לחץ! לחץ! לחץ! זה מה ש-Rainbow Six Siege יגרום לכם להרגיש. יוביסופט בהחלט הצליחה לחדש בתחום משחקי האקשן עם קבוצות, אבל האם החידוש הזה מתאים לכולם? נראה שאנחנו נכנסים כבר זמן מה לתקופה שבה רוב משחקי יריות מבססים את עצמם בעיקר על המולטיפלייר שלהם. פחות סיפור ומצב משחק לשחקן יחיד, ויותר משחקי קבוצות המכוונים לתחום ה-eSport. ריינבו סיקס החדש אינו שונה, אבל כן מצליח למלא חלל שתמיד היה חסר במשחקים מתחרים.

מצב השחקן היחיד לא מביא לנו יותר מדיי. בגדול הוא כולל את אותם משימות שתעשו במולטיפלייר, רק שפה תעשו אותם לבד. יוביסופט מצפים ממכם להזמין את החברים שלכם שישחקו אתכם את מצב השחקן היחיד, שיהפוך למעין מצב co-op. לא משנה כמה נסיתי, אין אפשרות להזמין סתם אנשים שמשחקים כרגע את המשחק. הדרך היחידה שמישהו יצטרף אליכם ״לסיפור״ זה ע״י הזמנה של אחד החברים שלכם בקונסולה. אז עכשיו אתם שואלים את עצמכם למה אני מדבר על להזמין אנשים לשחק אתכם במצב שחקן יחיד? הרי כל הקטע ב"שחקן יחיד" זה לשחק לבד. ובכן, הייתי משחק לבד אם המשימות היו מותאמות או כייפיות לשחקן יחיד. הן לא. משימות הסיפור שמות אתכם לבד מול בית מלא בטרוריסטים לא חכמים במיוחד. הוגדר להם איפה לעמוד ואיפה לעשות פטרול, אז גם אם חיסלו אתכם בסבב ראשון, זה דיי קל לעשות את המשימה שוב ולחסל את כולם. בכלל, כל משימות הסיפור מרגישות יותר כמו שלבי הדרכה למשחק מאשר קמפיין רציני בפני עצמו.

R6S-screenshot-new_4_199582

המולטיפלייר הוא מה שאתם באמת אמורים לשחק. מצב הקבוצות מחולק לשניים: קבוצה שתוקפת וקבוצה שמגנה. בכל פעם שאתם תתחילו בצד מסויים, תצטרכו לבחור את ״המפעיל״ (Operatior) – אין לי מילה טובה לאופרייטור בעברית ולכן אני אשתמש בחייל במקום. לכל חייל יש תפקיד ומשמעות בתוך הקרב. בואו נסתכל על כמה דוגמאות: כשאתם מתקיפים, יש לכם מבחר של חיילים שיכולים לפוצץ קירות ומחסומים עם חומרי נפץ כבדים, חיילים שיש להם כלים לנטרל מלכודות, וחיילים עם שריון כבד ומגן ענק שיכולים ללכת מקדימה ולספוג כדורים בזמן שהקבוצה מפגיזה מאחוריהם. מהקובצה של ההגנה אתם תמצאו חיילים שיכולים למגן את הדלתות בקיר מתכת כבד שאי אפשר לעבור אותו מבלי להשתמש בפצצות, חיילים שיכולים לשים מלכודות על דלתות וחלונות, וחיילים שיכולים לספק שיריון לשאר חברי הקבוצה. חשוב לציין שאלה רק דוגמאות ויש עוד סוגים של חיילים. אני לא הולך להרחיב על כל חייל וחייל כי יש לא מעט מהם.

יש במשחק שני סוגים של קרבות; הצד המגן שומר על פצצה כאשר הצד התוקף מנסה לנטרל אותה, או שהצד המגן מנסה לשמור על חטוף בזמן שצד התוקף מנסה לשחרר אותו. לומר לכם את האמת? מעט מאד מהמשחקים ששחקתי נגמרו בזה שהצד התוקף באמת השלים את המשימה. לרוב הקרבות נגמרים כאשר קבוצה אחת מחסלת לגמרי את השנייה.

