכמות גדולה, כך שכבר לא ניתן לדאוג שכל הפוקימונים יוכלו להופיע באותו המשחק, מבלי שזה יפגע בפיתוח המשחק מאספקטים אחרים. הוא הודה שמסיבות אלו, היה עליו להגיע להחלטה הקשה להכניס רוטציה לפוקימונים אשר מופיעים במשחקים. כך, בכל משחק עתידי רק חלק מסויים מהפוקימונים יהיו זמינים (אך לאו דווקא חלק קטן), אבל באף שלב לא נראה את כולם באותו המשחק.

לצד הפוקימונים שיעדרו, גם צורות המגה ומתקפות ה-Z, אשר היו זמינים במשחקים האחרונים בסדרה, לא יאופשרו ב-Pokemon Sword and Shield.

כמובן שהבשורות הללו לא התקבלו בשמחה בקרב המעריצים, והמדיה החברתית מהר מאוד הוצפה בקריאות נגד מפתחת המשחק Game Freak ומנהלה, מאסודה. קריאות אלו נעו בין התגית BringBackNationalDex לבין תגית ביפנית אשר קוראת לאתגר למדל פוקימון ב-5 דקות, אבל גם התדרדרו להטרדות אישיות של מפתחים.

פוקימונים חדשים מכל מיני סוגים

הטריילר החדש נפתח בהצגה של מספר פוקימונים חדשים. פגשנו את אלקרמי (Alcremie), פוקימון פיה חדש בצורת קצפת המקושט בפירות.

לאחר מכן ראינו את יאמפר (Yamper), פוקימון כלבלב קורגי מסוג חשמל, עם יכולת מיוחדת לאסוף את הפוקדור הראשון שנכשל בתפיסה בקרב. את יאמפר ראינו בתמונות אשר פורסמו מתערוכת E3, אבל עכשיו אחנו סוף סוף זוכים לחשיפה רשמית שלו. איזה ילד טוב.

רוליקולי (Rolycoly) הוא פוקימון הפחם, מסוג אבן, אשר יהיה נפוץ במערות, קצת כמו ג'יאודוד (Geodude). יש לו עין אדומה במרכז, גלגל של אופנוע אשר נותן לו לנוע, ויכולת חדשה בשם Steam Engine, אשר מעלה את המהירות שלו בכל פעם שהוא נפגע מהתקפה מסוג אש או מים (ובטוח תהיה שימושית בסצינה התחרותית).

לבסוף, פגשנו את דורהלודון (Duraludon), פוקימון דרקון/פלדה אימתני. לדורהלודון יש ידיים בצורות שונות אשר מאפשרות לו לחפור באבן, ושילוב הסוגים הייחודי למדי שלו יהפוך אותו לבחירה טובה עבור הקבוצה שלכם.

מגדילים לכם את הפוקימונים בחינם

בטריילר הקודם ל-Pokemon Sword and Shield, ראינו תופעה חדשה אשר נקראת Dynamax ומאפשרת לנו להגדיל את הפוקימונים לגובה של בניין באיזורים מסויימים במשחק. אבל מסתבר שזה לא עוצר שם.

פוקימונים מסויימים, אשר אותם תוכלו להשיג לעיתים נדירות דרך ה-Max Raid Battles, יוכלו לבצע Gigantamax. דרך Gigantamax, פוקימונים יגדלו, ישנו את המראה החיצוני שלהם, ויקבלו התקפה מיוחדת ושימושית.

בטריילר החדש ראינו מספר פוקימונים מבצעים Gigantamax – אלקרמי הופך לעוגה ענקית, ומקבל התקפה בשם G-Max Finale, אשר תרפא את הפוקימונים בצד שלכם, ותפגע בפוקימונים בצד היריב; דרדנאו (Dreadnaw) נעמד על זוג הרגליים האחוריות שלו ומקבל את ההתקפה G-Max Stonesurge, אשר פוגעת ויוצרת סביבה של אבנים אשר פוגעות ביריבים חדשים שנכנסים לזירה, כמו המהלך Stealth Rock; וקורבינייט (Corviknight), אשר הופך לציפור ענקית, חלק מהנוצות שלו הופכות לציפורים קטנות, והוא מקבל התקפה בשם G-Max Wind Rage אשר מבטלת אפקטים אשר משפיעים על הזירה כמו Reflect, Spikes ו-Electric Terrain.

אם ניתן להסיק שכל מיני הפוקימונים אשר נפגוש ב-Max Raid Battles מסוגלים לבצע Gigantamax, ניתן להסיק שגם Hydreigon, Kommo-o, Tyranitar, Weavile, Gyarados, Lanturn, Tsareena, ו-Pangoro יהיו מסוגלים לבצע Gigantamax.

קבלת פנים נעימה של תושבי המחוז

הטריילר החדש מציג מספר דמויות חדשות, והראשונה מהן היא יושב ראש הליגה של גאלאר, רוז (Chairman Rose). רוז הוא איש עסקים עוצמתי (ואנחנו חייבים להודות שיש בו משהו מסריח קצת). אליו מצטרפת המזכירה שלו, אולאנה (Oleana). קרירה ומחושבת (וגם כן מרושעת? נחכה ונראה).

אנחנו פוגשים גם את מאמנת המכון, בי (Bea), אשר מתמחה בפוקימונים מסוג לחימה, ואת מאמן מכון הרפאים, אליסטר (Allister) אשר משתמש בפוקימון האהוב מימיקיו (Mimikyu).

ביחד עם החדשות על מאמני המכון החדשים, אנחנו גם לומדים שהמכונים יהוו אחד מבין ההבדלים בין הגרסאות. שחקני Pokemon Sword ילחמו מול ביאה, בעוד שחקני Pokemon Shield ילחמו מול אליסטר.

לצד הבדלים אלו, הודיעה חברת פוקימון שמזמינים של גרסאת ה-Steelbook הכפולה יקבלו יחד עם המשחק זוג קודים, אשר יאפשרו להם לקבל Dynamax Crystal אשר יאפשר להם להתקל בפוקימונים אשר באופן רגיל הם אקסקלוסיביים לגרסאות השונות, Larvitar ו-Jangmo-o. לארביטאר יהיה אקסקלוסיבי ל-Pokemon Shield בעוד ש-Jangmo-o יהיה אקסקלוסיבי ל-Pokemon Sword (עדיין תוכלו להחליף ביניהם אם תרצו), אבל בזכות הקריסטלים הללו, תוכלו לתפוס את שניהם בשתי הגרסאות.

בנוסף לזוג הדרקונים הללו, שרשרת ההתפתחות של Hydreigon, אשר ראינו בטריילרים קודמים, תהיה אקסקלוסיבית ל-Pokemon Sword, בעוד שהשרשרת של Goodra תהיה אקסקלוסיבית ל-Pokemon Shield.

נראה שאנחנו ממשיכים לקבל פרטים מעניינים על המשחקים, והיכולת לבצע Gigantamax נראית מעניינת מספיק בשביל להתחרות במגה התפתחויות הפופולריות.

Pokemon Sword and Shield עתידים לצאת ל-Switch ב-15 לנובמבר.