ב-05.10.17, מוצאי חג ראשון של סוכות, התקיים אירוע Lan-Party ב-Hype Gaming Lounge שהוקדש למשחק ה-PlayerUnknown's Battleground, המוד המוצלח שכיום מהווה משחק בפני עצמו, ושובר שיאים בכל יום. שווה לקרוא עד הסוף, כי מחכה לכם ההזדמנות להרוויח פרס שווה!

למי שלא מכיר – PUBG (הקיצור לשמו הארוך של המשחק), הוא משחק המשוחק גם במבט שלישי וגם במבט ראשון(כאשר אתם נכנסים בין כוונות), ומנסה לדמות פיזיקה של כלי נשק בצורה יחסית ריאלסטית אם כי מציג מעין הומור משלו. המשחק כרגע נמצא עדיין בשלבי הבטא, אך זה לא מפריע לו לצבור תאוצה.  בתחילת כל סיבוב המשחק זורק מספר רב של שחקנים לאי אפקוליפטי נטוש ע"י הצנחתם ממטוס, כאשר המטרה היא להיות האחרון ששורד את הסיבוב. מאז שהמשחק יצא (כרגע ל-PC בלבד, בקרוב תצא גירסא ל-Xbox One), יצאו לו מספר מתחרים המנסים לרכוב על ההצלחה.

מלבד צפייה בשחקנים הנהנים יחדיו, ניצלנו את ההזדמנות לשבת ולדבר עם עידו ברוש, אחד מהמייסדים, היזמים, והשותפים של המקום הנהדר הזה.

שאלה: אז עידו, ספר לנו מתי פתחתם רשמית את הלאונג'?

תשובה: הלאונג' נפתח באופן רשמי ב30.08.2017, מיד אחרי אליפות ישראל בגיימינג שנערכה בראשון לציון.

ש: מי עומד מאחורי הלאונג'? 

ת: הלאונג' הוא בעצם שותפות, אותה מתפעלים מספר אנשים בתפקידים שונים. המייסדים:  יואב סוכן, עידו ברוש ועומר גרוס. בנוסף, כמו כל עסק, ישנם משקיעים נוספים שיחדיו הרימו השקעה של למעלה ממיליון וחצי שקלים להקמת המקום. בין שותפים אלו ניתן למצוא את Asus, Microsoft-Israel ו-Logitech. כמובן, שכמו כל עסק, השאיפה היא שהוא יתחיל להניב רווחים ולהחזיר את ההשקעה.

ש: מהיכן שאבתם את הרעיון ללאונג'?

ת: אני(עידו), ויואב, ניסינו זמן מה לקדם את היוזמה לפתוח לאונג' ברמה גבוהה. הייתה לנו את ההזדמנות להתראיין בערוץ הספורט בנושא של ספורט אלקטרוני תחרותי, שבעקבותיו עומר גרוס (יזם ואיש עסקים), יצר עמנו קשר. התחלנו לגלגל את היוזמה, וזה לקח לנו כשנתיים – גיוס משקיעים, פיתוח הקונספט, מודל עסקי ועוד. הרעיון המרכזי של הלאונג' – הענקת חווית משתמש לשחקני המחשב בארץ, ברמת סופר-פרימיום, ולדאוג לתת מענה לכל צורכיהם.

ש: כיצד אתם מתכוונים להעניק לשחקנים חוויית משתמש איכותית?

ת: זה מתחיל מהמיקום – לא בכדי הלאונג' ממוקם איפה שהוא ממוקם כיום. עד כה מרבית ה-Lan Shops היו ממוקמות במרכזים מסחריים נידחים, ובאיזורים שקשה להגיע אליהם. הקירבה למרכז עזריאלי (ולתחנת הרכבת), וההימצאות על ציר ראשי, תאפשר לשחקנים להגיע בקלות גם מאיזור גוש-דן וגם מרחבי הארץ. כמובן, המחשבים – כלל המחשבים, גם במתחם הרגיל וגם במתחם ה-VIP הם מחשבים מהרמה הגבוהה ביותר, הציוד ההיקפי, הכסאות, השולחנות, העיצוב המוקפד של המקום – הכל נועד על מנת לשדר יוקרה לשחקנים שמגיעים. כמו כן, אנחנו מנסים לדאוג למחירים מוזלים היכן שאנחנו יכולים – בין אם בשירות המנויים, או בשתייה ובחטיפים שאנחנו מוכרים במקום, אבל אנו חושבים על כיוונים נוספים.

כמו כן אנו מקפידים על אווירה שקטה במקום. לעיתים באירועים יש קצת יותר רעש מהרגיל, אבל ביום רגיל אנו מקפידים לבקש מאנשים לשמור על השקט, ולרסן את ההתלהבות, על מנת לא להפריע לשחקנים מסביבם.

ש: ספר לנו קצת על החומרה שנמצאת במחשבים בלאונג'.