מה שהופך את Siege למשחק כל כך כייפי, זה האורך והמורכבות האמיתית של כל סבב. לשחקנים מתחילים וכאלה שמתסכלים מצד, המשחק נראה מאוד פשוט – רצים ויורים. אבל אם יוצא לכם לשחק עם קבוצה שבאמת יודעת מה היא עושה, קבוצה שכל שחקן בה יודע בדיוק מה התפקיד שלו ואיך להתנהל עם החייל שהוא בחר, אתם פתאום מקבלים משחק סופר טאקטי ומעניין. הקטע הוא לא להיות השחקן שמכוון הכי טוב, אלה להיות הקבוצה שמסונכרנת הכי טוב. האורך של כל סבב הוא 3 דקות מה שהופך כל אותו לקצר ומלחיץ. אם אתם בצד שמגן, אתם רק חושבים על ״מאיזה קיר או חלון הם יגיעו? רק שלא יפוצצו משהו לידי – אני רוצה לשרוד״. במקרה ואתם הצד התוקף רצה לכם המחשבה הקבועה של ״איפה הם מתחבאים לי? מאיפה הכי כדאי לי להכנס״. ברגע המפגש בין שתי הקבוצות קורה, הסבב לא ימשך לעוד הרבה זמן. המבנה של כל מפה מאפשר המון דרכים שונות לגשת לכל משימה, בין אם אתם מגנים או תוקפים. מכיוון שכל סבב הוא קצר ויש חיילים מסוגים שונים, ההרגשה היא שיש לכם כל הזמן איך להשתפר למרות שאין יותר מדי אפשרויות משחק.

R6S_S06_Rappel2_197433

המצב משחק האחרון הוא Terrorist Hunt. לצערי לא שחקתי בו יותר מדיי כי לא מצאתי אנשים לשחק איתם. זה מצב מצב משחק שחוזר אלינו מהמשחקים הקודמים של Rainbow Six, בו קבוצה של שחקנים צריכה לשרוד שלבים נגד גלים של אוייבים. הבעיה כאן שה-AI של המשחק דיי ייבש. הם כן ינסו לשבור קירות ולהגיע אליכם, אבל בשאר הזמן הם די טיפשים. הם לא טובים כל כך בלכוון על השחקן ולכן המצב משחק הזה הוא לא קשה במיוחד או כייפי במיוחד. אם החלטתם שכן בא לכם לעשות שם כמה סבבים, תעלו את רמת קושי.

הגרפיקה של משחק לא מדהימה, וכבר יצא לנו לשחק בדור הזה משחקים שנראים הרבה יותר טוב. בכל זאת, הגרפיקה היא בעלת סגנון ייחודי שמתאים למשחק. במשחקי קבוצות, רצוי שיהיו צבעים ברורים שמייצגים את השחקנים בכל קבוצה. כאן, לכל קבוצה יש את הצבע שלה (כתום או כחול) אבל הדמויות עצמן לבושות בצבעים רגילים. לפעמים קשה להבין מי איתך ומי בקבוצה היריבה; וכן, אפשר להרוג בטעות חייל מהקבוצה שלך. הדבר נכון גם לגבי סוגי הגאג׳טים שהשחקנים מפזרים בשלב. חלקם מאוד הגיוני ששייכים לקבוצה היריבה וחלק לא כזה ברור. אם אתם תירו בגאג׳ט במטרה לנטרל אותו, אתם עלולים להפסיד נקודות במקרה וזה של אחד מחברי הקבוצה. כל זה רק מוסיף לתחושת הלחץ הכללית שאתם חווים, ומכריח אתכם לשקול בכובד ראש כל צעד שאתם עושים.

האם Rainbow Six Siege הוא משחק הקבוצות הכי טוב שיש בשוק? לא הוא לא. לפעמים הוא גם מרגיש כאילו הוא התחלה של משהו טוב שיגיע אחרי זה. אין לכם הרבה זמן לחשוב מה אתם רוצים לעשות. זה הנסיון שאתם רוכשים בזמן שאתם משחקים, שהופך אתכם לשחקנים טובים יותר. אם אתם מחפשים משחק מולטיפלייר מהיר המשלב טאקטיקה ואקשן. זה המשחק בשבילכם.