במהלך טקס ה- The Game Awards 2018 הוצג טריילר חדש למשחק Devil May Cry 5 מבית Capcom. בנוסף, הוכרז על עלייתו של דמו אקסקלוסיבי עבור שחקני ה-Xbox One.


לאחר שתאריך היציאה שלו הוכרז כבר בחודש שעבר והוא עומד על ה-8 למרץ 2019, קיבלנו בטקס טריילר מרשים במיוחד. הטריילר מציג את הדמויות המרכזיות בעלילה – 3 הגיבורים אותם ניתן לשחק Dante, Nero ו-V (דמות חדשה בעולם המשחק); את Nico – "הטכנאית" של החבורה, שדואגת לספק להם כלי-נשק חדשים תוך כדי שימוש במבטא אמריקאי-דרומי בולט; ואת שלושת דמויות המשנה שחוזרות מהמשחקים הקודמים, Trish, Lady ו-Kyrie.

כמובן שדמותו של הרשע התורן נחשפת גם כן – רק שזהותו לא כל כך ברורה בשלב הזה.

אנחנו זוכים גם להצצה על חלק מהיכולות של הגיבורים, בדגש על נירו והידיים התותבות שלו, אשר נקראות Devil Breaker, ודאנטה, שחוזר אלינו לאחר Devil May Cry 2 עם חזרתו מהגיהינום והיכולת שלו ללבוש צורה דמונית בזמן שהוא נלחם באויבים במשחק.

גיבור חדש ומעניין במיוחד הוא V, בעל מראה ה-Emo הנדוש למדי. V הוא הגורם המניע בעלילת המשחק Devil May Cry 5. לאלו מכם שפחות הצליחו לעקוב אחרי עלילת המשחק, מבחינה כרונולוגית הוא מתרחש לאחר Devil May Cry 2. אל משרדיה של Devil May Cry, הסוכנות למלחמה בשדים (שכעת יש לה סניף נייד מתוך הוואן של נירו וניקו), נכנס V ושוכר את שירותיו של דאנטה כדי לחקור מספר אירועי תקיפה על ידי שדים ברחבי העולם.

devil may cry 5 v


המעניין ב-V, הוא שבעוד שדאנטה ונירו נלחמים בצורה ישירה עם השדים במשחק, V הוא סוג של נקרומאנסר – הוא מזמן שלושה שדים שילחמו עבורו, ושומר על מרחק מסוים מהקרב. בטריילר רואים שיש לו מספר מהלכים שמאפשרים לו לצמצם את המרחק בצורה מהירה ולהנחית את המכה המכרעת, באמצעות כלי-הנשק שלו שנראה כמו מטה.

שלושת השדים אותם V יכול לזמן הם Griffon – נשר שחור (ומדבר) שמשתמש בהתקפות ברקים, Shadow – פנתר שיכול ליצור מתוך הגוף שלו להבים ודוקרנים ו-Nightmare, גולם עצום שכדי לזמן אותו V נכנס למצב "שד" וצבע השיער שלו משתנה ללבן. 

אנו זוכים גם להצצה ליכולות של דאנטה, כולל האופנוע שלו, היכולת להפוך לשד ומוסיקת הרקע בסרטון משתנה למוסיקת מטאל ברוטאלית שהולמת את אווירת המשחק. אגב – גם במשחק עצמו, המוסיקה תשתנה בהתאם לביצועים שלכם על המסך.

ניתן להבחין גם ביותר מגיבור אחד על המסך בחלק מהקטעים, דבר המרמז אולי על אפשרות ל-CO OP בין שחקנים.

דמו אקסלוסיבי ל-Xbox One

עוד הוכרז בטקס על השקת הדמו באופן אקסלוסיבי לקונסולת ה-Xbox One (לא ברור מתי הוא יגיע לשאר הפלטפורמות, אבל המשחק המלא אכן יגיע), והתפנתי לשחק בו.

devil may cry 5 red queen


הדמו של Devil May Cry 5 מאפשר לשחק בתור נירו בלבד, והוא מאפשר הצצה לאחד משלבי המשחק, ככל הנראה אחד מהשלבים הראשונים. 

בדמו יש לנו גישה לשני Devil Breakers, הידיים התותבות של נירו. האחת – Overture יורה בורקים מתוכה אל עבר האויבים, והשנייה – Gerbera מאפשרת לנירו תנועתיו מוגברת באמצעות גלי הלם שהיא שולחת. טעינה של היד משחררת קרן אנרגיה חזקה (מזכירה קצת את הקמהאמה של גוקו), ומובילה לאובדן היד. 

לידיים המלאכותיות תפקיד נוסף – הן משמשות ככלי-בריחה מהתקפות האויבים. במידה ואויב יתקוף אתכם בדיוק כאשר תשתמשו ב-Devil Breaker, היד תקבל נזק ותאבדו אותה, אך לא תספגו נזק למד החיים שלכם. בנוסף אפשר להשתמש בהן גם לבריחה באופן ישיר – פשוט לחצו על הבאמפר השמאלי: נירו ישליך את היד, היא תתפוצץ לאחר מכן, ואתם תוכלו לברוח מאחיזת היריבים.

הדמו מאפשר לנו הצצה נוספת לעולם ומראה לנו שנוכל לקרוא לניקו בנקודות מסויימות בשלבים באמצעות תאי טלפון אדומים, ולשדרג את כלי-הנשק של נירו בתמורה לנשמות שדים האדומות שנאסוף ברחבי השלבים.

הדמו מסתיים בקרב כנגד בוס מפלצתי, מרובה עיניים ושעיר במיוחד.

devil may cry 5 buster


השליטה בנירו מרגישה טובה סך הכל, אם כי השימוש ב-Blue Rose, האקדח האיקוני של נירו, מרגיש מעט איטי וקשה לשלב אותו בקומובאים יחד עם Red Queen – החרב של נירו. הודות ליד התותבת של נירו, ניתן למשוך את האובים אליכם, או במידה ומדובר באויבים גדולים יחסית – נירו יצמצם את הטווח במהירות. כמו ב-Devil May Cry 4, נירו יכול לטעון את החרב שלו באמצעות דוושת אופנוע שמחוברת לידית החרב, וכך תוכלו לבצע קומבואים מרשימים.

הגרפיקה של המשחק יפה ומדהימה, והמצלמה מתפקדת היטב. גם המוסיקה המלווה את הדמו כיפית, ומסך הפתיחה מעוצב בקלאסיות המאפיינת משחקים יפניים ואת אלו של Capcom.

הדמו מציין כי הוא מציג משחק לא גמור, וייתכן ונראה שינויים ותיקונים עד ליציאת המשחק במרץ 2019. המשחק Devil May Cry 5 יהיה זמין על ה-PC, Xbox One, וה-PS4.

devil may cry 5 cavaliere devil may cry 5 balrog devil may cry 5 Nico devil may cry 5 Lady devil may cry 5 trish