ת: המחשבים שנמצאים באיזור הרגיל (30 עמדות), מצויידים בכרטיס מסך מסוג RX580, מסכי 80 הרץ, וציוד היקפי של Logitech מסדרת ה-G.

לעומתם, המחשבים שנמצאים במתחם ה-VIP, שמבודד מהאולם המרכזי (ובו 12 עמדות), מצויידים בכרטיס מסך מסוג GTX1070, מסכי 144 הרץ, וציוד היקפי של Logitech גם מסדרת ה-G, אך את קו המוצרים היקר ביותר שהחברה מספקת.

בנוסף, אנו משתפים פעולה עם בזק בינלאומי בכך שהם נותנים למקום עדיפות בשירות האינטרנט, דבר המבטיח לנו פינגים נמוכים במיוחד אל כל שרתי המשחקים בעולם.

ש: ומה לגבי הקונסולות?

ת: נכון לעכשיו, ניתן למצוא בלאונג' עמדות Xbox One S בלבד, ובקרוב, עם השקתה של הקונוסולה החדשה של מיקרוסופט בישראל, יוקמו גם עמדות Xbox One X. בעינינו עולם הקונסולות הוא חלק בלתי נפרד מעולם הגיימינג, ואנו מתכוונים בעתיד לקיים אירועים לשחקני ה-Xbox, כחלק משיתוף הפעולה עם מיקרוסופט-ישראל. אנו מאמינים שבעתיד נכניס גם קונסולות נוספות ללאונג'.

ש: באיזה משחקים ניתן לשחק בלאונג'?

ת: בעיקר משחקים מקוונים מרובי המשתתפים (Online-Multiplayer), כגון CS:GO, Rainbow Six: Siege, Leuage of Legends, DOTA 2, HOTS ועוד. לרשימת המשחקים המלאה תוכלו להכנס לאתר שלנו ולהתרשם.

ש: האם אירועים מסוג זה שאנו רואים הערב הם דבר שבשגרה?

ת: כן, כמובן. אנו מנצלים את חופשות החגים כדי ליצור חותם, ולהרגיל את קהילת השחקנים בישראל שיש 2 אירועי גיימינג בשבוע. הדבר מאפשר לנו לשמור על חיות המקום, להראות לקהילה שאנחנו חלק ממנה, ולקוות שכלל תתי הקהילות של המשחקים השונים יאמצו אותנו בחזרה. חוץ מאירוע ה-PUBG, היו לנו בחודש האחרון טורניר שונים כגון טורניר Heroes of the Storm (עליו סיפרנו לכם כאן), טורניר אחד על אחד ב League of Legends, מספר אירועי HearthStone, ויש עוד המון אירועים מתוכננים. שווה להתעדכן בדף הפייסבוק שלנו ובלוח השנה באתר.

ש: מה הרכב הקהל שאתם רואים כאן?

ת: הקהל מאוד מגוון. למרות הדעה הרווחת, שמשחקים זה לילדים, רק כרבע מהלקוחות שלנו הם מתחת לגיל 16. אנו רואים קהל בוגר, שמגיע לשחק ולהנות, בין אם חיילים בחופשה, סטודנטים, וכמובן אנשים שרואים בזה בילוי לגיטימי לחלוטין לערב החופשי שלהם. בעינינו הדבר חיובי – אנחנו רוצים להראות שספורט אלקטרוני ותרבות הגיימינג היא לא משחק ילדים. על מנת לגוון את הקהל, אנו מנסים גם ליצור וגם לארח אירועים שונים, ומקבלים את כולם בברכה. אנחנו גם מארחים ימי הולדת, אך עם זאת מקיימים אירועי 18+ בשעות הלילה, עם הגשה של בירות ועוד. סוג האוכלוסייה משתנה בהתאם לשעה ביום.

ש: ולשאלה המתבקשת הבאה – מה אחוז הנשים שמגיעות לשחק?

ת: יש לנו לא מעט שחקניות קבועות. לטעמנו זה לא מספיק, ואנו רוצים להגיע לכך שכמחצית מהלקוחות שלנו הן שחקניות. ככל הנראה נקיים אירועים המוכוונים לשחקניות בלבד מדי פעם, על מנת לעודד את השתתפותן בענף הספורט האלקטרוני התחרותי בארץ.

ש: מה עוד תוכל לספר לנו על המקום?

ת: המקום מהווה בעצם מרכז גיימינג מקצועי ראשון בארץ. אנחנו חברים גם בעמותה לקידום ספורט אלקטרוני בארץ- IESA, ומכאן גם מקיימים את הפעילות של 4DV, ארגון חדש ושאפתני שמטרתו להביא את תרבות הספורט האלקטרוני לישראל. כמו כן, אנו חלק מרשת בינלאומית של מרכזי גיימינג, כשהמטרה שלנו היא לעודד תחרויות בין מרכזים אחרים ברחבי העולם לבין הייפ, בין אם בארה"ב, אירופה, דרום-קוריאה ועוד.

ש: באילו קשיים נתקלתם עד כה?

ת: בקשיים הרגילים של כל עסק או יוזמה חדשה בארץ. לא משהו חריג. הערב לדוגמא, בגלל ש-PUBG עדיין נמצא בשלב ה-BETA, היינו צריכים להתאמץ טיפה יותר מהרגיל על מנת שכל הלקוחות שלנו יקבלו חווית משתמש מושלמת. יואב הוא איש המקצוע שלנו, וכל הפן הטכנולוגי ותפעול התקלות נח על כתפיו. לדעתי אין בישראל מישהו שמתמצא יותר ממנו בתחום החומרה והתקשורת בעולם המחשבים האישיים. אבל בחרנו לחבק את קהילת השחקנים בישראל, והם בתמורה מחבקים אותנו – השחקנים מפגינים התלהבות, יש לנו כבר לקוחות קבועים, ישנן דרישות מקרב קהילות של משחקים שונים לטורנירים, ואנו מקפידים להקשיב ללקוחות שלנו ולבצע התאמות בהתאם לפידבק שאנו מקבלים. כמובן – אנחנו מחבקים את הקהילה בחזרה: חשוב לנו שכל אחד יצא מכאן עם חיוך. לכן באירועים מסוג זה אנו מקפידים לחלק פרסים לכולם, לא רק למנצחים.

ש: אלו שירותים נוספים אתם מציעים ללקוחות?

ת: יש לנו שירות מנויים – Hyper. הוא משתלם מאוד, וגמיש מאוד באופן השימוש בו. אנו מרבים לצ'פר את המנויים שלנו בצורה קבועה, אז אנו תמיד ממליצים לעשות אותו, גם ללקוחות שמגיעים רק אחת לשבוע. בנוסף – הלקוחות שלנו יכולים לצבור שעות – Loyalty Points, ובהמשך, באמצעות שיתוף הפעולה עם מרכזים שונים ברחבי העולם להרוויח פרסים שווים על ידי המרת הנקודות וגם להרוויח את האפשרות להשתתף בהגרלות עם פרסים שווים ביותר!

בנוסף, אנו מעוניינים לתמוך בקבוצות המקצועיות בארץ – אם אתם עתידים לשחק נגד קבוצה אחרת מחו"ל – צרו עימנו קשר. נסייע ככל שניתן על מנת להבטיח שלא תעמוד בפניכם אף מגבלה טכנולוגית בדרך לניצחון – חומרתית או תקשורתית.

ש: האם לדעתך סצנת הגיימינג והגיימינג התחרותי בפרט גדולה מספיק בארץ? האם אתם חוששים ממתחרים?

ת: אנחנו ממש לא חוששים מתחרות. להפך – אנו רואים בכך דבר חיובי. זה יחייב אותנו להמשיך ולתת שירות מצוין ללקוחות שלנו. בנוסף, בגלל הכובע הנוסף שבו אנו מחזיקים, נשמח לראות מרכזים נוספים נפתחים – זה יוכיח כי אכן קיימת סצינת גיימינג בארץ, וכי התעשייה מתפתחת.

ש: לסיום, ספר לנו קצת על האירוע הערב.

ת: האירוע הוא בעצם Lan-Party שמוקדש למשחק PUBG. כמובן שבמקביל יש לנו לקוחות שהגיעו ומשחקים במשחקים אחרים, אבל זה מה שקורה באולם המרכזי. השחקנים מתחברים לשרת הראשי של המשחק, חלקם כיחידים. במהלך הערב חילקנו פרסים לכלל השחקנים – שעות משחק חינם אצלנו בהייפ, כרטיסים לסרט, ועוד. חשוב לנו שכל שחקן יצא עם צ'ופר. כמובן שהשחקן הטוב ביותר של הערב יזכה בפרס שווה במיוחד. שווה לבוא ולהשתתף בתחרויות ובאירועים, גם אם אתם לא שחקנים מקצועיים!

וכעת – לפרס!

אז החבר'ה ב-Hype Gaming Lounge פינקו אותנו בשעתיים של משחק חינם. רוצים לזכות? כל מה שאתם צריכים לעשות הוא:

  • לעשות Like לעמוד הפייסבוק שלנו, ולעמוד הפייסבוק של Hype.
  • לקפוץ לעמוד הפייסבוק שלנו, למצוא את הפוסט על הכתבה.
  • לספר לנו בתגובה מה המשחק מרובה המשתתפים(Online Multiplayer Game) האהוב עליכם, ולמה.
  • התגובה המרשימה ביותר תזכה את הכותב בפרס – שובר לשעתיים משחק בחינם ב-Hype Gaming Lounge!

שעות פתיחה: הלאונג' פתוח כל יום מהשעה 10 בבוקר ועד 1 בלילה, ובחמישי ושישי עד השעה ארבע לפנות בוקר.

כתובת המקום: מנחם בגין 124, ת"א. ניתן למצוא חניה בחניון הממוקם מאחורי המתחם.